משפט

פיצויים ב-90 מיליון דולר - למי תשלם גוגל?

החברה הסכימה לשלם עשרות מיליוני דולרים כדי ליישב תביעה בטענה שהעמלות הגבוהות שלה גורמות לגביית מחירים גבוהים על אפליקציות למכשירי אנדרואיד
יאיר מור | 
גוגל הפסידה בתביעת דיבה (צילום pixabay, flickr)
גוגל תפצה מפתחי אפליקציות בארה"ב בסכום כולל של 90 מיליון דולר, במסגרת הסדר פשרה שעליו הודיעו בסוף השבוע החברה ומשרד עורכי הדין האגנז, ברמן, סובול ושפירו, שתבע את החברה ב-2020 בשם קבוצת מפתחים.
הסכום יחולק בין כ-48,000 מפתחי אפליקציות, כאשר גובה הפיצויים שיקבלו ינוע בין 250 דולרים למפתחים הקטנים ביותר ועד מעל 200,000 דולר למפתחים גדולים יחסית, כך מעריך סטיב ברמן, מייסד ושותף מנהל של המשרד.
 
התביעה, שהוגשה בספטמבר 2020 לבית המשפט הפדרלי של המחוז הצפוני בקליפורניה, טענה כי גוגל גובה ממפתחי אפליקציות עמלות גבוהות להחריד על רווחיהם ממכירת אפליקציות או שירותים שנמכרים באמצעות רכישות בתוך האפליקציות. כידוע, גוגל גבתה עד אז עמלה בגובה 30% על כל תשלום שנעשה למפתחי אפליקציות. במקביל, לפי התביעה, היא מנעה מהם להציע למשתמשים שיטות תשלום חיצוניות או חנויות אפליקציות אחרות, שגובות עמלות נמוכות בהרבה ומאפשרות למפתחים להרוויח יותר.
בעקבות גל תביעות, תלונות וחקירות ממשלתיות, הודיעה גוגל בסוף 2020 כי מעתה והלאה, על מיליון הדולרים הראשונים של הכנסות שנתיות של כל מפתח היא תגבה "רק" 15% עמלה, ורק מהמיליון השני והלאה היא תגבה 30% - מכיוון שמפתחים עם הכנסות כאלו כנראה לא צריכים "להתקמצן". כעת, בעקבות התביעה, הסכימה גוגל לשלם ל-99% מהמפתחים בארה"ב פיצויים רטרואקטיביים על העמלות שגבתה מהם בין 2016 ל-2021.
במקביל, הודיעה החברה כי תשנה את החוזה שלה למפתחים כך שיבהיר שהם זכאים להשתמש בפרטי קשר של המשתמשים שיושגו תוך כדי השימוש באפליקציה כדי להציע להם לשלם עליה באמצעים חיצוניים, שגובים עמלה נמוכה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה