משפט

גוגל בעקבות פייסבוק: תפצה משתמשים במיליוני דולרים

ענקית האינטרנט תשלם 100 מיליון דולר לתושבי אוהיו, שתבעו אותה על הפרת פרטיות בכך ששירות Google Photos זיהה את פניהם ללא רשותם
יאיר מור | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, freepik)
ענקית שירותי האינטרנט גוגל הסכימה לשלם פיצויים לתושבי מדינת אילינוי שבארה"ב, לאחר שהואשמה בכך שהפרה את פרטיותם ואת החוק המקומי שקובע מה מהווה הפרה של הפרטיות הזו, כך דיווח בסוף השבוע עיתון מקומי במדינה.
תושבי אילינוי הגישו תביעה ייצוגית נגד החברה בעקבות הגילוי כי היא משתמשת במנגנון זיהוי פנים כדי לאפשר למשתמשי שירות Google Photos לסדר ולמיין את התמונות לפי המצולמים בהן. זאת מבלי שהמצולמים נשאלו האם הם מאשרים לחברה לבצע איסוף, שמירה וניתוח של תווי פניהם ושימוש בה למטרה זו. הדבר מווה הפרה של חוק פרטיות המידע הביומטרי שקיים באילינוי, המחייב חברות לקבל אישור ממשתמשים לפני שמירה ושימוש כלשהוא בתווי פניהם לצרכי זיהוי.
לפי העיתון, ב-14 באפריל הגישה החברה לאישור בית המשפט הצעת פשרה שאליה הגיעה מול התובעים, לפיה היא תפצה את תושבי המדינה שתמונותיהם הופיעו ונותחו על ידי השירות בין מאי 2015 לאפריל 2022 בסכום כולל של 100 מיליון דולר, שיתחלק בין כל התושבים שיגישו בקשות דרך טופס שעלה לאתר בית המשפט עד ל-24 בספטמבר. הסכום שיקבל כל דורש לא נמסר.
 
עם זאת, ניתן לקבל מושג לגבי גובה הסכום המדובר מהשוואת הפשרה שהשיגה גוגל לזו שאושרה למטא (לשעבר פייסבוק) בחודש שעבר. כפי שדיווחנו אז, פייסבוק נתבעה על הפרה של אותו חוק והסכימה לשלם פיצויים בסך כולל של 650 מיליון דולר – הסכום הגבוה בהיסטוריה לתביעה על הפרת פרטיות. כל משתמש שנפגע במקרה של פייסבוק זכאי לכמעט 400 דולר – אך הפעם, בהתחשב ב"קופה" הקטנה בהרבה, יש להניח שכל משתמש לא יקבל יותר מ-200 דולר, וסביר להניח שקרוב יותר ל-100 עבור משתמשים שתמונות רבות שלהם הופיעו בשירות ודולרים בודדים לכאלו שרק תמונות בודדות שלהם זוהו על ידי החברה.
למרות ההסכמה לתשלום הפיצויים, גוגל טוענת כי אינה מודה בביצוע עוולה. לעומת זאת, היא כן מתחייבת "לתפתח, לפרסם ולציית למדיניות החזקה שבה תתחייב למחוק מודלים או תבניות של פנים הקשורים לחשבונות משתמשים ב-Google Photos", לאבטח את מאגר זיהוי הפנים שלה באמצעים דומים לאלו שבהם היא מגנה על המידע הפנימי החסוי שלה ולציית לחוג במלואו בעתיד – כלומר, היא מודה בחצי פה שלא צייתה לו עד כה.
נראה כי הצלחת תביעות מסוג זה ב"מדינת הערמון" מעוררת את התיאבון של התושבים, שכן בחודש שעבר הוגשה תביעה זהה נגד אפליקציית התקשורת סנאפ'צט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה