משפט

פייסבוק מחלקת כסף למיליון וחצי איש

הרשת החברתית הגדולה בעולם החלה לשלוח צ'קים והעברות כספיות להמוני משתמשים בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בעשור שעבר בטענה לפיה הפרה את חוק הפרטיות
יאיר מור |  1
פייסבוק (צילום vecteezy ,pexels)
מטא )לשעבר פייסבוק) החלה לשלוח בימים האחרונים העברות בנקאיות וצ'קים ליותר ממיליון וחצי תושבי מדינת אילינוי שבארה"ב, במסגרת הסדר פשרה שאליו הגיעה בשנה שעברה במסגרת אחת התביעות הייצוגיות הגדולות בהיסטוריה.
התביעה המדוברת נגד מטא הוגשה ב-2015, תחילה לבית המשפט באילינוי ולאחר מכן הגיעה לבית המשפט בקליפורניה. לפי התובעים, פייסבוק הפרה את חוק הפרטיות של אילינוי בכך שהפעילה מנגנון זיהוי פנים על תושבי המדינה ללא ידיעתם ואישורם. המנגנון הזה נוצר על ידי חברת הסטארט-אפ הישראלית Face.com, שאותה רכשה פייסבוק ב-2012 תמורת קרוב ל-100 מיליון דולר. הוא ידע לזהות את פניהם של אנשים שונים בתמונות ולהציע למי שהעלה אותן את שמות האנשים לתיוג, במקום שיצטרך לסמן ולתייג אותם ידנית כפי שהיה לפני רכישת החברה. אלא שחוק הפרטיות של אילינוי אוסר איסוף מידע ביומטרי על משתמשים ללא ידיעתם.
 
לאחר שנים של דיונים משפטיים וניסיונות כושלים של פייסבוק להביא לפסילת התביעה, היא הסכימה לפשרה במסגרתה תקים קרן פיצויים בסכום כולל של כ-550 מיליון דולר עבור 1.6 מיליון המשתמשים באילינוי שנפגעו לפי ההערכות מהפרת החוק שלה. אך שופט פדרלי בקליפורניה טען שהסכום אינו מספיק ואילץ את החברה להגיע עם התובעים לפשרה חדשה, עם קופת פיצויים בסכום של 650 מיליון דולר, שממנה מקבל כל תושב אילינוי שנרשם לקבלת פיצוי סכום של כ-397 דולר.
בעקבות התביעה, ותביעות דומות שהוגשו נגדה במדינות נוספות, החלה פייסבוק במחצית השנייה של העשור הקודם להטריד את המשתמשים בהתראות אגרסיביות כדי שמשתמשים לא יוכלו לטעון שלא ידעו ולא אישרו את איסוף פרטי הפנים שלהם. לבסוף, בשלהי 2021 היא הודיעה כי היא עוצרת את השימוש שלה בטכנולוגיה ומוחקת את מאגר זיהוי הפנים הענק שיצרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קינאה בהצלחת חברה
    מני 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להוציא כמה שיותר כסף מחברה עשירה מצליחה,כמה קינאה יאלה.טפייי עליכם
    סגור