דיגיטל וטק

המשבר בהייטק הישראלי מחריף: מאות פוטרו השבוע בחברות שונות

הנפילות בבורסה, עליית האינפלציה והעלייה בריבית, מפוצצות את הבועה של החברות. 500 עובדים פוטרו בשבוע האחרון, בעיקר בחברות יוניקורן, כשמאחורי הקלעים החברות מנסות להסתיר את המשבר ומשמיצות את הפרסומים נגדן
מערכת ice |  1
הייטק (צילום unsplash, pixabay)
המשבר בהייטק הישראלי ממשיך להחריף. הסיבות לכך הן די ברורות - הנפילות בבורסה, עליית האינפלציה והעלייה בריבית, מפוצצות את הבועה של חברות היי טק, שעד לא מזמן יצאו בקמפיינים אדירים של גיוס עובדים, וכעת מפטרות מאות עובדים בישראל.
המשבר פוגע בעיקר בענקיות, כאשר בשבוע אחד ארבע חברות יוני קורן (חברה ששווה יותר ממיליארד דולר) נפרדו מ-500 עובדים. לדוגמא, חברת איטורו, שמתוך 1,600 עובדים פיטרה 100, חברת ורביט שהייתה שווה 2 מיליארד דולר פיטרה 10% מהעובדים ולייטריקס, שמתכננת הנפקה, פיטרה נכון לרגע זה 80 מעובדיה. 
 
בנוסף, רק היום (רביעי) נודע כי חברת הסטארט-אפ אנודות מפטרת 35 עובדים, המהווים 27% מכוח האדם בחברה ושהחברה הישראלית SQream מפטרת 30 עובדים. העניין המקומם בכל הסיפור הוא שגם חברות מאחורי הקלעים מסתירות את המשבר מהעובדים, הקריסה הגדולה, האפשרות של פיטורים אפשריים ומשמיצות את הפרסומים נגדן.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוצה לדעת
    מתכנת 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הייתי רוצה לדעת בסוף המשבר מי החברות שפיטרו עובדים וכמה כדי שלא אלך לעבוד אצלם בעתיד. לא רוצה ללכת למקום שרת קשה ישלח אנשים הביתה. מעדיף שיהיה להם קושי לגייס בגלל זה!!!
    סגור