קריירה ולימודים

מקום 7 בעולם: אוניברסיטת תל אביב בהישג ענק

דירוג Pitchbook  היוקרתי הכריע וקבע: אוניברסיטת תל אביב טיפסה למקום ה-7 בעולם במדד היזמות
מערכת ice |  5
אוניברסיטאות (צילום unsplash, ויקיפדיה)
בוגרי אוניברסיטת תל אביב בצמרת היזמות העולמית: 814 יזמים בוגרי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, שהקימו 677 חברות שגייסו הון בהיקף כולל של 26.5 מיליארד דולר, מציבים את אוניברסיטת תל אביב במקום ה-7 בעולם, והראשון מחוץ לארה"ב,  בדירוג Pitchbook היוקרתי.
הדירוג, הנערך מדי שנה על-ידי חברת המידע העסקי Pitchbook , מדרג את 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר הבוגרים היזמים שגייסו כסף מקרנות הון סיכון. בראש הרשימה מדורגות אוניברסיטאות העילית בארה"ב: 1. סטנפורד 2. קליפורניה 3. הרווארד 4. MIT.  בנוסף, אוניברסיטת תל אביב מקדימה ברשימה אוניברסיטאות מובילות כמו ייל (מקום - 10)  UCLA(11) ופרינסטון (12).
 
בין החברות הגדולות שהקימו בוגרי תל אביב מציין המדד את החברות: Generate ($3.3B); Fireblocks ($1.2B); Trax ($1.1B); Varo ($992M); Celsius ($948M) לפי דירוג PitchBook, שלוש אוניברסיטאות ישראליות נוספות נכללו ברשימה היוקרתית: הטכניון מדורג במקום ה-15, האוניברסיטה העברית במקום 31 ואוניברסיטת בן גוריון במקום ה-45.
נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת: הצלחתם המסחררת של בוגרינו מעידה בראש ובראשונה עליהם, אך אוניברסיטת תל אביב גם כן מנסה כמיטב יכולתה לטעת בהם את רוח היזמות והחדשנות. לא במקרה, פועל בקמפוס מרכז יזמות מפואר אשר צפוי להתחזק בשנים הקרובות ולצייד את תלמידינו ותלמידותינו, מן המדעים המדויקים, דרך מדעי החברה וכלה במדעי הרוח, בכלים ובמוטיבציה החיונית ליזמות, בכל התחומים: הטכנולוגיים והחברתיים גם יחד.
פרופ' משה צבירן, מנהל מערך החדשנות והיזמות באוניברסיטת תל אביב, אמר כי "אוניברסיטת תל אביב ממשיכה לבסס את מקומה כאוניברסיטה היזמית של מדינת ישראל וכמובילה עולמית בהצמחת בוגרים יזמים שמייסדים חברות, מגייסים כסף מקרנות הון סיכון, ומצעידים קדימה את כלכלת ישראל. הטיפוס של אוניברסיטת תל אביב למקום השביעי בדירוג פיצ'בוק הוא עוד מדד לאיכויות הגבוהות של בוגרי האוניברסיטה ותרומתו של האקוסיסטם היזמי בקמפוס שפועל  בצורה פרואקטיבית בקידום הנושא בקרב הסטודנטים והסגל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חחח כאילו יש קשר לזה שהם למדו שם (ל"ת)
    גל 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תגובה
    גזי 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיותר, אין צורך בלימודי ליבה או בהשכלה גבוהה רק ללמוד לימודי קודש. אה...חוץ מהחילונים שמתבקשים להמשיך לרכוש השכלה ולדאוג להכנסה גבוהה כדי שיהיה ממי לגבות מיסים למימון הבל"ת (בטלנים לומדי תודה)
    סגור
  • 2.
    הכל בזכות ביבי שיצעיד אותנו עם כל המפלגות "הציוניות"
    סתם אחת 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לעבר האופק הנכסף של תורה ומצוות כי מה יוצא ממתימטיקה ואנגלית
    סגור
  • הפוך גוטה, הפוך
    אלמוני 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות הביב. הביב תומך במגזר החרדים, שבבסיסו יזמות התורה ובמקרה הטוב מביא לפיתוח של חנוכיות ותשמישי קדושה. המשך שלטונו ימחק את כל ההשגים האלה וחמור יותר את המדינה
    סגור
  • 1.
    איזה כיף
    נאוה בלוך 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבוגרת ומוסמכת אות כיף לקרוא שלמרות הירידה במדד המחקר באוניברסיטאות ישראל בתקופת הלכוד לא ירדנו אלא הברקנו ביזמות.הכשל הנראה כאן הוא בהתמקדות בטכנולוגיה ולא באמנויות ובמדעי הרוח.זה לא יעבוד בלעדיהם.כסף לא פועל רק עם כסף וטכנולוגיה לא מפעילה רק טכנולוגיה.
    סגור