כסף וצרכנות

מנהלת קבוצת קלצדוניה בארץ: "הפער במחירים בין הארץ לחו"ל הוא כ-15%"

המותג האיטלקי הגיע לארץ עם שני סניפים וארבעה חדשים בדרך. ליהיא פרידר, מנהלת קבוצת אינטר פאשן, מדברת על התחרות מול הרשתות הוותיקות ומבהירה: "בחרנו לא לגלגל את עליית שער היורו לצרכן"
ענת סימן טוב | 
ליהיא פרידר TEZENIS (צילום יחצ)
רשת האופנה TEZENIS, מקבוצת האופנה הבינלאומית CALZEDONIA, ממשיכה להתרחב בישראל. מאחורי החדירה לשוק עומדת קבוצת אינטר פאשן, המייבאת לישראל גם את המותגים אינטימיסימי וקלצדוניה. לאחר פתיחת סניף ראשון באילת, נפתח לאחרונה סניף דגל בגלילות, כשבדרך – לפחות עוד ארבע חנויות נוספות. שוחחנו עם ליהיא פרידר, מנהלת קבוצת אינטר פאשן, על התחלת הפעילות, הציפיות מול המציאות, אסטרטגיית התמחור והתכניות לעתיד.
איך התקבלה הרשת בארץ עד כה?
"החנות הראשונה נפתחה באילת, בקניון הכוכבים, וכרגע הסניף המרכזי שלנו הוא בביג גלילות פאשן. אנחנו מתכננים לפתוח עוד ארבע חנויות בשנה הקרובה – אחת מהן כבר בדרך בקניון הזהב, והאחרות נמצאות בשלבים מתקדמים של סגירה. התכנית שלנו היא להגיע לפריסה רחבה בכל הארץ. המותג TEZENIS מתאים מאוד לשוק הישראלי – הוא מתחרה ברשתות ותיקות עם מחירים נגישים ואיכות גבוהה ביחס למחיר".
האם החדירה לשוק עומדת בציפיות שלכם?
"מאז שפתחנו בגלילות אנחנו מרוצים מאוד. המספרים מפתיעים אותנו לטובה – יש תנועה גבוהה מאוד בחנות, ואנחנו מקבלים סחורה חדשה מדי שבוע בהטסה. גם הקבוצה בחו"ל מזהה את הפוטנציאל: ישראל אולי מדינה קטנה, אבל כוח הקנייה פה גבוה מאוד".
מהם פערי המחירים בין ישראל לחו"ל?
"בממוצע הפער הוא כ-15%. יש פריטים שכמעט ואין בהם הבדל. העלות הנוספת היחידה היא לוגיסטית – אנחנו מטיסים את כל הסחורה לישראל, ללא מחסן מרכזי מקומי, וזה מייקר מעט. מעבר לכך, אנחנו שומרים על תמחור תחרותי".
והמבצעים – תואמים את מה שמקובל באירופה?
"כן, לחלוטין. כל המבצעים הבינלאומיים חלים גם כאן – למשל, שלושה תחתונים ב־69 שקל או חמישה תחתונים ב־99 שקל וחזייה שנייה ב-50 אחוז. כיוון שאנחנו מדינה חדשה ברשת, תקופות המבצעים כאן לרוב ארוכות יותר".
האם תנודות היורו משפיעות על המחירים בארץ?
"נכון לעכשיו – לא. אמנם הייתה עלייה חדה ביורו בחצי השנה האחרונה, ואנחנו עוקבים אחרי המגמה, אך בינתיים בחרנו שלא לגלגל את זה לצרכן. חשוב לנו להישאר אטרקטיביים".
אילו מוצרים הכי נמכרים בארץ?
"הבסיס הוא חזיות ותחתונים – אלו הליבה של המותג. בכל קנייה יש יחס של כמעט שני תחתונים על כל חזייה, והמבצעים בהחלט משחקים תפקיד. גם בגדי הילדים נמכרים היטב".
האם תחום הילדים מצליח בישראל?
"כן, מאוד. להבדיל מאירופה, בישראל תחום הילדים הרבה יותר חזק, כנראה גם בגלל שיעור הילודה הגבוה. בהתאם לכך, אנחנו מגדילים את הקולקציה ומרחיבים את ההיצע".
ומה לגבי בגדי ים?
"אנחנו בפתיחת עונת בגדי הים – הדרופים הראשונים כבר הגיעו, ובעוד כשבועיים חצי חנות תוקדש לבגדי ים לכל המשפחה – נשים, גברים וילדים. הכל צבעוני, קייצי ומעוצב כך שאפשר להתלבש יחד – תואם אבל לא מוגזם".
יש לכם כוונות להתרחב גם לפריפריה?
"בהחלט. אנחנו כבר בוחנים מספר אזורים. עם זאת, פתיחת חנויות בישראל מורכבת – מחירי הנדל"ן גבוהים ואנחנו מחויבים לאישורים מהמותג הבינלאומי, שמקפיד להופיע רק במיקומים מרכזיים עם תנועה גבוהה. לכן, ההתמקדות היא בקניונים מובילים ולא ברחובות צדדיים. המטרה היא גם נראות וגם תוצאות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה