כסף וצרכנות
ענקית האופנה מאבדת גובה: המכירות יורדות, המשקיעים מודאגים
הקיץ נפתח ברגל שמאל עבור זארה: המכירות חלשות מהצפוי, הרווחים בירידה, המכסים פגעו, והמניה צוללת. בחברה מנסים לשדר אופטימיות, אבל לא יכולים להתעלם מהתוצאות המדאיגות
אינדיטקס, חברת האם של זארה, דיווחה ביום רביעי על תוצאות רבעוניות חלשות מהצפוי, והתריעה על פתיחת קיץ איטית ביחס לשנה שעברה – על רקע אי ודאות כלכלית גלובלית שמכבידה על שוק האופנה.
לפי הנתונים, החברה הספרדית רשמה הכנסות של 8.27 מיליארד אירו (9.44 מיליארד דולר) ברבעון הפיסקלי שהסתיים ב־30 באפריל – נמוך במעט מתחזית האנליסטים שעמדה על 8.39 מיליארד אירו. גם הרווח הנקי נפל מהציפיות: 1.3 מיליארד אירו, לעומת ציפייה ל־1.32 מיליארד.
התגובה בשווקים לא איחרה לבוא: מניית אינדיטקס ננעלה בירידה חדה של 4.4%, והיא נסחרת כיום נמוך בכ-12% מהשיא שנרשם בדצמבר האחרון. במקביל, החברה דיווחה על האטה בקצב המכירות בעונת הקיץ: מ־1 במאי ועד 9 ביוני, נרשמה עלייה של 6% בלבד (במטבעות קבועים) לעומת 12% בתקופה המקבילה אשתקד – עדות ללחץ הצרכני הגובר.
למרות התמונה המעורבת, בחברה מנסים לשדר אופטימיות. "אנחנו רואים הזדמנויות צמיחה בכל העולם, לא רק בשוק אחד", אמר גורקה גרסיה טאפיה איטוריאגה, ראש קשרי המשקיעים של אינדיטקס. לדבריו, מגוון שרשראות האספקה הגלובליות והגמישות של החברה – שכוללות ייצור באסיה, ספרד, פורטוגל, מרוקו, טורקיה, ברזיל וארגנטינה – יסייעו לצמצם את ההשפעות השליליות.
זארה אינדיטקס, שבבעלותה גם המותגים Bershka, Pull & Bear ו־Massimo Dutti, נחשבת לברומטר צרכני חשוב. השוק האמריקאי, השני בגודלו עבור החברה אחרי ספרד, עשוי להיות מושפע מהגברת המכסים על סחורות מסין – אך ההשפעה המלאה עדיין לא ברורה.
האטה זו אינה מפתיעה את כל השוק. כבר במרץ דיווחה החברה על ירידה בביקושים בתחילת השנה, אותה ייחס המנכ"ל אוסקר גרסיה מסיירס לחשש מהשלכות המכסים. המניה הגיבה אז בצלילה חדה, ממנה עדיין לא התאוששה לגמרי.
גם בענף כולו יש סימנים להאטה: אינדיטקס אמנם הצליחה להכות את התחזיות ברבעון הרביעי של 2024, אך לפני כן פספסה את התחזיות – בין היתר בעקבות שיטפונות בספרד שפגעו בצריכה. היריבה המרכזית H&M הציגה גם היא תוצאות מאכזבות לאחרונה.
מעבר לכך, שתי ענקיות האופנה מתמודדות עם תחרות גוברת מצד מותגים דלי עלות כמו Shein ו־Temu. עם זאת, העלאות מכסים בארה"ב וסגירת פרצות מסחריות כמו “de minimis” עשויות לעכב את צמיחת המותגים הסינים.
עוד ב-
האם מדובר בתחילתה של מגמת האטה או ברעשי רקע זמניים בלבד? האנליסטית מאמטה ואלצ’ה מקווילטר צ’ביות סבורה שהתוצאות "ידליקו מחדש את הוויכוח": "הפסימיים יטענו שמדובר בנרמול הצמיחה של אינדיטקס, בעוד האופטימיים יראו בכך איתות נוסף לעמידות של החברה גם בזמנים מאתגרים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.זארהאורח 06/2025/14הגב לתגובה זו2 1במחירים הגבוהים של זארה אפשר לרכוש מותגים בינלאומיים, תורידו מחירים נבוא לקנות,תעלו מחירים מכל מיני סיבות לא מוצדקות,לא נקנה. הפסקנו להיות פראיירים.סגור
-
1.זארה הכי חזקים ואיכותים בארץ, כל השאר חיקויים של שיין (ל"ת)בוזגבלוף 06/2025/14הגב לתגובה זו0 3סגור
-
זארהאורח 06/2025/16הגב לתגובה זו1 0מה חזק בתוצרת סין או המזרח ? בספרד מדינת האם של המותג , המחירים בריצפה ,כך גם בהרבה ממדינות האיחוד האירופי וארה"ב. מדוע אנו צריכים לשלם יותר מכל מיני סיבות מוזרות כמו עלויות שינוע,עובדים,שכירויות וכו' .. הרי עלויות כאלה קיימות בכל מדינה. שיפסיקו לעבוד עלינוסגור



