כסף וצרכנות
אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
חברות התעופה הישראליות ממשיכות לזעום על הקמת בסיס של חברת התעופה וויז אייר, חברת התעופה אל על לוקחת את זה צעד קדימה
חברות התעופה הישראליות הביעו זעם כלפי שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות קידום תוכניתה להקמת בסיס קבע של חברת הלואו קוסט הבינלאומית וויז אייר בישראל. בצל התנגדות עזה, פנו נציגי ועד אל על לשרה בניסיון לבלום את המהלך – אך הפגישה התפוצצה תוך זמן קצר.
וויז אייר, חברת הלואו קוסט מהגדולות באירופה, מדורגת כיום במקום הרביעי במספר הנוסעים היוצאים מישראל, על פי דו"ח רשות שדות התעופה מיד לאחר החברות הישראליות אל על, ישראייר וארקיע. חשש כבד שורר בקרב נציגי חברות התעופה המקומיות, שמא הקמת בסיס קבע של וויז בישראל תרחיב את פריסת היעדים שלה, תוזיל מחירים ותנגוס משמעותית בנתח השוק של החברות המקומיות.
לטענת נציגי אל על, מדובר במהלך מסוכן. "וויז אינה חברת תעופה ישראלית, ובמצב של איום ביטחוניהיא תקום ותעזוב, כפי שעשו רבות מחברות התעופה הזרות בסבבים קודמים", נאמר בפגישה. עם זאת, לפי טיוטת ההסכם שמובילה רגב, החברה תתחייב להישאר בארץ גם בזמן חירום – מה שמהווה תנאי חסר תקדים מול חברות זרות.
הפגישה עם ועד אל על הסתיימה בטונים צורמים. שרון בן יצחק, יו"ר ועד עובדי אל על, תקף בחריפות את המהלך:
"צר לנו שמשרד התחבורה בוחר לזרוע חול בעיני הציבור. השרה עסוקה בפופוליזם זול וסיסמאות על מחירי טיסות, בזמן שהמחירים בפועל לא ירדו. במקום להתמודד עם חברות זרות שמסרבות לטוס לישראל כבר שנה וחצי, השרה מקדמת יוזמה שתרסק את התעופה הישראלית".
"צר לנו שמשרד התחבורה בוחר לזרוע חול בעיני הציבור. השרה עסוקה בפופוליזם זול וסיסמאות על מחירי טיסות, בזמן שהמחירים בפועל לא ירדו. במקום להתמודד עם חברות זרות שמסרבות לטוס לישראל כבר שנה וחצי, השרה מקדמת יוזמה שתרסק את התעופה הישראלית".
בן יצחק הוסיף כי מדובר במהלך תקדימי ובלתי אחראי: "הקמת בסיס זר בישראל ללא רגולציה או חובות ביטחוניות, יוצרת אי שוויון חמור ופוגעת ישירות בחברות הישראליות. זה יוביל לצמצום דרמטי בפעילות אל על, קריסת חברות קטנות ומונופול זר – שבסופו עלול גם להעלות מחירים לציבור".
לדבריו, זהו מדרון חלקלק: "אם היום נותנים לחברה זרה להיכנס כך לשוק התעופה, מחר זה עלול לקרות גם במערכת הבריאות, הבנקאות ועוד. לפי שיטת השרה, כל עובד ישראלי הוא בר החלפה בעובד זול ממזרח אירופה".
בסיום דבריו הדגיש את תרומתם של עובדי אל על בזמן הקורונה והמבצעים הביטחוניים: "אנחנו אלו שהחזקנו את התעופה הישראלית בחיים. אסור לממשלה לשכוח שאין לנו על מי לסמוך אלא על עצמנו בלבד".
עוד ב-
הוועד דורש משרת התחבורה לעצור את המהלך באופן מידי – או שתיזכר כמי שפגעה אנושות בתעופה הישראלית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.איומי חברות תעופה בישראליוסי 08/2025/26הגב לתגובה זו0 0חברות התעופה בישראל הוכיחו לישראלים שבכל הזדמנות ומכל סיבה, הם מכפילים ויותר את מחיר המחירים לישראלים. ראוי וטוב שיהיו בארץ חברות נוספות שיתנו מחירים שיתחרו בחברות הישראליות, שעשקו אותנו בתקופה האחרונה.סגור
-
7.לא טסים אל על !! חברה חזירית (ל"ת)רחל 08/2025/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.לא מת על רגב אבל אתם חוצפניםמייק 08/2025/22הגב לתגובה זו1 0״פגיעה בציבור״ רמסתם אך הכיס של הציבור ההישראלי המחירים בישראל הם הגבוהים בעולם! ואין שום סיבה שתעשו את זה! יצרתם מונופול מטורף! טיסה לארצות הברית עולה 2500 דולר ! השתגעתם? זאת טיסה שלפני 3-4 שנים הייתה עולה 800-900 דולר תתביישו אין לכם טיסות ואתם רק מייקרים את המחירים צריך להזמין טיסות חודשיים מראש בשביל מחיר יקר ולא מטורף אין טיסות לאירופה! אין טיסות לשום מקום הגיע הזמן שתבוא חברה ותוריד את המחירים וחצופים מי אתם בכללסגור
-
5.אלעל הזמינו כתבהשלום 08/2025/21הגב לתגובה זו0 0הם בלחץ כי סוף סוף תהיה להם תחרות אז הזמינו כתבה… לא לפחד למען הצרכנים והורדת המחירים!סגור
-
4.תגובהאבי 08/2025/21הגב לתגובה זו0 0לא לוותר , להמשיך בכל הכח ...לא יאמן שחברות התעופה קובעות מי יקים בסיס ...מי יטוס וכו' זה כמו שמסעדה ישראלית תחרים הקמה של מסעדה אחרות או חנות בגדים , הם לא רוצים תחרות הם רוצים להמשיך לקרוע לנומאת הכיססגור
-
3.עלויות הטסת עובדי אל עללטוס סגול לבן 08/2025/20הגב לתגובה זו0 0עד שאל על לא יפרסמו כמה כסף הם 'מוציאים מידי שנה על הטסת עובדי על אל ובני משפחותיהם, הם לא מעניינים אף אחד. שיתחילו לקצץ בטוס לפי יכולתך, ואז נדבר.סגור
-
2.בטח באל על לא ירוויחו מיליארדים רק כמה מאות מיליוניםתגובה ציונית 08/2025/19הגב לתגובה זו1 0בעיה שכרטיס שעלה לפני שנתיים 280$ עולה היום 662$ בגלל ניצול ציני של המצב בידיעה שאין חברות אחרות שטסות די לשחיתות !!!!!!סגור
-
1.הצ'אט ג'יפיטי פגע להרבה אנשים בפרנסה. האם יבטלו אותו?Oz 08/2025/19הגב לתגובה זו1 0ברור שלא, כי ככה העולם מתקדם. גם לגבי עובדי אלעל וכו' - הביקוש לטיסות שלהם לא יעלם - אבל הם יצטרכו להתאמץ קצת יותר בשביל להיות משתלמים. אפשר גם להשאיר קווים מסוימים לחברות ישראליות, כי וויז ממילא טסה הרבה פעמים לערים פחות פופולריותסגור



