כסף וצרכנות

SPAR הולכת לשבור את השוק? זה המהלך שעושה הרשת

רשת SPAR שהחלה להתפתח ולהרחיב את סניפיה בארץ, החליטה לעשות מהלך ראשוני כדי להוזיל את העלויות לצרכן. כל הפרטים
ענת סימן טוב | 
עמית זאב (צילום טל פלינט, יחצ)
רפורמת הייבוא של שר הכלכלה, ניר ברקת, "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל" יצא לדרך בינואר לפני כשנה. הציפייה הייתה לראות הורדת מחירים בעקבות ייבוא מקביל של מוצרים ובכך להוריד מחירים משמעותית.
כזכור, הרשת הבינלאומית צפויה לפתוח את הסניף הרביעי שלה בקרוב ובכך היא ממשיכה לגדול ברחבי הארץ.
ישנו שימוש ברפורמה, אך לא כמו הציפייה של הצרכן. רוב רשתות המזון עובדות בשיתוף פעולה עם הספקים בארץ, כך שאין להם צורך בתהליך המורכב הזה.
אך מה קורה כשספק גדול כמו שטראוס מציע מחירים גבוהים יותר לרשת מזון ממה שהוא יכול למכור? רשת ספאר החליטה לא לתת לספקים לתת לה להכתיב מחירים. רשת ספאר קיבלה הצעת מחיר על משקה אלפרו וקווקאר גבוה מהאחרים, והחליטה שהיא לא מוכנה לזה והתחילה לייבא את אלפרו לצורך הדוגמא באופן עצמאי.
כך למעשהכיום, המשקה אלפרו נמכר ברשתות המזון הגדולות עולה ברשת רמי לוי 12.70 שקלים, ברשת יוחננוף ב-15 שקלים ושופרסל דיל בעלות של 16.90 שקלים.
רשת ספאר החליטה להשתמש ברפורמה וייבאה את המוצר וכעת היא צפויה למכור את המוצר בעלות של 7.90 שקלים. מדובר בפער של 63% בין המחיר הזול ביותר של רשת רמי לוי.
כך, שהרצון להוזלת מחירים יכולה להיות נתונה ברשתות המזון, שכן יכולים לייבא מוצרים ולא להישען אך רק על הספקים בעקבות קשרים ומו"מ שנותנים להם על מנת לחסוך תהליכים מורכבים.
 
ומי משלם על כל זה? הצרכן שסופג מחירים גבוהים בעוד שיוכל להנות לפחות בחלק מהמוצרים, במחירים זולים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה