כסף וצרכנות
האם הצרכנים מאמינים יותר בכלכלה? הנתונים נחשפים
סקר חודשי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בוחן את תחושות הציבור כלפי המצב הכלכלי, כולל הביטחון הכלכלי של משקי הבית והערכת הציבור לגבי הכלכלה הלאומית, ומציע הצצה למגמות הצריכה הצפויות בחודשים הקרובים
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר 2025 וחושפת ירידה בכל הקשור לביטחון הציבור במצב הכלכלי של המדינה ושל משקי הבית.
לפי הדו"ח, מדד אמון הצרכנים עומד החודש על מינוס 15%-, מדובר במצב סטטי מהחודש הקודם, אז עמד המדד על מינוס 15%- מדד אמון הצרכנים היחסי עומד על 92, שזה ירידה לעומת חודש אוקטובר בו המדד עמד על 93.
סיום המלחמה בחודש אוקטובר ממשך לתת את אותותיו גם לחודש זה, ולפיכך ניכר לראות את שימור הנתונים במדד אמון הצרכנים בחודש נובמבר, לעומת החודשים הקודמים.
בהסתכלות רחבה יותר על החודשים האחרונים, ניכרת תנודתיות סביב רמות נמוכות מאוד של אמון: בינואר 2025 המדד עמד על 27%-, והוא נע בטווח שבין 21% ל-27% עד חודש ספטמבר. באוקטובר מדד אמון הצרכנים עלה ל-15%- ונשאר במצב זה גם החודש. הנוכחי.
עוד עולה מהדו"ח כי בארבעת המאזנים המרכיבים את המדד בהם לא חלו שינויים בארבעת המאזנים המרכיבים את המדד:
• המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עלה לערך חיובי של 4%, בספטמבר עמד על 4%-.
• המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עלה ל-18%-, בספטמבר עמד על 37%-.
• המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 19%-.
• המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 28%-.
• המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עלה לערך חיובי של 4%, בספטמבר עמד על 4%-.
• המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עלה ל-18%-, בספטמבר עמד על 37%-.
• המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 19%-.
• המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 28%-.
ואיפה ישראל ביחס למדינות אירופה ב-OECD? בחודש אוקטובר עלינו למקום ה15 לעומת חודש אוקטובר בו ישראל עמדה במקום ה-16 יחד עם הונגריה וסלובניה.
עוד ב-
לעומת חודש אוקטובר, נראה כי חודש נובמבר מביא עימו בשורה מעודדת באמון הצרכנים בכלכלה בעקבות סיום המלחמה והחזרת החטופים. מדד אמון הצרכנים מבוסס על סקר חודשי שבוחן את תחושות הציבור בנוגע למצב הכלכלי האישי והלאומי. בעבר ובהסתכלות לעתיד. המדד משמש כלי חשוב בזיהוי מגמות צריכה, חיזוי תנועות בשוק, ומדידת אופטימיות או פסימיות כללית בציבור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



