כסף וצרכנות

גרושתו של מייסד אמזון לא חוסכת: תרמה 4.2 מיליארד דולר למאות ארגונים

מקנזי סקוט בדרך לתרום את רוב הונה: גרושתו של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, שנמצאת בטופ 20 עשירי העולם, תרמה השנה כבר כמעט 6 מיליארד דולר, וזאת כחלק מהמיזם של וורן באפט וביל גייטס לתרומת צדקה של רוב העושר של המילארדרים
יהודה לוינגר | 
מקנזי סקוט (צילום פייסבוק)
מקנזי סקוט, גרושתו של ג'ף בזוס, התקדמה עוד שלב בדרך לתרומת רוב הונה עם הודעתה אתמול (שלישי) על סבב שני של צדקה שנתנה למאות ארגונים בסכום של 4.2 מיליארד דולר. 
המיליארדרית שעשתה את הונה בהקמתה המשותפת עם בעלה את חברת אמזון. לאחר גירושיה, קיבלה סקוט סכום של 38.3 מיליארד דולר. מייד לאחר מכן הצטרפה למיזם שהקימו וורן באפט וביל גייטס ולהתחייבות לתרום את רוב הונה לצדקה. 
רק לפני ארבעה חודשים תרמה סקוט 1.7 מיליארד דולר עבור 116 ארגונים בהם אוניברסיטאות ומכללות עבור הקהילה האפרו-אמריקאית בארה"ב. עתה הכריזה סקוט על סבב שני של יותר מ-4.16 מיליארד דולר ל-384 ארגונים ברחבי ארה"ב.
איך בוחרים למי לתת צדקה? על פי הודעת סקוט, הצוות שלה בחן 6,490 ארגונים כדי להחליט למי לתת תרומה, וזאת כדי להאיץ את התרומות שהתכוונה המיליארדרית לתת כבר השנה.  דוגמא אחת היא תרומה של 40 מיליון דולר לאוניברסיטת מורגן סטייט בבולטימור - וזו התרומה הפרטית הגבוהה ביותר שניתנה אי פעם לאוניברסיטה, כך גם לאוניברסיטה בטקסס, וכן למוסדות אקדמאיים לקהילה האפרו-אמריקאית. בנוסף תרמה לקרנות התומכות בפעילות נשים, ובהלוואות לעסקים קטנים.
על פי מדד פורבס, סקוט במקום ה-22 בדירוג עשירי העול עם הון מוערך בשווי של כמעט 56 מיליארד דולר, הון שעלה בעקבות הזינוק במניות אמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה