תרבות ופנאי

הטיטניק שוברת שיא: זה הפריט היקר ביותר שנמכר ב-1.5 מיליון דולר

שעון הזהב שענד הנוסע העשיר ביותר על סיפון הטיטניק נמכר בסכום שיא של 1.5 מיליון דולר, זהו הסכום הגבוה ביותר ששולם עבור חפץ מהאסון הטרגי. השעון, עם חריטת ראשי התיבות JAA, היה שייך לאיש העסקים האמריקאי שטבע ג'ון ג'ייקוב אסטור

מערכת ice | 
ספינת הטיטאניק בסרטון החדש (צילום צילום מסך יוטיוב)
שעון הזהב שענד ג'ון ג'ייקוב אסטור הרביעי, בן למשפחת אסטור העשירה והאיש העשיר ביותר על סיפון הטיטניק, נמכר במכירה פומבית בסכום שיא של 1.175 מיליון ליש''ט, 1.485 מיליון דולר. "שיא עולמי חדש במזכרות הטיטניק", אמר אנדרו אולדרידג', מנכ''ל בית המכירות הפומביות הנרי אולדרידג' ובנו, היום (ראשון), כשהתראיין ל-CNN.
השעון נמכר במחיר גבוה פי עשרה ממחיר המכירה הפומבית הצפוי, בין 100,000 ל-150,000 ליש''ט. כאמור, אסטור היה אחד מה-1,500 אנשים שמתו כאשר הטיטניק טבעה ב-15 באפריל 1912, לאחר שפגעה בקרחון. ג'ון ג'ייקוב אסטור טבע בעת שסייע לאשתו ההרה, מדלן, להינצל.
 
"המחירים האלה עבור פיסות ההיסטוריה הייחודיות האלה משקפים לא רק את חשיבותן, אלא גם את העניין המתמשך בסיפור הטיטניק ובזיכרון הנוסעים והצוות", אמר אולדריד'ג ל-CNN.
 
כמו כן, השעון היה בין החפצים האישיים שנמצאו עם גופתו של אסטור לאחר שהטיטניק טבעה. על פי בית המכירות, הייתה טבעת יהלום, כסף ופנקס כיס. "אז, אתה יודע, במהלך הזמן שלו, מיליוני אנשים צפו בו, וזה נהדר", אמר אולדרידג' על השעון העתיק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה