כסף וצרכנות

הונאה על חשבונכם: אלו ההודעות שאתם חייבים להזהר מהן

במועצה לצרכנות מזהירים: "כשאתם נתקלים במבצע שנראה טוב מכדי להיות אמיתי, הוא כנראה לא אמיתי.   "פישינג" כאלה נפוצים ברשת ובהודעות SMS יותר ויותר, מטרתם להשיג את הפרטים האישיים שלכם במקרה הטוב או ממש לגנוב את זהותכם במקרה הרע" ואלו הטיפים שכדאי לכם לשמור
מערכת ice | 
שיטת עוקץ חדשה (צילום freepik, pexels)
באופן די שכיח, צרכנים מגלים כי מודעה שבה מוצע להם מוצר חלומי במחיר חלומי, כמו טלוויזיה בעשרה שקלים, דירת דופלקס בהגרלה חד-פעמית, דוד רחוק לא ידוע שמוריש מיליונים, ומנורת קסמים שתעניק לכם שלוש משאלות? ובכן – קרוב לוודאי שמדובר בהונאה.
במועצה לצרכנות ממליצים: "כשאתם נתקלים במבצע שנראה טוב מכדי להיות אמיתי, הוא כנראה לא אמיתי. "פישינג" כאלה נפוצים ברשת ובהודעות SMS יותר ויותר, מטרתם להשיג את הפרטים האישיים שלכם במקרה הטוב או ממש לגנוב את זהותכם במקרה הרע. זכרו כלל חשוב: ברשת, כמו בחיים האמיתיים, אין ארוחות חינם (וגם לא כמעט חינם)".
 
טיפים לצרכנים
"מה עושים? קודם כל אם כבר נפלתם קורבן, אל תשתקו! תערבו אנשים ותפנו לרשויות המתאימות. אם אתם נתקלים ב"מבצע" חשוד דווחו מייד למועצה לצרכנות ואנו נדע לאגד את המידע ונרד לעומקו של העניין, נדאג להזהיר את הציבור ובמקרה הצורך ואף נפתח בהליכים נגד מפיצי ההונאה. פשוט מזכירים לעצמנו שאין מתנות חינם, וגם אין מתנות כמעט-חינם. אף אחד לא מחכה להעניק לנו טלויזיה, חופשות או כסף.  היו חשדניים, אל תלחצו על קישורים, ואם בכל זאת בא לכם לחפש את המבצע שהציעו לכם-  היכנסו לאתר הרשמי בצורה עצמאית". 
"היזהרו מקישורים מקוצרים ומוזרים, משגיאות כתיב או מחברות שהשם שלהם מאד דומה לשם שאתם מכירים, אם קבלת הודעה כזו - לא לוחצים על קישורים. נכנסים לאתר החברה המאובטח (מחפשים את סימן המנעול בשורת הכתובת, והאותיות https) באופן עצמאי, מזינים פרטים ובודקים. אפשר גם להתקשר לשירות לקוחות כדי לוודא שאכן נעשתה פנייה. מציעים לכם חברות או ירושה? האינטרקציה בדרך כלל תהיה  לא מיוזמתכם. חושדים? התחילו מתמונת הפרופיל ברשת החברתית, ובצעו חיפוש הפוך בגוגל תמונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה