דיגיטל וטק

עוקץ חדש מאיים על משתמשי האינסטגרם: כך פועלת השיטה

מתקפת פישינג חדשה מאיימת על דפי אינסטגרם ישראלים. פרופילים פיקטיביים מבטיחים פרסים אטרקטיביים במחיר זול במיוחד. אם זה מוכר לכם וניסיתם להשיג אייפון 13 בשבעה שקלים? תתקשרו מהר לחברת האשראי
מערכת ice | 
תקלה באינסטגרם (צילום pexels)
מתקפת פישינג חדשה על משתמשי האינסטגרם החלה בימים האחרונים. פרופילים מזוייפים מתייגים חשבונות של משתמשים מישראל ומכריזים כי הם קיבלו פרס, אייפון 13, המשתמשים יקבלו את המכשיר במידה וישלמו שבעה שקלים בלבד. 
דוגמה לכך היא הפרופיל aleksander.588.849, פרופי אינסטגרם ללא עוקבים וללא נעקבים, הפרופיל כולל 60 פוסטים שבכולם יש תמונות של אישה שאוחזת באייפון 13 פרו מקס והכיתוב: "רוצים לקבל אייפון 13 בשבעה שקלים?. בכל פוסט יש תיוג של כמה "זוכים", משתמשים ישראליים.
לצד התיוגים של המשתמשים הישראליים, יש תיוג שמפנה לתיאור (bio) של פרופיל פיקטיבי אחר "il_goa", שם יש קישור ללינק חיצוני, בו "גובים" את הפרס השווה. אלא שכניסה ללינק תוביל אתכם לטופס.
המשתמש שייכנס ללינק ידרש למסור פרטים אישיים. הפרטים כוללים: כתובת מייל, מספר אשראי שכביכול משלם על עלות המשלוח, עלות של שבעה שקלים בלבד, אך מי שימלא את הפרטים כמובן לא יזכה באייפון, פרטי האשראי שלו יגיעו לידיים המפוקפקות. 
איך להימנע? הפיתרון הפשוט ביותר הוא לא להתלהב מ"מתנות חינמיות" וקלילות בדפי האינסטגרם ולהשאיר את פרטי אשראי שלכם ברשותכם ולא למסור אותם לעמודים מפוקפקים. לשים לחשבון האינסטגרם, החשבון הספציפי שהוצג בדוגמה הוא חשבון שעלול לעלות לא מעט סימני שאלה בשל המחסור בעוקבים ונעקבים, התוכן המשונה ועוד. 
למרבה המזל, מעט אנשים נפלו לתרמית האחרונה. ההמלצה הטובה ביותר לאלו שנפלו היא לבטל את האשראי שלכם לפני שהנזק יהפוך לגדול במיוחד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה