כסף וצרכנות

ביטוח לאומי במהלך ענק: אלו הזכאים החדשים לפיצויים

מחלות כרוניות קשות שהתעוררו כתולדה מהידבקות בקורונה, מהווים את הרקע לתשלום תגמולים לחולים מהביטוח הלאומי. בין המחלות ניתן למנות פקקת ורידים, זאבת, פיברומיאלגיה, דלקת פרקים ומחלת גרייבס. מה הסיבות לכך?
מערכת ice |  11
ביטוח לאומי (צילום wikimedia, Istock)
המוסד לביטוח לאומי הכיר בשורה של מחלות כרוניות קשות ככאלה שהתעוררו כתולדה מהידבקות בקורונה, והחל לשלם תגמולים לחולים בהתאם, בין המחלות ניתן למנות פקקת ורידים, זאבת, פיברומיאלגיה, דלקת פרקים ומחלת גרייבס.
לדברי עורכי הדין גיל קראוס ושירי אלון, המתמחים בהגשת תביעות להכרה בקורונה כפגיעה מעבודה ותביעות לנכות כתוצאה מהקורונה, הם נוכחים לאחרונה במגמה חשובה במוסד לביטוח לאומי (המל"ל) והיא הכרה בקשר הסיבתי שבין הקורונה לבין התפרצות של מחלות שונות.
 
"לא אחת נתקלנו במצבים בהם אנשים אשר נדבקו בנגיף הקורונה החלו לפתח תסמינים ומחלות שונות אשר לרופאים בקהילה ובבתי החולים לא היה ספק שמדובר במחלות שפרצו או החמירו בעקבות ההידבקות בנגיף הקורונה והסטרס שהגוף עובר, ואכן הרופאים במוסד לביטוח לאומי השכילו והבינו שאכן קיים קשר סיבתי בין פרוץ המחלות להידבקות בנגיף" אומרים עו"ד קראוס ואלון.
לדבריהם, הוועדות הרפואיות של המל"ל הכירו לאחרונה למשל בקשר הסיבתי בין פרוץ מחלות כרוניות כמו פיברומיאלגיה, מחלת גרייבס (בלוטת התריס), ומחלות הנגרמות מקרישי דם, כמו פקקת ורידים - כמחלות אשר התעוררו כתוצאה ולאחר הידבקות בנגיף הקורונה.
לדברי עו"ד קראוס ואלון, הכרה זו מזכה, בין השאר, עובדים אשר נדבקו  בנגיף הקורונה במסגרת העבודה, ופיתחו מחלות שכאלה  - באחוזי נכות משמעותיים, אשר בגינם מגיעים להם מענקים או גמלאות חודשיות מכובדות, שיכולות במקרים מסוימים להגיע במצטבר למאות אלפי שקלים.
לדברי עוה"ד קראוס ואלון, אלה קביעות חשובות, שיש להן לא רק משמעות כלכלית, אלא גם משמעות ערכית ומוסרית רבה.  "המל"ל בצעד גדול ומעודד בחר הפעם שלא להיאבק בציבור שמזלו לא שפר עליו, וקיבל את טענותינו כי המחלות הכרוניות הקשות שבהן לקו מרשינו, התעוררו, בסבירות רבה ביותר, מההידבקות בנגיף הקורונה" מסכמים עוה"ד קראוס ואלון.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    בריבוע
    מאוכזב 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין שלפני הקורונה אף אחד לא שם קצוץ על חולי פיברו וסובלים ממחלות אוטואימוניות או בעיות פרקים.היחס שחולי פיברו קיבלו ב15 שנים האחרונות הוא חד משמעית מזעזע,מזלזול של רופאים ועד להאשמות בהפרעות פסיכולוגיות או פסיכוסומטיות...מעליב ועצוב
    סגור
  • 10.
    שאלוהים יברך אותם (ל"ת)
    פיראס אמון 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כשהאזרחים שקרנים....
    אאכ 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מרבית אזרחי המדינה פה שקרנים. חצי מתווי הנכה זה על כלום ועכשיו אחלה פרנסה לעורכי הדין כל דבר שקרה זה מהקורונה. עוד מעט כולם פה יהיו נפגעי קורונה או פוסט טראומטים
    סגור
  • 8.
    אני חליתי בקורונה כבר לםני 7 שנים ואף אחד לא הבין מה יש
    חנה 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני כנראה חולת בקורונה הראשונה בארץ. חליתי לפני 7 שנים. הגוף חווה אירועים שלא ניתן היה להסביר רפואית. הייתי בבי"ח שערי צדק ובהדסה ע"כ עם תסמינים של לונג קו ביד אבל לא אובחנתי. היתה הדלקת שריר הלב באקו לב- הרופא לא קרא את התוצאה של הבדיקה ואני סמכתי עליו שאם הוא לא מתקשר התוצאה בסדר. עד היום אני סובלת הפסקתי לעבוד, ישנה טרופה, לוקחת כדורים לקצב לב בהפסקות נשימה בשינה, תחושות בראש לפעמים, קושי במאמץ..יש לציין וכשזה התפרץ בהתחלה איבדתי לאט לאט את הזיכרון שזה מפחיד והיכולת קוגניטיבית נפגעה קשות לא הצלחתי לעזור לילדים בתרגילים פשוטים של בתי ספר יסודי ואני כלכלנית במקצועי. עד היום אני לא מוכרת איבדתי המון פרנסה בשל כך.
    סגור
  • 7.
    מהלך ענק של הבטוח הלאומי
    אריה 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אים יתנו מיד יקצצו את הקיצבה החודשית , כדרכם תמיד ...
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    22 תופאות לואי
    אמת 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המחלות האלו תופעות לוואי של זריקת הקורונה , ולא של הצטננות קורונה. הצטננות חמורה תמיד בעבר יכלה להיסתבך לדלקת ריאות ולאנגינה פקטוריס, אבל לא למחלות עליהן מדובר בכתבה, ... הטבע לא הישתנה
    סגור
  • 5.
    בטוח לאומי זה רק לא לשלם
    רונית פרטוש 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מוכרת בביטוח לאומי כנפגעת קורונה מהעבודה אבל מבחינתם לא מגיע לי כלום, אז תודה שהכרנו
    סגור
  • 4.
    ביטוח לאומי
    Hb 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטוח לאומי מצהיר כי הוא מכיר בפיברומיאלגיה... כשבפועל מחזיק רופאים שלא מאמינים במחלה הארורה הזו ו מערימים קשיים ומזלזלים בחולים... תתעוררו... תרעננו את הצוות של הועדות השחוק שמתייחס לכולם כמו רמאים... תבדקו את עצמכם לפני שאתם יוצאים בהצהרות...
    סגור
  • 3.
    דואגים לעובדים שלהם !! הם יעשו הכל רק לא לתת לחולים אמי (ל"ת)
    יגאלהנאצי 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לכו תוכיחו שיש לכם.
    ענת 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לצערנו בשביל להכיר באנשים החולים במחלות כרוניות צריך לפשוט עור כי לבד להתמודד מול גוף כמו הביטוח לאומי ולהוכיח שבעקבות הקורונה או הקורונה התפרצה קשה עקב מחלה כזאת או אחרת מצריך עו"ד תותח שפושט את עורך וכיסך כדי להוכיח שיש לנו אחות בשם מחלה כרונית. אז לא מעט היו רוצים לפנות לביטוח לאומי לבד אך חוששות כי ישר מקתלגים אותם כמי שרוצה לסחוט את הביטוח לאומי ואז כשצריך עו"ד והכספים שדורשים פשוט לא הגיוניים ומציאותיים להם חלקם לא עובדים וחלקם מרוויחים שכר רעב אז תחשבו לפני שאתם מתחילים תהליך כזה מניסיון . לי לקח 5 שנים לשלם סכומים מטורפים שאומנם הוצאתי מה שהיה מגיע לי רק חבל שהייתי צריכה לשלם במשך חמש שנים את הקצבה שקיבלתי כך שלא הרגשתי את הקצבה.
    סגור
  • 1.
    מחלות
    אליהו שמעון שקורי 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני כבר עשר שנים סובל ממחלות אלו שציינתם .כבר עשר שנים שאני דייר רחוב ועד עד היום לא כיבדו וזילזלו במחלות כורניות. למרות שעבדו ושרדנו שנים רבות ממחלות כאלה ואחרות.זאת רק מחלה אחת מני כמה שקיימים אצלי והביטוח לאומי סירב להכיר הנכות שלי.אני כל חיי עבדתי מגיל עשר אני עבדתי לפרנסתי למדתי נגרות כמקצוע במשך השנים גופי וחלק גדול מחלקי גופי מוכרים לביטוח הלאומי.וכל וועדה דחתה את המסמכים הרפואיים.הלוואי ויכולתי להמשיך לעבוד כנגר כי זאת הייתה אהבת חיי ולא ניזקקתי לנדבות.עשר שנים גרתי ברחובות למרות כל המסמכים הרפואיים שהגשתי.הגעתי לפת לחם עד היום יש שבועות שאני ללא מזון או תרופות.אייך אדם אם שלושה ילדים יכול להיפתרנס 1500 שח לחודש רק התרופות שאני לוקח עולות לי 1200 שח.וועדה אחר וועדה דחו אותי או נתנו לי אחוזי נכות הבנויים אך לא מספיק כדי לקבל קצבת נכות.ב פתאום היום אחרי שנים רבות החלטתם להכיר במחלות כורניות.בושה.האם מישו מכם חווה לילה אחד של שינה על ספסל ברחוב ברוחב הקר.או בקייץ בחום הלוהט ??? עשר שנים ,.וכל הזמן אתם מוצאים פתרונות יצירתיים.במקום 50 אחוזי נכות.לפתע מעלים את האחוזים ל65 אחוזי נכ
    סגור