כסף וצרכנות

פינוי מכשיר החשמל הישן בחינם? אלו התנאים שעליכם להכיר

לאחר שהמשרד להגנת הסביבה פרסם תזכיר לזכות הלקוחות לקבל פינוי בחינם של מכשיר חשמלי בעת רכישת מכשיר חדש, תאגיד מ.א.י למיחזור פרסם את הסייגים וההנחיות המלאות: ריקון המכשיר, ניתוקו, וידוא מעבר חופשי, בין התנאים, אך מתי כן יוכלו לדרוש מכם כסף?
כפיר אדר | 
מקרר ביתי (צילום יחצ בקו)
לאחר שהמשרד להגנת הסביבה פרסם את התזכיר בו הודיע לצרכנים כי הם זכאים לפינוי חינם של המכשיר הישן בעת קבלת המכשיר החדש על ידי המשווק או העסק שממנו נרכש המוצר האלקטרוני גם בתקופת חג הפסח, תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית פרסם את הסייגים וההנחיות המלאות.
תחילה, לקראת הפינוי, יש לרוקן את המכשיר החשמלי הישן מכל דבר שאינו חלק ממנו כולל מים, קרח, שאריות אוכל או כביסה. יש לנתק את המוצר מהחיבור לחשמל, גז, מים, רהיט או כל חיבור קבוע או זמני לתשתיות ולחפצים.
 
יש לוודא מעבר חופשי לכניסה לבניין ולחצר הבניין, כך שניתן לפנות את המכשיר ללא צורך בפירוק נוסף, בהפרדה או בניתוק של חלקים. הפינוי בבית יעשה רק מהחדר שבו נעשה השימוש הטבעי במכשיר (למשל, מקרר יפונה מהמטבח ומכונת כביסה מחדר הכביסה) או מהמיקום בבית של המוצר החדש.
במקרים אלה, הנחשבים לפינוי חריג ובאישורכם מראש, רשאי בעל העסק לדרוש מכם תשלום שיוסכם במעמד הקניה – המכשיר הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה בבניין ללא מעלית; לא ניתן להשתמש במעלית להורדת המכשיר הישן; הובלת המוצר החדש מתבצעת באמצעות מנוף, או שנדרש לפרק חלק מהמכשיר הישן, למשל לפרק את דלת המקרר לצורך הפינוי. הפינוי יתבצע ללא עלות, בתנאי שהמוצר הישן במשקל או בכמות הדומים למוצר שקניתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה