משפט

הפסולת הלא חוקית עלתה ביוקר: מה העונש למבצע העבירות?

בעקבות כתב אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה: בית משפט השלום בבאר שבע גזר חודשיים מאסר, שירוצו בעבודות שירות, בגין השלכות פסולת לא חוקית בישוב אלסייד סמוך ליישוב חורה שבדרום בניגוד לחוק שמירת הניקיון

מערכת ice | 
מיחזור בקבוקים (צילום Terdjman/Flash90)
בעקבות תיק חקירה פלילית שניהל המשרד להגנת הסביבה, גזר בית משפט השלום בבאר שבע חודשיים מאסר, שירוצו בעבודות שירות, על נאשם אשר הפעיל וניהל עסק מורשה לאיסוף ופינוי פסולת. בנוסף, הטיל בית המשפט מאסר בן ארבעה חודשים על תנאי, קנס בסך 50 אלף שקל על הנאשם והתחייבות בסך 100 אלף שקל להימנע מהעבירות שבהן הורשע במשך שלוש שנים.
תיק החקירה של המשרד להגנת הסביבה נפתח בשנת 2020, בעקבות השלכת פסולת לא חוקית של הנאשם בשטח פתוח ברשות הרבים, בניגוד לחוק שמירת הניקיון. העבירות הסביבתיות אירעו בישוב אלסייד שבדרום, בניגוד לרישיון העסק של הנאשם להובלת פסולת המחייב הובלת והשלכת הפסולת באתרים חוקיים.
 
הנאשם הורשע בהפרת רישיון עסק, פינוי פסולת לאתר שלא נקבע לכך ולכלוך רשות הרבים. הנאשם גם הורשע בעבר בעבירות סביבתיות נוספות, שכללו השלכות פסולת ברשות הרבים ועיסוק בניגוד לתנאי רישיון, לצד עבירות נוספות.
השופטת נועה חקלאי, סגנית הנשיא בבית משפט השלום בבאר שבע, ציינה בפסק הדין: "בשים לב לעברו של הנאשם, אין הצדקה לגזור את עונשו ברף התחתון של המתחם, בוודאי כשעסקינן בעבירה חוזרת. על כן יוטל על הנאשם רכיב של מאסר בפועל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה