משפט

נסגרה תחנת המעבר לפסולת בניין וזו הסיבה

המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל ועיריית ירושלים ביצעה סגירה פיזית של תחנת המעבר לפסולת בניין שבבעלות חברת ר.ע אופק. מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה: "נפעל במלוא הכוח מול כל הגורמים היוצרים מפגעים סביבתיים ופועלים בניגוד לחוק"
אביחי דלאל | 
פעילות סגירת האתר (צילום הפיקוח העירוני של עיריית ירושלים)
המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל ועיריית ירושלים ביצעו היום (ראשון) סגירה פיזית של תחנת המעבר לפסולת בניין שבבעלות חברת ר.ע אופק, הנמצאת באזור התעשייה עטרות בירושלים לאחר שגרמה למפגעי אבק והפרה את צו הסגירה שניתן לה.
באפריל האחרון, לפני כשלושה חודשים, מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, הוציא לתחנה צו סגירה, לאחר שלא עמדה בתנאי רישיון העסק שלה וגרמה למפגעי אבק. לפי המשרד להגנת הסביבה, באזור התעשייה עטרות נמדדות רמות גבוהות במיוחד של חלקיקי אבק, העשויים לגרום לנזק בריאותי לנחשפים אליו. צו הסגירה קיבל את אישור בית משפט השלום, שאף נענה לבקשת המשרד והאריך את תוקפו. תוקף הצו הוארך שוב על ידי בית המשפט המחוזי. אולם, תחנת המעבר המשיכה בפעילות לכל אורך התקופה תוך הפרה בוטה של צו הסגירה וההחלטות השיפוטיות, וזאת תוך יצירת מפגעים חמורים לסביבה, לרבות פליטה של חלקיקים נשימים, המסוכנים לבריאות הציבור.
המשרד להגנת הסביבה פעולת סגירה בפועל של העסק הוביל לאור ההפרה המתמשכת של צו הסגירה, בסיוע כוחות גדולים של משטרת ישראל ועיריית ירושלים. במסגרת זו, פונו מהאתר כלים כבדים שפעלו בתחנה, לרבות באגר, שופל, משקל, מגרסה ועוד. כמו-כן, נסגרו ורותכו דלתות משרדי התחנה ושער הכניסה וכן נותק החשמל לשם מניעת כל פעילות במקום. במהלך הסגירה תקפו את השוטרים מספר עובדים בתחנה ושלושה מהם נעצרו. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בנחישות כנגד כל הגורמים המייצרים מפגעים סביבתיים וכנגד מפרי חוק, למען בריאות הציבור.
שוני גולדברגר, מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה אמר: "בריאות הציבור עומדת בראש סדר העדיפויות של המשרד להגנת הסביבה, וכפי שהוכח בצעד זה, לא נהסס לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ולמצות את הדין עם מי שפוגעים בציבור ובסביבה. אני מודה למשטרת ישראל ולעיריית ירושלים על שיתוף הפעולה המתמשך, ובמיוחד על פעולתם הנחושה במהלך סגירת התחנה. נפעל במלוא הכוח מול כל הגורמים היוצרים מפגעים סביבתיים ופועלים בניגוד לחוק"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה