כסף וצרכנות

העסקים אחראים ליוקר המחייה? בבריטניה מצאו את האשמים

זו לא האחריות של המדינה? "עסקים חייבים לעזור לצמצם את יוקר המחיה", אומר יועץ לממשלת בריטניה וטוען כי הורדת המחירים מצידן תסייע לכך
מערכת ice | 
קניות בסופרמרקט (צילום freepik)
"עסקים צריכים לעשות יותר כדי להפחית את המחירים בחודשים הקרובים כדי לעזור לבריטים הנאבקים עם עליית האינפלציה", כך אמר היועץ לענייני יוקר המחיה של הממשלה בבריטניה, כאשר הזהיר מהסיכון של "ציפיות לא מציאותיות" על שכר.
מדינות ברחבי העולם נאבקות ברמות יוקר המחיה שלא נראו מזה עשרות שנים, על רקע הפתיחה המחודשת של הכלכלה העולמית לאחר מגיפת הקורונה ומלחמת רוסיה-אוקראינה. הבנק המרכזי של אנגליה צופה שהאינפלציה תגיע ל-11% באוקטובר.
 
"אם אתה חושב על כל הכסף שהוצא על שיווק וביצוע עסקאות כדי לקדם כמה מפעילויות הפנאי הגדולות שהעם הבריטי נהנה מהן, בוא ניקח חלק מהכסף הזה", אמר דיוויד באטרס, לשעבר מנכ"ל Just Eat, ל-BBC. "בואו נתמקד מחדש במה שבאמת חשוב לאנשים, מה שהופך את המחירים שלהם לתחרותיים יותר, כך שהכסף שלהם יגיע רחוק יותר".
באטרס מונה השבוע על ידי הממשלה לעבוד עם המגזר הפרטי כדי לפתח, לזהות ולקדם תוכניות כמו מחירים מוזלים או הצעות מוצרים כדי לעזור להקל על הלחצים הגוברים על תקציבי משקי הבית. "אני רוצה שהחברים והקולגות הוותיקים שלי והעסקים והתעשייה יצטרפו למסיבה בששת החודשים הקרובים ויעזרו, כי המציאות היא שזהו אתגר עולמי שכולנו מתמודדים איתו, ועל כולנו אני חושב לנסות ולהתעסק ולעשות משהו על זה", אמר.
אלפי אנשים צפויים להצטרף להפגנה במרכז לונדון בשבת שאורגנה על ידי איגודי עובדים כדי לקרוא לממשלה לעשות יותר כדי להתמודד עם יוקר המחיה. שר האוצר הזוטר, סיימון קלארק, הזהיר ביום שישי כי בעוד ששכר הוא חלק מהתשובה לסיוע ביוקר המחיה, על הממשלה להיזהר מ"מניעת האינפלציה מלהפוך לנבואה המגשימה את עצמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה