השוק

המלחמה באינפלציה ממשיכה: האם בפד יעלו את ריבית הקרנות?

מדד המחירים לצרכן שהתעדכן ביום שישי גרם לכך שהמניות התרסקו. במהלך השבוע, מדד S&P 500 ירד ב-5.1%. המדד ננעל ביום שישי על 3,900, הנחה של 2.9%, התחזיות לגבי הודעת יו"ר הפד השבוע צופות העלאת ריביות מואצת לקרנות הפד
מערכת ice | 
ג'רום פאוול (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
לקראת השבוע הקרוב, נראה שבעולמות הפיננסיים העיניים נשואות אל יום רביעי שעה 14:30, לפי שעון ניו יורק, אז צפוי יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול למסור הודעה לציבור, כשהתדריכים שלו כעת מצביעים על העלאת ריבית מואצת לקרנות הפד.
לפי דיווח של ה-CNBC, פאוול מתדרך את העיתונות בעקבות הפגישה בת היומיים של הבנק המרכזי. הפד צפוי להעלות את טווח היעד של קרנות הפד שלו בחצי אחוז, אך נתוני האינפלציה החמים של מאי גרמו לשווקים לחשוש אם קובעי המדיניות יכולים להיות אפילו יותר אגרסיביים או לחזות קצב מהיר יותר של העלאות ריבית עתידיות.
הפד יפרסם תחזיות כלכליות וריבית חדשות בשעה 14:00. אבל זה כל מה שפאוול אומר על העלאות ריבית בקיץ ובסתיו שיכול לעזור לקבוע את המסלול לשווקים פיננסיים סוערים. מניות ואג"ח היו תנודתיים בגלל חששות המשקיעים שמא האינפלציה לא מגיעה לשיא, ושהעלאות הריבית עלולות לגרום למיתון.
 
מדד המחירים לצרכן שהתעדכן ביום שישי גרם לכך שהמניות התרסקו. במהלך השבוע, מדד S&P 500 ירד ב-5.1%. המדד ננעל ביום שישי על 3,900, הנחה של 2.9%.
דוח האינפלציה של יום שישי היווה זרז שלילי לשווקים שכבר תמחרו דאגות מפני אינפלציה חמה וחששות למיתון. מדד המחירים לצרכן עלה ב-8.6% משנה לשנה, הרבה מעל ה-8.3% שציפו כלכלנים שנסקרו על ידי דאו ג'ונס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה