השוק

האינפלציה בבריטניה ברמה של 9% שיא של 40 שנה

קצב האינפלציה העולמי עולה לקמות מדאיגות מאוד והבוקר זו הממלכה המאוחדת, בריטניה, שמציגה אינפלציה גבוהה, מדאיגה ומאיימת של 9%; העלייה באינפלציה נגרמה כצפוי מעליית מחירי האנרגיה ועליית מחירי המזון
ניצן כהן | 
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
האינפלציה בבריטניה זינקה לרמה שנתית מדאיגה של 9.1%, הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה ב-40 השנים האחרונות, אז כיהנה "אשת הברזל" מרגרט טאצ'ר כראש הממשלה. בהתאם לתחזיות המוקדמות, עיקר עליית המחירים נרשמה בשל עליית מחירי האנרגיה ועליית מחירי המזון.
כלכלת בריטניה סובלת בשנים האחרונות מההשלכות של הרקזיט שמעיבות על המסחר בינה לבין שאר היבשת (עולם המכסים וכן הלאה) וכשלזה מוסיפים את המשבר הכלכלי העולמי שנובע משיבושים בשרשרת האספקה, קרי עליית מחירי התובלה הימית, עליית מחירי הסחורות וכן הלאה, הרי שאנחנו מקבלים מתכון למשבר עמוק.
 
בבריטניה גוברות הזעקות לטיפול באינפלציה באמצעות העלאת ריבית אגרסיבית. ואמנם הבנק המרכזי של אנגליה, נחשב לשמרן מבין הבנקים המרכזיים בעולם אך גם הוא נמצא במלכוד. אם יעלה את הריבית בשיעורים חדים מכפי שבנקים מרכזיים אחרים מעלים את הריבית, הרי שהוא יפגע בביצועים של הכלכלה. אם יעלה את הריבית בקצב נמוך יותר, הרי שגם כן יפגע בכלכלה.
כך או אחרת נראה שהכלכלה הבריטית גולשת למשבר עמוק מכפי שמעריכים הכלכלנים וכל עוד לא תתבסס הממלכה המאוחדת על מקורות אנרגיה זולים יותר או לחילופין תפעל בצורה כלשהי להורדת יוקר המחיה, מבלי לפגוע בביצועים של הכלכלה הרי שכוח הקניה של הבריטים ימשיך להיפגע והכלכלה תגלוש למשבר לא פשוט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה