כסף וצרכנות

כביש 6 עובר מהפכה: זה הקטע החדש בו תשלמו אגרה

ועדת הכלכלה אישרה: הרחבת כביש 6 בין מחלף שורק לעין תות לנתיב תחבורה ציבורית ונתיב רב תפוסה תמומן מהארכה של עד 3 שנים לזיכיון דרך ארץ
מערכת ice |  7
כביש 6 (צילום פרטי עריכה אייס)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (שלישי) את בקשת משרד האוצר להאריך בשלוש שנים את הזיכיון של חברת דרך ארץ להפעיל את כביש 6 ולגבות אגרה בקטע שבין מחלף שורק למחלף עין תות. זאת על מנת להוסיף את הנתיב הרביעי בין מחלף קסם למחלף עין תות ולהקים את מחלף בית נחמיה.
סגן החשב הכללי באוצר, יובל רז, הסביר כי הכוונה היא סלילה של נתיב שייועד לתחבורה ציבורית ולרכבים עם 3 נוסעים ומעלה בקטע המרכזי בין מחלף עין תות לנחל שורק. הוא הוסיף כי קיבולת הכביש מגיעה למיצוי ורמת השירות יורדת, ואמר כי בין 2030 ל-2040 הכביש יפסיק לתפקד. לדברי רז, העלות המוערכת היא של כ-3 מיליארד שקלים והבקשה היא לממן זאת באמצעות אגרה ממשתמשי הכביש ולהאריך את זיכיון דרך ארץ בעד שלוש שנים נוספות.
 
ח"כ אוסאמה סעדי אמר כי מדובר בזיכיון שניתן ב-1999 ל-30 שנה, ושאל מכוח מה אפשר להאריך אותו. ח"כ אחמד טיבי הזכיר כי הוא מנסה לקדם הצעת חוק שתפטור נהגים מתשלום בזמן שיש עומס או עבודות בכביש, ואמר כי האינטרס הציבורי לא נלקח פה בחשבון. נציגת הלשכה המשפטית במשרד האוצר, שי שלף, הסבירה כי ניתן לאפשר סלילת קטעים נוספים וצריך לקבל אישורה של ועדת הכלכלה. ח"כ סעדי אמר כי המצב הוא קטסטרופלי ולא יכול להיות שרק עכשיו נזכרים לטפל בו.
סמנכ"לית לובי 99, מרב דוד, אמרה כי לא ברור מה התנאים בהם תאושר ההארכה הזו וכמה הנהגים הולכים לשלם וכמה החברה הולכת להרוויח. "לא ברור כמה הנהגים ישלמו והאם יש צורך לאשר בבהילות כזו צ'ק פתוח", אמרה. נציגת משרד האוצר, אסתי פלדמן, השיבה כי הנהגים ימשיכו לשלם בדיון מה שהם משלמים היום, וייתכן שתקופת הארכה תהייה קצרה יותר משלוש שנים.
בתום הדיון הצביעו ח"כ ביטון וח"כ ולדימיר בליאק בעד אישור הבקשה, בעוד שח"כ טיבי התנגד וביקש דיון מחדש. הוועדה קיימה דיון מחדש וח"כ טיבי שאל מה עושים בחברה כדי לטפל בעומסי התנועה. מנכ"ל דרך ארץ, אבי דור, השיב כי נעשים מרב המאמצים לפנות את הכביש כשיש מפגע וסגן החשכ"ל רז הוסיף, כי מטרת הבקשה היא להקל על הפקקים. הבקשה של ח"כ טיבי נדחתה, כאשר בעדה הצביעו ח"כ טיבי וח"כ מקלב והתנגדו לה היו"ר ביטון, ח"כ יוליה מלינובסקי וח"כ אלינה ברדץ יאלוב.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כביש שש
    עצוב 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פקוק בכל דרך בשעות היום נתיבים עמוסים מלא משאיות על הימין איטי ולא קל בכלל לנהוג בו ממחלף אשדוד יותר קצר בכביש הישן לבאר שבע כנל הדרך מדרום לצריפין עדיפה בכביש הישן שש זה כבר לא פריבילגיה ונוחות זה כביש רעוע רע איטי ועוד עולה כסף שלא נדבר על החלק הצפוני שכולו עמידה עדיף לכביש שש לסלול בשוליים שאטלים ולהסיע בהם את הציבור שעומד במקום אני עולה לכביש הזה רק אחרי 2 בלילה עד 4 בבוקר אחרי זה הכבישים הרגילים זהים בחינם ולעיתים מהירים יותר כביש שש זה כמו לאכול פיצה בתוך פיתה
    סגור
  • 6.
    לשלם כדי לעמוד בפקק. הפקרות (ל"ת)
    ישראל 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ליברמן כלב (ל"ת)
    קסטנר בירקנאו 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מדינת המיסים
    מישהו 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שוחטים אותנו כאן לא מספיק המס המטורף על הדלק,מסי הקנייה על הרכב,מיסים עקיפים על מזון וכל מה שזז,גם מממנים סלילת כבישים ומחלפים בעוד מיסים לאן הולכים כל המליארדים של המיסים שלנו? גנבים!!!!
    סגור
  • 3.
    משלמים כבר היום אגרה על הקטע הזה (ל"ת)
    א 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    להזכירכם, לא כביש שש, אלא דרך יצחק רבין! (ל"ת)
    ראובן 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    למה לשם על עמידה בפקק (ל"ת)
    משמש 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור