כסף וצרכנות

רוסיה נשארת בלי בגדים: ענקית אופנה נוספת עוזבת

לאחר שסגרה זמנית את הסניפים ברוסיה, h&m מודיעה רשמית כי היא עוזבת את המדינה, כמה תפסיד מהמהלך?
מערכת ice |  2
רשת האופנה H&M סוגרת מאות סניפים בעולם (צילום ויקימדיה)
ענקית האופנה H&M הודיעה כי היא נמצאת בצעדים לסגירה מוחלטת של פעילותה העסקית ברוסיה. כעת החברה הצטרפה למותגים עולמיים גדולים אחרים כמו נייקי ומקדונלד'ס שיצאו מהמדינה בעקבות פלישתה לאוקראינה.
ההחלטה של ​​H&M לעזוב את רוסיה מגיעה ארבעה וחצי חודשים לאחר שהשעתה את פעילותה הקמעונאית במדינה. בהודעה לעיתונות, מנכ"לית הקבוצה הקמעונאית, הלנה הלמרסון, אמרה שזה "בלתי אפשרי" עבור החברה להמשיך בפעילות ברוסיה בשל "המצב הנוכחי".
 
כחלק מתוכנית היציאה שלה, H&M תפתח מחדש באופן זמני חנויות ברוסיה כדי למכור את כל המלאי שנותר. השבתת הפעילות ברוסיה תעלה לחברה 2 מיליארד קרונה שוודית (191 מיליון דולר) ותשפיע על תזרים המזומנים של החברה של מיליארד דולר שוודית (96 מיליון דולר).
H&M מצטרפת כעת לרשימה הולכת וגדלה של מותגים עולמיים גדולים שעצרו או סגרו את עסקיהם ברוסיה מאז פלישתה לאוקראינה, שבעקבותיה הגיעו שפע של סנקציות כלכליות מהמערב. בחודש שעבר הודיעה נייקי שהיא עוזבת את השוק הרוסי, שלושה חודשים לאחר השעיית הפעילות הקמעונאית.
 
בין שאר מותגי האופנה וההלבשה, Inditex הספרדית - הבעלים של Zara - אמרה לבעלי המניות בשבוע שעבר כי היא עוקבת אחר המצב ברוסיה שבו החנויות שלה נותרות "סגורות באופן זמני". במרץ, גם חברת האם של יוניקלו, Fast Retailing, עצרה את המכירות במדינה תוך שהיא מציינת "מספר קשיים". כמה מותגים עולמיים אחרים כמו מקדונלד'ס, קוקה קולה וסטארבקס יצאו גם הם מהמדינה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפסד של החברות העוזבות. לרוסים יש את השפע הישיר מסין
    כלכלן 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפסד של החברות העוזבות. לרוסים יש את השפע הישיר מסין
    סגור
  • 1.
    מעניין כמה כסף מציעים לכל עסק בכדי לעזוב רוסיה
    חיים 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי הכל, אף עסק לא מוכן לאבד כסף. אין פריים בעסקים
    סגור