תקשורת ומדיה

מקדונלדס עוזבת את רוסיה, לתמיד: "לא תואמת את ערכינו"

אחרי 32 שנה מאז הקימה את הסניף הראשון במדינה, ענקית המזון המהיר עוזבת סופית ותסגור את 850 סניפיה בפדרציה בעקבות המלחמה באוקראינה: "יש לנו מחויבות לקהילה שלנו,  לא יכולים להתעלם מהמשבר ההומניטרי"
מערכת ice |  4
מקדונלדס נגד רוסיה
עכשיו זה סופי: אחרי 32 שנה, מקדנולדס עוזבת רשמית את רוסיה, כך הודיעה היום (שני) ענקית המזון המהיר, זאת בעקבות פלישתה של המדינה לאוקראינה לפני כשלושה חודשים. 
מפעילת המזון המהיר אמרה שהמשבר ההומניטרי שנגרם כתוצאה מהפלישה של רוסיה וסביבת ההפעלה הבלתי צפויה פירושה שהמשך הפעילות ברוסיה הוא בלתי אפשרי מכיוון שהוא כבר לא "תואם את ערכי מקדונלדס". החברה מתכוונת "לשחרר" את הסניפים, להסיר את השם, הלוגו, המיתוג והתפריט של מקדונלדס, לפני שהם יימכרו. עם זאת, היא תשמור על הסימנים המסחריים שלה ברוסיה.
כריס קמפצ'ינסקי, מנכ"ל מקדונלדס, אמר בהצהרה: "יש לנו מחויבות לקהילה הגלובלית שלנו ואנחנו חייבים להישאר איתנים בערכים שלנו. והמחויבות שלנו לערכים שלנו פירושה שאנחנו לא יכולים עוד לשמור על הקשתות זורחות שם".
במכתב לעובדים הוסיף: "אי אפשר להתעלם מהמשבר ההומניטרי שנגרם בעקבות המלחמה באוקראינה. ואי אפשר לדמיין את קשתות הזהב שמייצגות את אותה תקווה והבטחה שהובילו אותנו להיכנס לשוק הרוסי לפני 32 שנה".
המכירה המתוכננת מגיעה לאחר שמקדונלדס אמרה במרץ כי היא סוגרת זמנית את 850 המסעדות שלה ברוסיה, כולל האתר שלה בכיכר פושקין במוסקבה, שהיה הראשון במדינה, אז עוד חלק מברית המועצות. כשהחנות נפתחה ב-31 בינואר 1990, אלפי סובייטים עמדו בתור במשך שעות כדי לטעום את הביג מק, סמל לקפיטליזם האמריקאי.
החברה משיקגו, מחזיקה ב-84% מהחנויות שלה ברוסיה, ואמרה שהמסעדות שלה שם ובאוקראינה תרמו 9% מההכנסות השנתיות שלה, או כ-2 מיליארד דולר (1.6 מיליארד ליש"ט). כחלק מהאקזיט, החברה מצפה לרשום חיוב שלא במזומן של בין 1.2 ל-1.4 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    איזה ערכים? ניצול קטינים בשכר נמוך? (ל"ת)
    טרקן 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    תבורכי מקדונלדס
    DF 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תחי ארצות-הברית של אמריקה תחי אוקריאנה ,תתפוררי רוסיה
    סגור
  • 2.
    הלוואי עלינו (ל"ת)
    גיל 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כנראה היחידים שלא מפחדים מפוטלר
    י 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבוד!!!!
    סגור