קריפטו

אופס: המליצו על מטבע הקריפטו כ"בטוח" – והוא קרס

בורסת הקריפטו ביננס הציעה למשתמשים להשקיע במטבע שלטענתה הוא "השקעה בטוחה". כעת מודה המנכ"ל כי "זו היתה טיפשות. כל הרעיון היה רדוד וחלול. מי שתכנן את זה צריך להיבדק"
יאיר מור | 
הקריפטו נופל (צילום pexels, unsplash)
חודש בלבד לפני התפוצצות ה"בועה" הגדולה בהיסטוריה של שוק הקריפטו, הציגה בורסת הקריפטו הגדולה בעולם את הכניסה לאותה "בועה" כ"השקעה בטוחה", כך מדווח העיתון הכלכלי פייננשל טיימס.
ב-6 באפריל הודיעה ביננס, בורסת הקריפטו המובילה, שנפח העסקאות היומי בה עומד נכון להיום על 15 מיליארד דולר – כמעט פי שלושה מהבורסה הבאה בתור ברשימה (CITEX, מעט יותר מ-5 ורבע מיליארד) – על השקת הזדמנות השקעה חדשה: "סיכון" של מטבע ה-TerraUSD. במלים אחרות: מי שקונה דרך הבורסה מטבעות TerraUST, או בקיצור UST, יכול לצרף אותם למאגר כסף שמשקיעים יכולים "לשחק" איתו, כאשר הבורסה מבטיחה ריבית שנתית של כמעט 20% על ההשקעה אם לא מושכים את הכסף עד סוף השנה. לחילופין, היא הציעה גם תוכניות סיכון של המטבע לחודשיים בריבית של 17%, או לחודשיים בריבית של 14% (בחישוב שנתי, כמובן. אין דבר כזה ריבית של 14% בחודש אחד על השקעות "סיכון").
 
"תשואה גבוהה, רווח בטוח ועליז", הובטח למשקיעים הפוטנציאליים באותיות זוהרות בתמונה ששותפה בערוץ הטלגרם של ביננס, וזכתה לכ-117,000 צפיות. רק באותיות הקטנות של העמוד שאליו קישרה ההודעה צוין כי "מסחר במטבעות קריפטו נמצא בסיכון שוק גבוה".
כזכור, מי שהשקיע במטבע ה-UST (שכאן באייס אנחנו אוהבים לקרוא לו "טרה-דולר", על שם היותו מטבע צמוד לדולר האמריקאי שמתוחזק על ידי רשת בלוקצ'יין בשם טרה, שמשתמשת במטבע בעל שם זהה כ"גיבוי" לערך שלו) – עשה טעות גדולה. בתחילת החודש הנוכחי החל המטבע, ואיתו גם המטבע האח שלו טרה (שהקוד שלו הוא LUNA – בדיחה לטינית על המלים "ארץ" ו"ירח"), לצלול בחדות, ותוך ימים בודדים איבד כמעט את כל ערכו.
בתגובה לשאלה מצד פייננשל טיימס בנוגע לשיקולים שהובילו להחלטה לקדם השקעה במטבע הזה מסרה ביננס כי "אנו בודקים כיצד קמפיינים לפרויקטים, כמו לונה, נשקלים לפני פרסומם".
מנכ"ל ביננס, צַ'אנְגְפֶּנְג גַ'אוֹ, פרסם בימים האחרונים מאמר בו הוא מנסה לכאורה להסיק מסקנות מהקריסה של טרה, אך בעיקר מכסת"ח את החברה שלו כדי לתרץ מדוע ביננס לא תפצה את המשתמשים הרבים שהשקיעו דרכה בשני המטבעות. לדבריו, כל העיקרון עליו היה מבוסס המטבע, של הצמדת הערך לדולר ללא החזקה של דולרים אלא על ידי אלגוריתם ש"מדפיס" מטבעות טרה כדי שהטרה-דולר יישאר ברמה של המטבע האמריקאי, "נבנה על גבי רעיון רדוד שמקבע את עצמו" וכי "מי שתכנן את זה צריך לבדוק את הראש שלו".
הוא אף כתב שם עובדות לא נכונות באופן מופגן בקשר לניסיון העצירה של הצלילה על ידי מנהלי המטבע, וטען שהשקיעו 3 מיליארד דולר כדי להחזיר הפסד של 80 מיליארד – אלא שהוא הפך את הזמנים לחלוטין. השקעת 3 מיליארד הדולרים היתה עוד כשההפסדים היו קטנים בהרבה, אך פשוט לא הצליחה לבלום את המשך הצלילה. "זה לא נראה כמו תרמית. זו היתה סתם טיפשות", הוא סיכם, והבטיח "לתמוך בהחלטות הקהילה" – אך בלי להשתתף בפיצוי הנפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה