קריפטו

סחר פנים ב-1.5 מיליון דולר: עובד בורסת הקריפטו מואשם

עובד לשעבר של בורסת הקריפטו המדוברת קוינבייס נעצר והואשם על תפקידו, לכאורה, בתוכנית מסחר פנים נועזת, שכללה מטבעות קריפטוגרפיים הרשומים בפלטפורמה. הוא וחבריו קנו מטבעות הקריפטו, רגע לפני שהם נרשמו לציבור וערכם עלה
מערכת ice | 
מטבעות דיגיטליים (צילום freepik)
עובד לשעבר של בורסת הקריפטו קוינבייס (Coinbase) מואשם בתוכנית מסחר פנים קריפטו בסכום של 1.5 מיליון דולר, הכוללת מטבעות קריפטוגרפיים הרשומים בפלטפורמה, כך מסרו אתמול (חמישי) הרשויות הפדרליות בארצות הברית.
אישאן וואהי, מנהל מוצר לשעבר בן 32 בקוינבייס מואשם בכך שסיפר לאחיו, ניקיל וואהי, ולחבר נוסף על התוכניות החסויות של החברה להתחיל להציע אסימונים דיגיטליים מסוימים. הרמאים לכאורה השתמשו במידע כדי לקנות את המטבעות הקריפטו רגע לפני שהם נרשמו לציבור וחוו עליית ערך.
התוכנית אפשרה לכאורה לשלישייה לצבור לפחות 1.5 מיליון דולר ברווחים, על פי מסמכי בית המשפט והודעה של משרד המשפטים. הם סחרו ביותר מעשרים נכסי קריפטו לפני הכרזות לרישום פומבי לפחות מיוני 2021 ועד אפריל 2022.
 
"למרות שההאשמות במקרה זה מתייחסות לעסקאות שבוצעו בבורסת קריפטו - ולא בשוק פיננסי מסורתי יותר - הן עדיין מהוות סחר בפנים", אמר עוזר מנהל ה-FBI מייקל דריסקול בהצהרה. "הפעולה של היום צריכה להדגים את המחויבות של ה-FBI להגן על שלמות כל השווקים הפיננסיים - גם 'ישן' וגם 'חדש'", הוסיף. משרד המשפטים האמריקני תיאר את המצב כ"תכנית הטיפים הראשונה אי פעם למסחר במטבעות קריפטוגרפיים.
האחים וואהי נעצרו בסיאטל ביום חמישי בבוקר ונקבעו לדיון בבית המשפט באישומים מאוחר יותר באותו היום. ראמני הואשם ו"נשאר חופשי", על פי משרד המשפטים (DOJ). אישן וואהי הואשם בשתי עבירות של קנוניה של הונאה בכבלים ובשתי עבירות של הונאה. לכל אישום עונש מרבי של 20 שנות מאסר. אחיו ורמני עומדים בפני אישומים דומים. אישאן וואהי נתבע גם על הפרת הכללים נגד הונאה, לפי בלומברג, שהיה הראשון לדווח על המעצרים. 
לפי ההאשמה, השלושה השתמשו בחשבונות המוחזקים בשמות שונים וכן בארנקי Ethereum בלוקצ'יין אנונימיים במטרה להסתיר את פעילות המסחר שלהם. כאשר הבין ש"עלו עליו", אישאן וואהי קנה לכאורה כרטיס בכיוון אחד להודו וניסה לברוח מהמדינה, אך נעצר מלעשות זאת על ידי אכיפת החוק.
קוינבייס התייחס למצב בפוסט ארוך בבלוג המיוחס למנכ"ל בריאן ארמסטרונג. החברה אמרה שהיא פתחה בחקירה פנימית על האשמות של "הרצה מראש של נכסים מסוימים לפני הודעת החברה". החברה אמרה שהיא מסרה את ממצאיה לפקידי משרד המשפטים ופיטרה את העובד שהשתתף בתוכנית. קוינבייס לא הזכיר את וואהי בשמו.
 
קוינבייס מתייחס ברצינות רבה להאשמות על שימוש לא נאות במידע החברה, כפי שהוכח מהחקירה המהירה שלנו בנושא זה. שוב, יש לנו אפס סובלנות לסוג זה של התנהגות בלתי הולמת ולא נהסס לנקוט בצעדים נגד כל עובד כשנמצא עוולות", נכתב בפוסט בבלוג.
זוהי עוד שערוריה מבית קוינבייס, אשר ביצעה לאחרונה פיטורים גורפים במהלך מיתון בשוק מטבעות הקריפטו. בורסת הקריפטו קוינבייס שהושקה ב-2021 ועשתה הרבה רעש עם השקת הרישום הישיר. בתחיחלה ערך המניה נסק, ולאחרונה איבדה את רוב ערכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה