דיגיטל וטק

מנכ"ל יבואנית אפל בראיון: "לא מכיר הרבה חברות חדשניות כמו אפל"

דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ, חושף בשיחה מיוחדת עם ice את האסטרטגיה מאחורי ההצלחה, ההתמודדות עם משברי האספקה, השקת חנויות APP החדשות, שילוב מותגים מתחרים תחת קורת גג אחת, התרחבות בתחום ה-Cyber Security - וגם - מתי יושקו משקפי ה-Vision Pro בישראל?
רפאל בן זקרי |  8
דורון סלע מנכ"ל אייקון גרופ ברקע סניף איידיגיטל (צילום אמנון חורש יחצ)
אייקון גרופ (Icon Group) היא אחת מקבוצות ההפצה והקמעונאות המובילות בישראל, עם למעלה מ-17 שנות פעילות, מעל 320 עובדים וייצוג של יותר מ-25 מותגים בינלאומיים מובילים. החברה משרתת אלפי לקוחות עסקיים ומאות אלפי צרכנים פרטיים, ומשלבת פעילות הפצה רחבה עם חטיבה קמעונאית תחת רשת iDigital, שהיא שותפת הפרימיום הבלעדית של Apple בישראל. בשיחה מיוחדת עם אייס, מספר דורון סלע, מנכ"ל החברה, על הדרך שהובילה אותו לתפקיד, על השינויים שהכניס מאז שנכנס אליו, ועל האסטרטגיה שמאפשרת לחברה לשמור על צמיחה מתמדת - גם בשוק תחרותי וגם בתקופות של אתגרים לוגיסטיים משמעותיים.
בפתח השיחה משתף סלע על דרכו המקצועית, תחביביו והחזון שמנחה אותו. סלע, נשוי +3, מתגורר באבן יהודה ובעל ניסיון ניהולי של למעלה מ-25 שנה, בעיקר בחברות ציבוריות בתחום מוצרי הצריכה. בעבר כיהן כמנכ"ל אקרשטיין וכמשנה למנכ"ל אלקטרה צריכה. מעבר לעשייה העסקית, הוא חובב טיולים וטרקים, עוסק בצלילה, שייט וספורט, ומגדיר את עצמו כאדם שאוהב אתגרים וממוקד ביעדים, כלשונו.
אלפי לקוחות באופן שוטף
באותה גישה ממוקדת ומדויקת, סלע מספק הצצה למבנה החברה ולפעילותה, המחולקת לשתי חטיבות עיקריות - חטיבת ההפצה מתמקדת בהפצת מוצרי Apple, Lenovo ו-Asus בשוקי ה-B2C וה-B2B, לצד הפצת שרתים של Lenovo, HPE, IBM, מוצרי תקשורת של Aruba, ופעילות נרחבת בתחום ה-Cyber Security, עם הפצת פתרונות של מותגים מובילים כמו Check Point ו-Radware. "אנו משרתים אלפי לקוחות באופן שוטף, ורמת השירות שלנו עומדת על 98% Next Day Delivery," מדגיש סלע. החטיבה השנייה היא החטיבה הקמעונאית, הכוללת את רשת iDigital, כאשר לצד הפעילות הקמעונאית, מפעילה הרשת גם מעבדת שירות מורשית לתיקוני מוצרי Apple. "אנו מציעים את המגוון הרחב ביותר של מוצרי Apple ואביזרים תואמים, עם הצעות ערך משתלמות במיוחד," מוסיף סלע.
מאז כניסתו לתפקיד, הוא מספר, החברה שמה דגש על חוויית הלקוח והשקיעה בצמיחה רציפה, התייעלות וחיסכון בעלויות. "שדרגנו את רמת השירות בחנויות ובמעבדות, הכרזנו על טרנספורמציה דיגיטלית, פתחנו שתי חנויות APP חדשות ואנו מתכננים לפתוח שתיים נוספות עד סוף השנה." סלע מציין כי בעתיד הקרוב צפויה החברה לעבור למשכנה החדש בפתח תקווה, שם תרוכז פעילות הקבוצה כולה. "המעבר יאפשר לנו למקסם סינרגיות ולשפר תהליכים נוספים," הוא מציין.

מה מיוחד בחנויות ה-APP של iDigital?
iDigital השיקה לאחרונה את קונספט חנויות ה-APP החדש, ואנו שואלים את סלע במה הן שונות מחנויות iDigital הרגילות. לדבריו, מדובר בקונספט שמביא את חוויית Apple האותנטית ביותר לישראל. "חנויות ה-APP מעצימות את חוויית Apple עבור הלקוח ומציבות סטנדרט חדש לחוויית הרכישה והשירות – הכי קרוב לחנויות המותג בחו"ל," הוא מסביר. אחד ההבדלים המרכזיים הוא העיצוב והמבנה של החנויות, שעוצבו בהתאם לקווים המנחים של Apple וכוללים מרחבי התנסות וריהוט ייחודי. "מגוון המוצרים והאביזרים רחב במיוחד ומאפשר חוויית התנסות משולבת," מציין סלע. בנוסף, החנויות מציעות אזור ייעודי לייעוץ, הדרכה ושירות, שבו "מומחי iDigital מלווים את הלקוחות בהתנסות במוצרים, מתאימים לכל אחד את הפתרון המדויק עבורו, דואגים להעברת המידע למכשיר החדש ומדריכים על הפיצ'רים המרכזיים."
"הלקוחות מקבלים מעטפת של ידע ומומחיות, ויוצאים עם מוצר 'מוכן לפעולה', מאובזר באופן אופטימלי ומותאם בדיוק לצרכים שלהם," מסכם סלע. "בנוסף, החנויות כוללות מעבדת תיקונים שמספקת שירותי תיקון לכלל מוצרי החברה תוך 48 שעות."
מה חשוב לצרכן הישראלי כשהוא רוכש טלפון או מחשב?
Icon Group חולשת על מספר מותגים, מה שיכול לספק לנו תמונת מצב למגמות הבולטות בשוק הישראלי, ומה חשוב לצרכן כשהוא רוכש סמארטפון או מחשב. לדברי סלע, הצרכן הישראלי הוא חכם, מאמץ חדשנות ומעריך הצעות ערך מקיפות. "שמנו את הלקוח במרכז. בכל מקום, בכל זמן ובכל דרך שיבחר – אנחנו נהיה שם," הוא מדגיש. עם השנים, לקוחות רבים נחשפו לאקוסיסטם של Apple, שמציע חוויית שימוש משולבת בין מכשירים שונים, לצד החדשנות שמביאים מותגים נוספים כמו Lenovo ו-Asus בעולמות המחשוב והגיימינג. "כיום, כמעט בכל בית יש מספר מחשבים ניידים, סמארטפונים, אייפדים ושעונים חכמים," אומר סלע.
לדבריו, אחד הדברים החשובים ביותר לצרכן הישראלי הוא תחושת הביטחון ברכישה. "הוא רוצה לדעת שהוא רכש נכון ושיהיה לו 'ראש שקט' גם אחרי הקנייה," מסביר סלע. לשם כך, החברה פיתחה תוכניות הרחבת אחריות לכלל מוצרי Apple, כולל כיסוי לשבר מסך עבור iPhone, Mac ו-Apple Watch. בנוסף, סלע מדגיש את חשיבות השירות המתמשך: "לקוחות iDigital יודעים שאם יזדקקו לשירות – טכני, ייעוץ או כל מענה אחר – הם ימצאו אותו אצלנו, גם הרבה אחרי הרכישה." לצד זאת, החברה מציעה חבילות משתלמות עם ערך מוסף גבוה, כגון אחריות לשלוש שנים על מחשבי Apple, התנסות של עד 30 יום ללא התחייבות, ואפשרות תשלום של עד 24 תשלומים ללא ריבית.
איך שומרים על יתרון בשוק התחרותי?
בשוק הרווי בתחרות, שבו מותגים מתחרים מציעים מחירים גמישים ומפרטים מרשימים, קשה שלא לתהות איך iDigital שומרת על יתרונה. לפי סלע, היתרון שמור בערך המוסף שהחברה מעניקה מעבר למחיר – בדמות חוויית קנייה, מומחיות ושירות בלתי מתפשר. "iDigital היא יבואנית Apple המובילה בישראל, ואנחנו מציעים ללקוחות לא רק את המוצר, אלא גם מעטפת שירות מלאה – לפני, במהלך ואחרי הרכישה," מסביר סלע. "לקוחותינו יודעים שהם יקבלו מענה והתאמה אישית לכל צורך, לצד אחריות מקיפה ושירות טכני ברמה הגבוהה ביותר."
כדי לחזק את הביטחון של הצרכנים ברכישה, פיתחה החברה תוכניות הרחבת אחריות לכלל מוצרי Apple, כולל כיסוי לשבר מסך עבור iPhone, Mac ו-Apple Watch. בנוסף, היא מציעה חבילות משתלמות שכוללות מוצרים עם האביזרים האיכותיים והרלוונטיים ביותר. מעבר לכך, iDigital שמה דגש על זמינות והנגשה רחבה של מוצרי Apple בישראל. "אנו מחזיקים במגוון הרחב ביותר של מוצרי Apple ואביזרים תואמים, והרחבנו לאחרונה את היצע האביזרים למותגים נוספים – תוך שמירה על רמות מחירים אטרקטיביות ואיכות ללא פשרות," מסכם סלע.
השקפעת ה-AI והשקת משקפי ה-Vision Pro בישראל
ההתפתחויות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית (AI) משפיעות על שוק הטכנולוגיה העולמי, כאשר כל מותג משלב יישומי בינה מלאכותית במכשירי הדגל שלו. סלע מתייחס לפלטפורמת הבינה המלאכותית של אפל, Apple Intelligence, ומסביר כי "תחום ה-AI הוא חדש יחסית, ואני צופה שככל שיעבור הזמן, הוא ישולב יותר ויותר בחיינו". לדבריו, Apple ידועה כחברה שאנשים מצפים ממנה לשלמות, ולכן שילוב הבינה המלאכותית במכשיריה נעשה באופן הדרגתי וזהיר. "ה-AI החל להיכנס ל-iPhone רק לפני שלושה חודשים, ומאז כל כמה שבועות Apple מוסיפה יכולות מדהימות שמשנות ממש את חוויית המשתמש." כיום, הטכנולוגיה כבר משולבת במוצרי הליבה של החברה, בהם iPhone, iPad ומחשבים, אך סלע מאמין שההתפתחויות לא ייעצרו כאן. "אנו צופים כי בשלב הבא תהיה בשורה במכשירים נוספים, שירחיבו עוד יותר את ה-Eco System שכולנו כל כך אוהבים," הוא אומר. "חדשנות היא שם המשחק, ואני לא מכיר הרבה חברות חדשניות כמו Apple."
תחום נוסף שתופס תאוצה לאחרונה הוא תחום המציאות המורחבת, XR, שאליו נכנסו לאחרונה גם גוגל וסמסונג בשיתוף עם קוואלקום. אפל היתה הראשונה להציג את משקפי ה-Vision Pro, אך בעוד שהם כבר הושקו במספר מדינות, הם טרם הגיעו לשוק הישראלי. אנו מבקשים לקבל מסלע שביב מידע לגבי מועד ההשקה שלהם בשוק הישראלי, והוא מבהיר: "ברגע שיוכרז על השקה בישראל, אנו נהיה הראשונים להנגיש את המוצר לקהל המקומי, שידוע בהיותו Early Adopter," אומר סלע.
איך משלבים מותגים מתחרים תחת קורת גג אחת?
Icon Group מפיצה מותגים מובילים כמו Apple, ASUS ו-Lenovo, שלעתים מתחרים ישירות באותן קטגוריות מוצרים. סלע מסביר איך החברה מצליחה לשלב ביניהם ולמקסם את הפוטנציאל של כל אחד מהם. לדבריו, המפתח טמון באסטרטגיה ממוקדת צמיחה. "האסטרטגיה שלנו היא למקסם את יכולת הצמיחה של כל מותג בנפרד, תוך ניצול הסינרגיה והקשרים ארוכי השנים שלנו עם הלקוחות," הוא מסביר.
השילוב של מותגים שונים דורש גמישות ניהולית והתאמה מבנית. "לעיתים אנחנו מנהלים צוותי מכירות ומערכות נפרדות לכל מותג, ולעיתים דווקא גישה משולבת יוצרת ערך גבוה יותר," מציין סלע. מעבר לכך, החברה רואה בהון האנושי מנוע צמיחה מרכזי. "אנחנו מאמינים באמרה It is all about People, ומשקיעים רבות בעובדים שלנו – בטיפוח המחויבות המקצועית, ברעב להצלחה ובמיקוד בערך המוסף שאנחנו מספקים." כחלק מהחזון ארוך הטווח, Icon Group פועלת כ-Multi-Vendor Distributor וממשיכה לבסס את עצמה כבחירה הראשונה להפצת מותגים מובילים בישראל. "השאיפה שלנו היא להמשיך לצמוח, להרחיב את מערך ההפצה ולהעניק ללקוחות פתרונות מגוונים ואיכותיים," מסכם סלע.
הצמיחה המתמשכת של Icon Group לאור האתגרים, והתוכניות לעתיד
השנה האחרונה הייתה מאתגרת עבור חברות רבות, שהתמודדו עם עיכובים באספקה עקב שיבושים לוגיסטיים וביטולי טיסות. גם iDigital התמודדה עם האתגרים הללו, וסלע מדגיש: "זה לא היה רק עניין של שרשרת אספקה – מאז ה-7 באוקטובר 2023 התמודדנו עם אתגרים רבים, וניסינו לתת מענה לכולם," מציין סלע. "אני שמח לומר שלרוב הצלחנו." לדבריו, הירידה בכמות הטיסות לישראל יצרה קשיים משמעותיים בזמינות המוצרים, אך החברה פעלה במהירות כדי למזער את ההשפעה על הלקוחות. "אין ספק שהמצב השפיע על היכולת להמשיך לצמוח בהיקף ההכנסות," הוא מודה, "אבל למרות זאת, הצלחנו לשמור על מגמת צמיחה ולהמשיך לספק פתרונות ללקוחותינו."
למרות האתגרים, לפי הדוחות האחרונים, Icon Group ממשיכה להציג צמיחה עקבית. סלע מסביר מהם הגורמים המרכזיים להצלחה זו, וכיצד החברה מתכננת לשמור על המומנטום: "הצלחנו לגעת בהרבה רבדים של הפעילות – לחזק את הקשר עם אלפי הלקוחות שלנו, לחדד את הצעות הערך שלנו ולספק שירות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר לפני, במהלך ואחרי הרכישה," מסביר סלע.
מעבר לשיפור חוויית הלקוח, החברה שמה דגש על זמינות ומגוון רחב יותר של מוצרים, לצד אופטימיזציה תהליכית ויצירת תרבות ארגונית שמקדמת שיפור מתמיד. "הרבעון השלישי של 2024 היה הרבעון החמישי ברציפות של צמיחה בהיקפי הפעילות, שנובעת הן מהפעילות הקמעונאית והן מהפצת המותגים שאנו מייצגים," הוא אומר. למרות התחרות הגבוהה בשוק, סלע בטוח שהמגמה תימשך. "בהתבסס על כל מה שהשגנו עד כה, אנחנו מאמינים שנוכל להמשיך לצמוח ולהוביל את התחום גם בשנים הבאות."
בתחום ה-Cyber Security, שצובר תאוצה, החברה אף רשמה הישג משמעותי כשזכתה ב-2024 בתואר מפיץ השנה של Check Point כבר בשנת הפעילות הראשונה עם המותג. "המשך ההשקעות ב-Data Centers בישראל ימשיך לתמוך בצמיחה שלנו, לצד התרחבות נוספת בשוק הצרכני," מסכם סלע.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חווית לקוח, אין מספר טלפון לשירות לקוחות, אזי אי אפשר
    הזיה 02/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לממש אחריות. מה לעשות לא לכולם יש WhatsApp בארץ, אין כתובת מייל אין. ספר טלפון, לך חפש!!! בושה
    סגור
  • 7.
    הלכו לי איירפודס פרו, חיכיתי כמעט חודש למימוש אחריות (ל"ת)
    הזיה 02/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לקנות גומי לאוזניות איירפודס פרו בארה״ב 45 שקל
    הזיה 02/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ אי אפשר, אתה צריך לשלוח לריקון גרופ את האוזניות ולבקש את זה ואז לחכות חודשים
    סגור
  • 5.
    הלך לי בזכוכית ב 15 פרו, אף מוכר לא ידע שאפשר להחליף
    הזיה 02/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק את הזכוכית ואמרו לי שזה יעלה לי כמו פלאפון חדש
    סגור
  • 4.
    הלכה לי בטרייה בשעון, בארהב אפל לוקחת 300 שקל בארץ
    הזיה 02/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייקוןגרופ רוצים 1400 שקל… זרקתי לפח
    סגור
  • 3.
    אתה עפיפון בלי חוט, איזה חדשנית, נגמר כשיצא האייפון הרא (ל"ת)
    סמי 02/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    המלצה יבוא של מקלדת ועכבר צבעונים ולא רק לבן ושחור
    01/2025/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעזור לכולם Magic maose ומקלדת עם חיבו tap c בiMac m4
    סגור
  • 1.
    מחברה מגניבה לחברה שמייצרת מוצרים לגיל השלישי (ל"ת)
    ג'ב 01/2025/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור