דיגיטל וטק

מ-2 ל-20 מיליארד: הבכיר בטסלה חושף את הסוד להצלחה

ג'ון מקניל, האיש שלקח את טסלה מ-2 ל-20 מיליארד דולר, חושף את השיטה שמזהה בדיוק מתי לפרוץ קדימה, עם שני מספרים פשוטים שיכולים לשנות כל מיזם וחברה. אז למה כולם מפספסים אותם?
רפאל בן זקרי | 
סייברטראק (צילום shutterstock)
אחת מהשאלות הנפוצות אצל יזמים היא מתי נכון וכדאי לעבור מהתנסות זהירה בשוק להתרחבות בקצב גבוה. ג’ון מקניל, לשעבר נשיא טסלה וכיום מייסד קרן ההשקעות DVx Ventures, טוען שיש דרך מדויקת לדעת זאת.
מקניל, מהדמויות הבולטות מאחורי הזינוק של טסלה מהכנסות של 2 ל-20 מיליארד דולר בתוך 30 חודשים בלבד, הציג לאחרונה את המתודולוגיה שלו לבניית חברות צומחות – מתודולוגיה שמבוססת על שני מדדים ברורים: התאמה בין מוצר לשוק (Product-Market Fit) והתאמה בין אסטרטגיית השיווק ליכולת המכירה (Go-To-Market Fit).
מקניל הופיע בוועידת All Stage של TechCrunch בבוסטון, שם שיתף מניסיונו כיזם סדרתי שהקים שש חברות, שימש כסמנכ"ל התפעול של Lyft, וכיום מוביל יוזמות חדשות דרך קרן ההון סיכון שלו. לדבריו, הדרך לצמיחה מתחילה בבחינה פשוטה אך קריטית: עד כמה הלקוחות תלויים במוצר. "אם לפחות 40% מהלקוחות אומרים שלא יוכלו לוותר עליו – זה סימן שהגענו להתאמה אמיתית לשוק", אמר. "זה לא תחושת בטן – זה מדד מדויק. עד שאנחנו לא שם, ממשיכים לשפר את המוצר".
השלב הבא, טוען מקניל, הוא לבדוק אם המודל העסקי רווחי בקנה מידה. "אנחנו מחפשים יחס של ארבעה לאחד בין הערך הכולל שהלקוח מניב לאורך חייו (LTV), לבין העלות לגיוסו (CAC). כשזה קורה, מתחילים להשקיע ברצינות". עד אז, לדבריו, כל השקעה נבחנת בזהירות, שלב אחר שלב.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה