דיגיטל וטק

מובילאיי תתחיל ניסויים לרכב אוטונומי בניו-יורק "צעד מכריע"

חברת מובילאיי הישראלית החליטה להתחיל בניסויים שלה לרכב אוטונומי בניו-יורק. החברה הסבירה את הסיבות לבחירת ניו יורק: "יש היסטוריה ואופי ייחודי משלה, ראתה את מוסד תקנות התעבורה הראשונות באמריקה"
אביחי דלאל | 
הניסוי של מובילאיי בניו-יורק (צילום אינטל-מובילאיי)
חברת מובילאיי הפלטפורמה המסייעת במניעת תאונות דרכים פירסמה היום (שלישי) כי היא מתכוונת להתחיל לערוך ניסויים לרכב אוטונומי בניו-יורק. 
כאמור, מובילאיי הוסיפה את ניו יורק לתוכנית הבדיקות העולמית המתרחבת שלה במהירות. כניסתה של החברה לעיר ניו יורק, העיר הגדולה ביותר בצפון אמריקה ואחת מסביבות הנהיגה המאתגרות בעולם  נועדה להדגים את היכולות העצומות של טכנולוגיית ה- AV שלה.
"נהיגה באזורים עירוניים מורכבים כמו ניו יורק היא צעד מכריע לבירור יכולותיה של מערכת אוטונומית ולקירוב הענף למוכנות מסחרית", אמר פרופסור אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר באינטל ונשיא ומנכ"ל מובילאיי.
מערכת המשנה המצלמתית היחידה של מובילאיי נוסעת ברחבי העיר ניו יורק, ברחובות עמוסים מאוד בהולכי רגל, רוכבי אופניים, נהגים אגרסיביים, רכבים חונים, אזורי בנייה, רכבי חירום, מנהרות וגשרים, וכו'. מובילאיי תחילה "מכפילה" את תת-מערכת ראיית המחשב לפני שהיא מוסיפה תת-מערכת / מכ"ם לשאר.
מנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע פירסם את הניסוי בדף הטוויטר שלו וכתב: "אנחנו לא רק בודקים בניו יורק, אנחנו גם מראים לך איך זה נראה לא ערוך, עם שקיפות מלאה. ראה כיצד ה- AV שלנו משתלב במיקומים חדשים תוך מספר ימים מכיוון שכל מרכיבי טכנולוגיית ה- AV שלנו - מיפוי, מדיניות נהיגה ועוד - נבנו לצורך הרחבה". גם בדף הפייסבוק של מובילאיי ישראל בחרו לשתף את הניסוי המרגש והכריזו: "ניו-יורק - אנחנו כאן. בעיר שאף פעם לא נרדמת – גם הקידמה אף פעם לא נעצרת. מתרגשים להאיץ את מהפכת האוטומוטיב ולהשיק רשמית נסיעות ניסוי אוטונומיות בתפוח הגדול".
 
אז למה דווקא ניו-יורק?
במובילאיי טוענים "אם כלי רכב אוטונומיים אמורים לעבוד בכל מקום, אנו מאמינים בתוקף שהם צריכים להיות מסוגלים לעבוד בכל מקום" וזו הסיבה לטענתם שניו יורק בודקת את פלטפורמת הנהיגה האוטונומית במגוון רחב של מיקומים ברחבי העולם ולא רק במעבדה, בכבישים ריקים, או אפילו ברחובות המאתגרים של ירושלים. "עכשיו אנו שמחים שהשקנו בדיקות עבור ה-AV ההתפתחותי שלנו באחת מסביבות הנהיגה הקשות בעולם. רחובות ניו יורק" אמרו במובילאיי שהרחיבה כעת את תוכנית בדיקות ה-AV ל"עיר שלא ישנה", ​​לאחר שהשיגה את האישור היחיד לבדיקת כלי רכב אוטונומיים בניו יורק. 
"לתחבורה בניו יורק - העיר הגדולה והצפופה ביותר בצפון אמריקה - יש היסטוריה ואופי ייחודי משלה. הגשרים והמנהרות שלה הם ציוני דרך לאומיים. תעשיות שלמות ידועות ברחובות ניו יורק האיקוניים כמו ברודווי, וול סטריט ושדרת מדיסון עליהם התבססו היסטורית" שיבחו בחברה את העיר והוסיפו "ניו יורק ראתה את מוסד תקנות התעבורה הראשונות באמריקה, חגורת הבטיחות הראשונה נרשמה לפטנט בניו יורק, ניו יורק ראתה את מוסד מסלול האופניים הראשון באמריקה, בברוקלין ואת החוקים הראשונים לנהיגה בשכרות".
שיקולים נוספים שעלו בעקבות ההחלטה הם תושבים, נוסעים ומבקרים המסתמכים על תשתית תחבורה מגוונת, סוחרת מאוד ולחוצה - רשת מורכבת של רחובות עיליים, קווי רכבת, מעבורות, רכבלים, 15 מנהרות, 21 גשרים ואחד מערכות הרכבת התחתית הגדולות בעולם.
רחובות ניו יורק עמוסים בהולכי רגל, רוכבי אופניים, מכוניות, מוניות, לימוזינות, משאיות, רכבי חירום, עגלות מזון ואפילו כרכרות רתומות לסוסים. הנהגים בו הם אגרסיביים לשמצה, אורות העיר בוהקים בלילה המפורסמים, השייטות משתוללות, הבנייה נוכחת תמיד, וחניה כפולה היא תופעה שכיחה. בניגוד מוחלט לרוב הערים האמריקאיות, כמחצית ממשקי הבית בניו יורק אינם מחזיקים ברכב, אלא מסתמכים על תחבורה ציבורית.
לפני הקורונה, בכל יום חול, הנוסעים נהרו לעיר והכפילו את אוכלוסיית התושבים במנהטן הרובע המאוכלס והצפוף ביותר מבין חמשת הרובעים בעיר: "הסביבה הזו בהחלט אינה המקום הכי קל לבדוק רכב בנהיגה עצמית, אבל זו בדיוק הסיבה שבחרנו לבדוק שם. כדי להדגים הן את המחויבות שלנו לשקיפות והן את המהירות שבה הטכנולוגיות שלנו (כגון מיפוי REM ומדיניות נהיגה אוטונומית) יכולות להסתגל לסביבות נהיגה חדשות, אנחנו כבר משתפים את הסרטון הבלתי ערוך הזה של בדיקות ה- AV שלנו ברחובות ניו יורק - בדיוק כפי שעשינו למען ירושלים ומינכן".
עוד חשפו במובילאי כי: "בנוסף לניו יורק, אנו בודקים בימים אלה את ה- AV שלנו בדטרויט, מינכן, וכמובן בבית בישראל. ואנחנו מצפים להרחיב את הבדיקות בקרוב לטוקיו, שנחאי ופריז. על ידי בחינת פלטפורמת הנהיגה העצמית שלנו בסביבות כה מגוונות ותובעניות, אנו שואפים לחדד את טכנולוגיית הרכב האוטונומי שלנו כך שהיא באמת תוכל לפעול בכל מקום ובכל מקום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה