דיגיטל וטק

לא תאמינו כמה שווה האפליקציה שמספרת לכם מי מתקשר

האפליקציה הפופולארית בעולם לזיהוי מספרי טלפון שאינם נמצאים באנשי הקשר מתכננת להנפיק את עצמה בבורסה ולגייס מיליוני דולרים. מה הופך אותה לכזה עסק מצליח?
יאיר מור | 
גבר מופתע מסרטון בטלפון (צילום wayhomestudio / freepik)
הסטארטאפ השוודי TrueCaller, המפעיל את השירות הגדול בעולם לזיהוי של מספרי טלפון, הכריז הבוקר כי הוא מתכוון לצאת להנפקה עד סוף השנה. ההנפקה מתוכננת להתבצע בבורסת נאסד"ק שטוקהולם, ובמהלכה יימכרו מניות קיימות וחדשות רמה B לאזרחי שוודיה ומשקיעים מוסדיים מרחבי העולם. החברה מקווה לגייס על ידי ההנפקה מיליארד קרונות שוודיות, שהן כ-116.5 מיליון דולר, לפי שווי שוק כולל של כ-3 מיליארד דולר.
TrueCaller הוקמה ב-2009 על ידי אלן מַמֶדי ונאמי זַרינְגְהאלַם, ומאז צברה האפליקציה שלה לטלפונים יותר מ-580 מיליון הורדות ויכ-278 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. האפליקציה מבקשת מהמשתמשים לאשר לה להעתיק את כל ספר הטלפונים שלהם, וכך כל משתמש אחר שמקבל שיחה ממספר שלא נמצא באנשי הקשר שלו – האפליקציה מחפשת במאגר שלה את השם הכי נפוץ שאותו מספר קיבל בקרב משתמשים שאצלם הוא שמור. השימוש המרכזי, מעבר לזיהוי שמות, הוא אזהרות מפני שיחות ספאם, על ידי מנגנון המשלב חשד במספרים שאינם נמצאים במאגר ודיווחי משתמשים על מספרים ככאלה שמשמשים ספאמרים. לדברי החברה, ב-12 שנות פעילותה היא בנתה מאגר אדיר של 5.7 מיליארד מספרי טלפון ייחודיים ופרטי בעליהם.
החברה עובדת על ההנפקה מזה כשנתיים. זאת לאחר שב-2015 כשלה בניסיון לגייס סכום של 100 מיליון דולר ללא הנפקה, ממשקיעים גדולים, אך כשלה בכך ונאלצה להסתפק ב-95 מיליון הדולרים שהושקעו בה בסבבים קודמים ובכסף שהיא מרוויחה מפעילותה. באופן פרדוקסלי, מקורות ההכנסה שלה כוללים מכירה של מספרי טלפון לחברות טלמרקטינג – אותן חברות שמשתמשי האפליקציה סומכים עליה להזהיר אותם מפני שיחות מהן. בנוסף, היא מרוויחה כסף מפרסום באפליקציה וממכירת מינויים בתשלום למשתמשים שרוצים תכונות מתקדמות מסוימות כמו התראות על משתמשים שחיפשו אותם. תחום נוסף שבו היא פעילה היא שירותים פיננסיים באמצעות טלפונים בהודו. כל תחומי הפעילות הללו יחד הניבו לה ב-2020 רווח תפעולי של כ-57 מיליון דולר – יותר מ-150% מ-2018. השנה, במחצית הראשונה בלבד, כבר רשמה החברה רווח תפעולי של יותר מ-49.5 מיליון דולר – כלומר היא צפויה להגדיל את הכנסותיה השנה בין פי שניים לפי ארבעה, והיא צופה שיעורי גידול של לפחות 45% כל שנה עד 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה