דיגיטל וטק

נחשף: אלו הסדרות היקרות והנצפות ביותר של נטפליקס

עד כמה מדהימה ההצלחה של "משחק הדיונון"? השווינו את הלהיט הקוריאני של נטפליקס מול הסדרות הכי יקרות ומצליחות שלה - וההפרשים פשוט מדהימים
יאיר מור | 
ריד הייסטינג, מנכ"ל נטפליקס (צילום wikimedia, pexels)
הכי גדול זה לא תמיד הכי אהוב, כפי שמוכיחה "משחק הדיונון", סדרת המקור הקוריאנית של נטפליקס, שכובשת את העולם ושוברת כל שיא אפשרי בשירות הסטרימינג. לאחר שדיווחנו אתמול על כך שנטפליקס מעריכה שהסדרה אחראית לרווחים בגובה של כ-900 מיליון דולר, ועומדת לשבור בהפרש עצום את שיא הצפיות בסדרה של השירות אי פעם בדו"ח שיפורסם בעוד מעט יותר מיממה – ביום רביעי ב-1:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל, ניגשנו לבדוק כמה נתונים אחרים: כמה עלו הסדרות הכי יקרות של נטפליקס, וכמה צפיות הן הביאו לפי הנתונים שמפרסמת החברה.
בטבלה שהכנו לא נמצאות כל הסדרות הכי יקרות של נטפליקס – זאת מכיוון שהחברה החלה לפרסם נתוני צפייה רק ב-2019, בעוד כמה מהסדרות היקרות ביותר שלה, כמו Sense8, הופקו לפני מחצית העשור, ומעולם לא פורסמו נתוני צפייה אודותיהן. לכן נאלצנו להסתפק בנתוני הסדרות החדשות יותר, ובנינו טבלה המשווה בין מחירן לבין מספר הצפיות שהביאו:
כפי שניתן לראות, "הכתר", המספרת את סיפורה של מלכת אנגליה, אליזבת השנייה, היא הסדרה היקרה ביותר של נטפליקס. כל פרק שלה עולה כמו יותר מחמישה פרקים של "משחק הדיונון" – אך מספר הצפיות בעונה השלישית שלה, שהיא העונה היחידה שלגביה פורסם אי פעם נתון כלשהוא, עמד על 21 מיליון בלבד בארבעת השבועות הראשונים שלה באוויר. נטפליקס טוענת כי עונה 4, ששודרה בשנה שעברה, השיגה נתון גבוה מזה, אך לא פרסמה מעולם בכמה מדובר – ונראה שהסיבה היא שהמספר עדיין רחוק מאוד מרשימת התכנים הנצפים ביותר בשירות.
במקום השני נמצאת העונה השלישית של "דברים מוזרים", שכל פרק בה עלה 12 מיליון דולר – מעט פחות מחמישה פרקים של "משחק הדיונון" ויותר מכל העונה השנייה של סדרת האימה המתרחשת בשנות ה-80. מספר הצפיות באותה עונה היה 67 מיליון בארבעה שבועות – נתון מכובד לכל הדעות.
במקום השלישי נמצאת "המכשף", שעלתה בשנה הנוכחית ועלותה 10 מיליון דולר לפרק – מעט יותר מעלות ארבעה פרקים של "משחק הדיונון". הסדרה הזו הצליחה להגיע ל-76 מיליון צפיות בארבעת השבועות הראשונים שלה.
ובמקום הרביעי ברשימת הסדרות היקרות ביותר שלגביהן יש לנו גם נתוני צפיות נמצאת "ברידג'רטון", שעלותה 7 מיליון דולר לפרק – כמעט כמו שלושה פרקים של "משחק הדיונון". המחיר הזה היה עד כה ההשקעה הכדאית ביותר של נטפליקס, עם נתון של 82 מיליון צפיות ב-28 הימים הראשונים לאחר עליית הסדרה, והמקום הראשון ברשימת הסדרות הנצפות בהיסטוריה של השירות נכון לדו"ח האחרון שלה.
אך אף אחת מהסדרות הללו לא מתקרבת ליחס התמורה להשקעה של "משחק הדיונון": במחיר של 2.43 מיליון דולר לפרק, היא הצליחה לעבור את 132 מיליון הצפיות ב-23 ימים בלבד, ומחרתיים נדע לכמה הגיעה ב-28 ימים. ניתן לשער כי המספר יהיה קרוב ל-150 מיליון – כמעט פי שניים מ"ברידג'רטון", שכאמור עלתה פי שלושה בערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה