מדדים ומחקרים

משחק הדיונון לא עוצר: אלה השיאים המטורפים ששבר

הסדרה הקוריאנית המקורית של נטפליקס שהפכה ללהיט בינלאומי לא מפסיקה לנפץ תקרות זכוכית, וכעת כבר נראה שמדובר בסדרה הנצפית בהיסטוריה
יאיר מור |  1
משחק הדיונון (צילום נטפליקס)
הסדרה "משחק הדיונון", שחוגגת היום חודש לעלייתה לנטפליקס, שווה לענקית הזרמת הווידאו כמעט 900 מיליון דולר, כך לפי מסמכים פנימיים של החברה, שהגיעו לידי בלומברג.
המסמכים הפנימיים חושפים מספר נתונים שנטפליקס אינה מפרסמת בעצמה, ואף ניסתה למנוע מבלומברג לפרסם בטענה שיש סיבות טובות מאוד לכך שמדובר בנתונים סודיים שאינם יוצאים מהחברה. הנתון הראשון הוא הערכה לפיה ההכנסות של נטפליקס מהסדרה הקוריאנית, שכבשה את העולם והגיעה למקום הראשון בכמעט כל המדינות שהשירות פעיל בהם, כולל ישראל, עשויות להגיע ל-891 מיליון דולר.
זהו נתון לא פחות ממדהים – במיוחד לאור העובדה שהפקתה עלתה 21.4 מיליון דולר – ממוצע של 2.43 מיליון דולר לכל אחד מתשעת הפרקים. לשם השוואה, הסדרה של ליאור רז, "פגע וברח", עלתה 4 מיליון דולר לפרק, וסדרות כמו "דברים מוזרים" ו"מרקו פולו" עולות קרוב ל-10 מיליון דולר לפרק; "הכתר" עולה 13 מיליון דולר לפרק; והסדרה "הפסיפיק", שהופקה על ידי סטיבן שפילברג עבור HBO ב-2010, עלתה 21.7 מיליון דולר לפרק – כלומר כל פרק בה עלה יותר מהלהיט הקוריאני בכללותו.
נתונים נוספים שנחשפו במסמכים הסודיים כללו מספרים מדהימים לא פחות: לא פחות מ-132 מיליון משתמשים צפו לפחות ב-2 דקות מהסדרה ב-23 הימים הראשונים שלה באוויר – מה שאומר שעד סוף השבוע הרביעי שלה באוויר, ביום שישי האחרון, היא עשויה היתה להגיע לסביבות 150 מיליון צופים שהתחילו אותה, ובכך לעבור כמעט פי שניים את הסדרה הכי מצליחה של נטפליקס עד כה: "ברידג'רטון", שזכתה ל-82 מיליון התחלות צפייה בארבעת השבועות הראשונים שלה בשירות. עוד הופיע במסמך כי באותם 23 ימים, 89% מאלו שהתחילו לצפות בה צפו לפחות ב-75 דקות, או פרק שלם, ו-66%, שהם כ-87 מיליון, סיימו את הסדרה כולה. בסה"כ, צפו משתמשי נטפליקס בסדרה 1.4 מיליארד שעות תוך שלושה שבועות ויומיים.
השיאים הללו ממשיכים את המגמה בה התפארה נטפליקס לפני שבוע, כאשר חשפה כי תוך שבועיים כבר צפו בסדרה 111 מיליון מנויים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עבורי זאת סידרה מגעילה העולם הופך לאלים (ל"ת)
    רמו 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור