מדדים ומחקרים

נטפליקס חושפת: אלו הסדרות שהצליחו להתברג לצמרת בקיץ

ענקית הזרמת הווידאו חשפה באופן בלתי צפוי את נתוני הצפייה בסדרות ובסרטים, כולל מידע חדש שמעולם לא פורסם קודם לכן ושופך אור חדש על הדרכים שבהן החברה מודדת את הפופולאריות של תכנים
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום pexels)
לזה לא ציפינו: המנכ"ל המשותף של נטפליקס, טד סראנדוֹס, חשף השבוע נתונים חדשים אודות התכנים הכי נצפים של נטפליקס, וגם על הדרך שבה מודדת החברה את הפופולאריות של התכנים שלה.
סראנדוס נאם בכנס Code של בלוג הטכנולוגיה Recode מקבוצת Vox, והפתיע כשהציג שני שקפים עם נתונים אודות התכנים המקוריים הנצפים ביותר של החברה בכל הזמנים: השקף הראשון הציג את עשרת הסדרות והסרטים הנצפים ביותר לפי המדידה שהחברה נוהגת לחשוף את שניים עד ארבעת המובילים בה בכל רבעון – מספר חשבונות שצפו בתוכן במשך 2 דקות לפחות בארבעת השבועות הראשונים לאחר העלאתו לשירות. השקף השני הציג נתון חדש, שהחברה מעולם לא חשפה בעבר: מספר שעות הצפייה הכולל של כל מנויי השירות בכל פריט תוכן (סרט או עונה של סדרה) בארבעת השבועות לאחר עלייתו לשירות.
מצד אחד, יש שיטענו כי המדד השני, שנחשף לראשונה, אמין יותר מהראשון – שכן הראשון, שכאמור סופר גם צפייה של 2 דקות כצפייה מלאה גם אם המנוי הפסיק לצפות לאחר מכן באותו סרט או פרק, מְסַפר פחות מכמות שעות הצפייה המצטברות. אך יש לזכור שגם המדד השני לא מספר את כל הסיפור – משום שהוא נותן ייתרון מובנה לתכנים ארוכים יותר. כך, לדוגמא, הסדרה "13 סיבות", שתופסת בו שני מקומות בצמרת, נהנית מכמעט חצי מיליארד שעות צפייה בכל עונה – אך למעשה, מדובר בנתון גרוע יותר מ-426 מיליון שעות הצפייה בעונה 3 של "בית הנייר". זאת משום שבכל עונה של "13 סיבות" יש 10 פרקים באורך ממוצע של כמעט שעה, בעוד עונה 3 של "בית הנייר" מונה רק 8 פרקים באורך ממוצא של 50 דקות בקושי. במלים אחרות: כל פרק של "בית הנייר" זכה להרבה יותר צפיות מאשר כל פרק של "13 סיבות", למרות שבטבלה האחרונה מדורגת שלושה מקומות נמוך יותר.
ולאחר שציינו את כל זה, הנה טבלאות התכנים המקוריים הפופולאריים ביותר של נטפליקס, לפי מספר צופים בארבעת השבועות הראשונים, נכון ככל הנראה לחודש שעבר. כפי שאפשר לראות, בטבלת הסדרות הספיקו להתברג שלוש חדשות מאז נתוני יולי 2021 - "לופן" הצרפתית, "סקס/לייף" האמריקאית ועונתה הרביעית של "בית הנייר", בעוד בטבלת הסרטים אין שינוי לעומת נתוני יולי:
והנה טבלאות שעות הצפייה, שכאמור מייצגות בעינינו פחות:

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה