דיגיטל וטק

פייסבוק נתבעת על השם החדש – כמה כסף דורשים ממנה?

חברה קטנה טוענת שהשם החדש של פייסבוק כבר שייך לה, ודורשת ממנה לשלם מיליוני דולרים אם היא לא רוצה להצטרך להחליף את השם פעם נוספת
יאיר מור |  3
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, Pixabay)
תחזיקו חזק, כי כמות האזכורים של המילה "מטא" בכתבה הזו עלולה לבלבל: מטא – לשעבר פייסבוק – נתבעת על ידי חברה קטנה למחשבים ואביזרים ממדינת אריזונה בארה"ב שנקראת "מטא פי.סי". "מטא פי.סי" טוענת כי הגישה למשרד הפטנטים והשמות המסחריים בארה"ב בקשה לרישום השם המסחרי "מטא" באוגוסט – חודשיים שלמים לפני הגשת הבקשה של פייסבוק על אותו שם, ב-28 באוקטובר.
אתר TMZ טוען כי מייסדי "מטא פי.סי", זאק שאט וג'ו דרג'ר, אמרו לו שהם תובעים מהמשרד לקבל את הבקשה שלהם לשם הזה ולדחות את זו של פייסבוק – אך מכיוון שהם מבינים שהדבר יכפה על פייסבוק להוציא מיליוני דולרים על מיתוג מחדש נוסף, הם מוכנים להתפשר עם צוקרברג על 20 מיליון דולר כדי למשוך את הבקשה שלהם לשם הזה.
 
עם זאת, לפי ביזנס אינסיידר, לא בטוח שיש למטא פי.סי על מה לבסס את טענותיהם: גם הבקשה שלהם לשם "מטא" טרם אושרה, וסביר יותר להניח שהמשרד יאשר את הבקשה של פייסבוק לשם הזה, מאחר שהיא כבר החלה להשתמש בו, בניגוד למטא פי.סי שרק ביקשה זכויות עליו, אך עדיין נקראת בכל מקום אפשרי "מטא פי.סי" ולא סתם "מטא". בנוסף, האתר חשף כי קרן הפילנתרופיה של מארק צוקרברג ואשתו, פריסילה צ'אן, הגישה בקשה על השם "מטא" כבר בדצמבר 2015 – והבקשה הזו אף אושרה ב-2018, ותקפה לגבי כמעט כל תחום טכנולוגי אפשרי, החל מרשתות חברתיות ועד קורסים ללימודים מקוונים.
לכן, סביר יותר להניח שכל העניין הוא בדיחה – ומהנוכחות של "מטא פי.סי" ברשתות החברתיות ברור שלמייסדים שלה יש חוש הומור בריא ונטייה להתבדח על כל דבר אפשרי. ביום ההכרזה על השם החדש של פייסבוק העלה שאט סרטון בו הוא מכריז כי בתגובה, "מטא פי.סי" מחליפה את שמה ל"פייסבוק", ובנוסף עלו לערוצי החברה גם סרטונים של צוקרברג עם הלוגו של "מטא פי.סי" במקום זה של "מטא" ובדיחות נוספות על חשבון צוקרברג, כמו "חשיפה: זה מנהל המדיה החברתית בחברה שלנו".
 
שאט אף הודה בשיחה עם ביזנס אינסיידר כי "עם ההכרזה של פייסבוק שהגיעה לנו בהפתעה, חשבנו שנשחק עם זה קצת בערוצי המדיה החברתית שלנו". בנוסף, הוא אמר ל-TMZ כי ההכרזה של פייסבוק הביאה לעלייה של 5,000% בעוקבים של "מטא פי.סי" ברשתות החברתיות. עם זאת, הוא לא דיבר על התביעה, אלא רק על הבדיחות האחרות. לכן, לא ברור לחלוטין האם הוא לא מנסה בכל זאת לסחוט כסף קל מפייסבוק.
"מטא" של צוקרברג לא הגיבה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למה לשלם 20 מליון, פייסבוק יכולה לקנות אותם...
    אריה 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם הם חברה רווחית, אז עושים השתלטות עויינת ורוכשים את כל המניות שלהם... בולעים אותם... ואז מאפשרים להם להמשיך לפעול כחברת בת כל עוד הם עושים כסף...
    סגור
  • 2.
    אמר היתוש לפיל (ל"ת)
    שלי 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    גנב.
    יוספה 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    צוקרברג , שלם להם חתיכת יהודי גנב
    סגור