דיגיטל וטק

פייסבוק משנה את שמה גם בבורסה – כך הגיבה המניה

הרשת החברתית הגדולה בעולם תשלים בשבוע הבא את אחד השינויים הגדולים בתולדותיה. האם זה יעזור למניה שלה למחוק את ההפסדים הכבדים שנגרמו לה בחודשים האחרונים?
יאיר מור |  2
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) הודיעה אמש (שלישי) כי היא משנה את הסימן שתחתיו נסחרת המניה שלה בבורסת נאסד"ק בניו-יורק. לדברי החברה, החל מפתיחת המסחר ביום חמישי עוד שבוע, ה-9 ביוני, תיסחר החברה תחת הסימן META, שמתיישר עם שמה החדש ועם מטרתה להיות שליטת העולם העתידי, שבו עולמות וירטואליים מחליפים את האינטרנט והרשתות החברתיות שאנו מכירים כיום.
ההחלפה לא אמורה להיות הפתעה גדולה: כזכור, פייסבוק הודיעה על שינוי שמה למטא ב-28 באוקטובר 2021, ואמרה בזמנו כי גם סימול המניה שלה ישונה בהתאם – אך בזמנו היא דיברה על מעבר מ-FB, ראשי התיבות של FaceBook בהם השתמשה מאז הנפקתה ב-2012, לסימול MVRS, המהווה קיצור של המילה מטאוורס, המונח המקובל לעולמות וירטואליים כמו זה שהיא בונה.
 
הסיבה היתה שהסימול META היה תפוס על ידי חברה בשם Roundhill Ball Metaverse. אך בצירוף מקרים מפתיע – שככל הנראה מעיד על עסקה מאחורי הקלעים – הודיעה מטא על השהיית שינוי סימול המניה בסוף אוקטובר, ובינואר הודיעה Roundhill כי היא מוותרת על הסימול META ועוברת לסימול METV. כך התפנה שמה החדש של פייסבוק לשימוש עבור המניה שלה בבורסה.
מניית פייסבוק עלתה לאחר ההודעה, שפורסמה עם סיום המסחר בוול-סטריט, ב-0.7%, לאחר שבמהלך יום המסחר ירדה ב-0.76% - כך שהעלייה הזו לא מחקה אפילו את הירידה של אתמול, ובוודאי שלא מקרבת את החברה לשווי השיא שלה מהקיץ שעבר, שעמד על יותר מטריליון דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פייסבוק מתה והיא נחלת העבר
    רועי אפטר 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק מתה, מתה לגמריי וגרמה להסתות וגם להתמכרות מה זאת גודולה, כמו מחלת נפש. היא גרמה לנו שנהיה סביבה כל יום וכל היום, כל שעות היום עד השעות המאוחרות ועד השעות הקטנות של הלילה. מארק צוקרברג היפסיד הרבה וגם אם הוא ישנה רישמית את השם של החברה מתה הוא ימשיך להפסיד את המניות והכסף שלו, הוא צריך וחייב לסגור לימחוק את פייסבוק אינסטגרם ולהשאיר רק את וואטסאפ, מספיק שתהיה רק רשת חברתית אחת וזה את וואטסאפ, שפייסבוק ואינסטגרם היסגר והימחק אמן... אמן
    סגור
  • 1.
    פיסבוק -> מתה (ל"ת)
    אילן 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור