דיגיטל וטק

אינסטגרם תהפוך לטיקטוק? צוקרברג חושף שינוי קיצוני

יום לאחר הדיווח לפיו פייסבוק מנסה להעתיק את טיקטוק, המנכ"ל מארק צוקרברג הציג שינוי דומה באינסטגרם - אך לא הזכיר אפילו ברמז את המתחרה הסינית
יאיר מור |  1
סלפי (צילום freepik)
מנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר), מארק צוקרברג, הודיע אמש (חמישי) על שינוי משמעותי שעומד להגיע לרשת החברתית מבוססת התוכן החזותי של החברה.
 
בסטורי ששיתף בפרופיל שלו באינסטגרם הציג צוקרברג עיצוב חדש לתצוגת הפיד – המסך הראשי של הרשת החברתית, המציג את התכנים שהיא בוחרת להראות למשתמש. העיצוב החדש מציג את התמונה או הסרטון על כמעט כל שטח המסך, כאשר כל התכנים והכלים שקיבלו עד כה שטח משלהם – הטקסט הנלווה לפוסט, כפתורי הלייק, התגובה והשיתוף, מספרי התגובות והלייקים שלו ואפילו הסמליל )לוגו) של אינסטגרם בראש המסך – מוצגים על רקע התמונה או הסרטון.
 
"בקרוב נבחן פיד על מסך מלא וניווט מעודכן באינסטגרם", כתב צוקרברג. "אנו רוצים להקל על גילוי תוכן ותקשורת עם חברים. תמונות הן עדיין חלק חשוב מאינסטגרם, ואנו עובדים על דרכים לדפוק את הדרכים שהן מופיעות גם בפיד על מסך מלא". הוא הדגיש כי לעת עתה מדובר על ניסוי שרק חלק מהמשתמשים יראו – אך כאשר ניסוי כזה מוכרז על ידי המנכ"ל, אין ספק בכך שתוך זמן קצר הוא מתוכנן להגיע לכל המשתמשים.
מי שהעיצוב הזה נראה לו מוכר, לא טועה. מדובר בהעתקה מדויקת, לפרטי פרטים, של עיצוב הרשת החברתית הסינית טיקטוק, שמאיימת לעקוף בקרוב את אינסטגרם בקרב משתמשים צעירים. רק אתמול דיווחנו על מסמך מודלף שהצביע על ניסיון של מטא לשנות את פייסבוק כך שתידמה יותר לטיקטוק, וכעת צוקרברג מודיע רשמית על שינוי זהה במתחרה הישירה יותר שלו לטיקטוק.
 
הצירוף הזה לא מפתיע כלל: בעשור הקודם מיהרה פייסבוק להעתיק את פורמט ה"סטוריז" – פוסטים שמוסרים אוטומטית לאחר 24 שעות – זמן קצר לאחר שהרשת החברתית הראשונה שהציעה אותם, סנאפצ'ט, כבשה את הדור הצעיר לפי נתונים שפייסבוק עצמה ניטרה על ידי ניצול לרעה של בעיות פרטיות בסמארטפונים. כעת היא חוזרת על אותה טקטיקה כדי לנסות להילחם בטיקטוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איכס (ל"ת)
    גל 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור