דיגיטל וטק

השקת אייפון 14 – הצלחה כבירה או כישלון צורב?

סדרת אייפון 14 הגיעה לחנויות בארה"ב ביום שישי האחרון – ונתונים ראשונים מצביעים על כך שמצד אחד, השנה ההשקה עוברת חלק יותר מבשנה שעברה, אך מצד שני, סובלת גם מחסרונות לעומת השקת אייפון 13 בסוף תקופת הסגרים
יאיר מור | 
חנות אפל (צילום vecteezy)
אייפון 14 החל להימכר בארה"ב ביום שישי, וחברת המחקר Counterpoint חושפת נתונים ראשוניים אודות מכירות הסמארטפונים החדשים של אפל.
לפי החברה, בהשקה הנוכחית הורגש הבדל משמעותי לעומת השקת סדרת אייפון 13 לפני שנה: בהשקת אייפון 13 המלאים לא הספיקו לענות על הביקושים, וכפי שניתן לראות בטבלה, ביום ההשקה, מי שרצה אייפון 13 רגיל היה צריך להמתין עד שבועיים ברשת AT&T ובין שבועיים לחודש ברשתות Verizon, T-Mobile ובהזמנה ישירה מאפל; מי שרצה אייפון 13 פרו היה צריך לחכות עד שבועיים בטי-מובייל, בין שבועיים לחודש בוורייזון ואיי.טי-אנד-טי ויותר מחודש באפל; ומי שרצה אייפון 13 פרו מקס היה צריך לחכות בין שבועיים לחודש בכל רשתות הסלולר הגדולות ויותר מחודש באפל.
לעומת זאת, השנה הדגם הרגיל היה זמין מספיק כדי שלקוחות וורייזון יוכלו להיכנס לחנויות ביום ההשקה ולהזמין מכשיר מעכשיו לעכשיו; דגם אייפון 14 פרו יגיע למזמינים בוורייזון וטי-מובייל בעיכוב של פחות משבועיים, אך יותר מחודש באיי.טי-אנד-טי ובאפל; ואילו אייפון 14 פרו מקס סובל מעיכוב של יותר מחודש בכל החברות מלבד טי-מובייל, שם הוא יגיע בעיכוב של פחות מחודש.
 
החברה לא מפרסמת עדיין הערכות לגבי כמות המכשירים שנמכרו, אך כן מציינת שדגמי הפרו אזלו ראשונים – מה שמעיד על פופולאריות גבוהה יותר שלהם לעומת הדגם הרגיל. החברה אף הסבירה כי הסיבה לכך היא שקשה מאוד לשכנע אנשים שמשדרגים מדגמים ישנים לבחור באייפון 14 הבסיסי לעומת אייפון 13, שעדיין נמכר במחיר של 100 דולר פחות ומציע יכולות כמעט זהות לחלוטין.
מלבד השדרוג הזניח עד לא קיים באייפון 14, בקאונטרפוינט מציינים כי יש דבר נוסף שמרחיק רוכשים בארה"ב משדרוג אייפונים ישנים לחדשים: אפל מציעה השנה הרבה פחות כסף ב"טרייד-אין" על אייפונים קודמים. בטבלה שפורסמה ניתן לראות שהחברה מעניקה הנחות של 20 עד 70 דולר פחות השנה מכפי שהעניקה בשנה שעברה – נתון שעלול לגרום לפחות אנשים לשדרג, במיוחד בתקופה של מיתון כלכלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה