כסף וצרכנות

שבוע להשקת אייפון 14 בישראל: איפה כדאי לקנות?

שבוע בלבד לאחר ההכרזה על אייפון 14, כבר נפתחה ההזמנה המוקדמת שלו בישראל, ולקראת סוף השבוע הבא כבר תוכלו לקבל אותו. איפה הוא הכי זול, ולאילו פרטים נוספים מלבד המחיר כדאי לשים לב?
יאיר מור | 
אייפון (צילום unsplash)
עוד שישה ימים זה קורה: ראש השנה יגיע מוקדם עבור אלפי ישראלים שמחשיבים את עצמם (או שלא, מסיבות של חוסר מודעות, הכחשה או סתם כי הם לא קיבלו אישור רשמי מאפל להתפאר בזה) לאוהדים מושבעים של אפל וסדרת האייפון שלה, כאשר אייפון 14, אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס יתחילו להימכר בישראל. זה יקרה בלילה שבין רביעי לחמישי, 22 באוקטובר, בחנויות שטורחות לפתוח את עצמן ל"לילה לבן", ובבוקר בכל היתר.
 
אם עוד לא הזמנתם אייפון במהלך היום (חמישי), מייד עם פתיחת ההזמנה המוקדמת, או שאתם מחכים קודם לראות מלאים שלו בחנויות, לגעת, לשחק ולהתנסות לפני שתוציאו אלפי שקלים (תמיד מהלך חכם) – אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין איפה הכי כדאי לכם לקנות את המכשיר החדש. כל הרשתות הגדולות מציעות פריסה לתשלומים ומשלוח חינם עד הבית – אבל יש כמה דברים מלבד המחיר שכדאי לדעת.
אם אתם רוצים את המכשיר הבסיסי, ולשלם עליו את המחיר הכי נמוך שאפשר, הגרסה עם האחסון בנפח 128 גיגה-בייט הכי זולה בהוט מובייל – שבה כל יתר המכשירים החדשים יקרים יותר מבכל רשת אחרת – וב-KSP. האחרונה מציעה, מעבר לפריסה ל-36 תשלומים בלי ריבית ומשלוח חינם, גם חיבור לחשמל והנחות על רכישת אביזרים נלווים (כי כידוע, מכשירי אפל מגיעים עם כבל אך ללא תקע חשמל); אם תרצו את אותו מכשיר עם 256 גיגה – תמצאו אותו במחיר הנמוך ביותר ברמי לוי; ואם תרצו אותו עם הנפח המקסימלי, כדי שלא יתמלא לכם בקלות – באמירים הפצה ובעולם הקולנוע תשלמו את המחיר הנמוך ביותר עבור גרסת ה-512 גיגה. בעולם הקולנוע תקבלו באותו מחיר גם חיבור לחשמל – שכן כידוע מכשירי אייפון מגיעים עם כבל בלבד, ללא תקע חשמל – אך תוכלו לשלם רק עד 12 תשלומים ללא ריבית, בעוד באמירים לא תקבלו מטען אך כן תקבלו פרישה ל-36 תשלומים.
על אייפון 14 פרו – כלומר הדגם עם המפרט המתקדם ביותר בגודל המסך הסביר יותר – תשלמו הכי פחות אצל KSP – כשיהיה מלאי, לפחות. מלאי המכירה המוקדמת של הרשת למכשיר הזה כבר אזל, אך לאחר תחילת המכירה סביר להניח שהוא יחודש תוך מספר ימים במחיר זהה; גרסת ה-128 גיגה נמכרת במחיר זהה במחסני חשמל, שבה אפשר לבחור בין 36 תשלומי אשראי או 36 תשלומים בהוראת קבע דרך בלנדר, ואפילו להחזיר את המכשיר תוך 90 יום במסגרת אפשרות ה"התנסות" של החברה, כמו גם בעולם הקולנוע, שבה פריסת התשלומים מצומצמת יותר; דגם ה-256 גיגה נמכר במחיר זהה ל-KSP ע"י אמירים הפצה ופרטנר; דגם ה-512 גיגה נמכר באותו מחיר בדינמיקה, ברמי לוי ובעולם הקולנוע; והדגם הגדול במיוחד עם טרה-בייט של אחסון נמכר במעט מאוד חנויות, והזולה שבהן היא, לכאורה, פלאפון – אלא שפלאפון מסתירה סוד אפל: המחיר הנמוך שלה תקף רק למי שיחלק את התשלום לעד שישה חלקים. מכיוון שכמעט אף אחד לא עושה את זה, עבור הרוב הנורמלי כנראה כדאי יותר לרכוש את הדגם הזה בפרטנר או באמירים הפצה – האחרונה מוכרת אותו ב-20 שקל ו-30 תשלומים ללא ריבית יותר מפלאפון, בעוד בפרטנר רק 12 תשלומים הם ללא ריבית, בעוד יותר מזה מוסיף כ-16% למחיר (בסלקום, אגב, המצב דומה – נראה שספקיות הסלולר "מענישות" את מי שאינו לקוח שמשלם על המכשירים בחשבון החודשי, ואז נהנה מ-36 תשלומים ללא ריבית).
גם אייפון 14 פרו מקס נמכר בכל הגרסאות מלבד הגדולה ביותר (מבחינת נפח אחסון) במחיר הנמוך ביותר ב-KSP ובעולם הקולנוע, כאשר גרסת ה-128 נמכרת במחיר זהה גם במחסני חשמל ובעולם הקולנוע, גרסת ה-256 בפרטנר ובאמירים, וגרסת ה-512 בדינמיקה ורמי לוי. גרסת הטרה-בייט תעלה לכם את המחיר הנמוך ביותר באמירים ובפרטנר.
עד כאן הזכרנו רק מחירים ופריסה לתשלומים, אך יש עוד דרך להוזיל רכישת מכשיר חדש – טרייד אין. איידיגיטל היא הרשת היחידה שהודיעה על אפשרות לבצע טרייד אין, כאשר על האייפון הקודם תקבלו החזר של עד 1,500 שקל. עם זאת, למרות שאיידיגיטל היא היחידה שפרסמה זאת ספציפית לגבי אייפון 14, יש בארץ לא מעט רשתות שמספקות שירותי טרייד אין, כך שסביר להניח שברוב המתחרות תקבלו החזרים דומים. תמיד כדאי לברר עם כל אחת מהחברות כמה היא תפחית לכם ממחיר המכשיר החדש תמורת המכשיר שיש ברשותכם כרגע ובהתאם למצב שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה