דיגיטל וטק

אייפון 14 פרו נחשף: זה החידוש הגדול של אפל

תת-סדרת אייפון 14 פרו מגיעה עם מצלמות טובות יותר, המסך המתקדם בעולם ומעל הכל - עם רעיון ענק שהופך את אחד המפגעים הגדולים של הסמארטפונים לאחד הפרטים הכי מרשימים בהם
יאיר מור | 
אייפון 14 פרו (צילום יח"צ)
מי היה מאמין שהבדיחה הכי גדולה על חשבון אפל תהפוך – וזו לא בדיחה ולא טעות – לגלולת הכותרת של המכשיר שלה? אפל הציגה זה עתה את אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס – שני הסמארטפונים היקרים שלה לשנה הקרובה, ואחת התכונות המרכזיות בהן מבוססת על מה שהפך לתלונה ובדיחה על חשבונה בשנים האחרונות – מגרעת המצלמה הקדמית.
בדגמי הפרו, בניגוד לדגמים ה"רגילים", המגרעת מפנה את מקומה – אך לא לחריר עגול בפינת המסך כפי שעשו כל היצרניות האחרות, אלא לחריר בצורת גלולה (ומכאן המשפט הראשון), שכולל את המצלמה הקדמית וחיישני זיהוי הפנים הביומטריים. החברה בחרה לתת ל"גלולה" הזו את השם "אי דינאמי" (Dynamic Island) – דינאמי מכיוון שהגודל שלו משתנה בכל פעם שמתבצעת פעולה כלשהיא במכשיר.
זה לא שהחור במסך באמת משנה את צורתו – אלא שהתראות, כמו גם אינדיקציות לכך שאפליקציות משתמשות במצלמה, במיקרופון וכדומה – מוצגות באופן מונפש שגורם לזה להיראות כאילו הגלולה מתרחבת לצורה רחבה יותר, גבוהה יותר וכדומה כדי להציג את התוכן הרלוונטי. זה נראה מרשים מאוד, ונראה שאפל הצליחה לעשות כאן את הבלתי אפשרי ולהפוך את המפגע הזה – חור המצלמות הקדמיות במסך – מחיסרון ליתרון.
כל זה קורה בתוך המסך המתקדם ביותר ששולב אי פעם באייפון – מסך מסוג LTPO, ראשי תיבות שהמשמעות שלהן היא שהוא מסוגל לשנות את המהירות שבה הוא מתעדכן החל מפעם אחת בשנייה ועד 120. בזמן משחקים הוא אמור להיות חלק לחלוטין, בעוד שמסך הנעילה, למשל, אמור לצרוך כך הרבה פחות חשמל.
מאחור שודרג מערך הצילום עם חיישן ראשי באבחנת 48 מגה-פיקסל, שמסוגל לבצע "זום-אין" לתוך תמונות לאחר הצילום, לצד החיישן הרחב וחיישן הזום הייעודי ששניהם מצוידים באבחנה של 12 מגה-פיקסל.
מחירי אייפון 14 פרו ופרו פלוס מתחילים מ-1,000 ו-1,100 דולר, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה