דיגיטל וטק

וואטסאפ עוברת שינוי קיצוני: זה השדרוג שישמור עליכם ויסכן אתכם

שיחות בוואטסאפ הופכות למאובטחות יותר עבור המשתמשים הפרטיים באפליקציה, כך לפי The Verge. אבל מה הסכנות בכך?
מערכת ice | 
תקלה בוואטסאפ (צילום unsplash)
וואטסאפ זה עתה הוסיפה הגדרה חדשה "הגנה על כתובת ה-IP בשיחות" שמסתירה את ה-IP של המשתמש ממי שנמצא בצד השני של השיחה. כאשר האפשרות הזו מופעלת, שיחות יועברו דרך שרתי וואטסאפ/מטא, ובכך תוסתר כתובת ה-IP האמיתית.
"לרוב מוצרי השיחות בהם משתמשים היום יש חיבור ישיר בין המשתתפים. חיבור ישיר זה מאפשר העברת נתונים מהירה יותר ואיכות שיחה טובה יותר, אך הוא גם אומר שהמשתתפים צריכים לדעת את כתובות ה-IP אחד של השני", כתבו מסבירים בוואטסאפ. "כתובות IP עשויות להכיל מידע שחלק מהמשתמשים הפרטיים ביותר שלנו מודעים לו, כמו מיקום גאוגרפי רחב או ספק אינטרנט".
 
אולם, הפרטיות המוגברת לא באה ללא פשרות; וואטסאפ מציינת שההגדרה החדשה "תפחית את איכות השיחה". החברה גם הדגישה ששיחות תמיד מוצפנות מקצה לקצה - גם כאשר האפשרות החדשה בשימוש.
 בחברת אבטחת המידע ESET מתייחסים להגדרה החדשה: "חששות לפרטיות העיבו לעיתים קרובות על יישומי תקשורת רבים, אך ברור שוואטסאפ מנסים לשים את המשתמשים בראש על ידי הצעת תכונות אבטחה נוספות לבסיס המשתמשים שלהם. רבים מניחים שהצפנה מקצה לקצה אומרת שהשיחות שלהם פרטיות לחלוטין, אבל המקבל בכל שיחה תמיד יכול היה לאתר את כתובת ה-IP של המתקשר ולהיפך. משתמשים שדואגים לפרטיות שלהם (ואידאלית אחרים גם כן) עכשיו יוכלו להסתיר את כתובת ה-IP שלהם ובכך להישאר מוגנים יותר במיוחד כאשר יותר עסקים ואנשים פונים לוואטסאפ ליצירת קשר ראשוני בימים אלה".
עוד הוסבר: "לעיתים יש פשרה קלה עבור אמצעי אבטחה נוספים ובמקרה הזה, ירידה באיכות הקול כנראה לא תהיה בולטת מדי. משתמשים זקוקים לאיזון בין נוחות לאותה רמת פונקציונליות. אם משתמשים לא יבחינו בירידה הזו באיכות, אז צריך להיות קל עבורם לאמץ אותה ולהישאר בטוחים יותר. הצעד הבא יהיה להציע אפשרות לאמת משתמשים כדי להילחם בשימוש הגובר בשיבוטי קול מזויפים עמוקים שמשמשים בהונאות נפוצות יותר ויותר".
לסיום הודגש: "חיסרון אפשרי של ההגדרה החדשה הוא כי יכול להיות שרמאים ומפרסמים מטרידים ינצלו את התכונה כדי להסתיר את המיקום האמיתי שלהם. לכן, חשוב גם להפעיל את התכונה היחסית החדשה "השתקת מתקשרים לא ידועים" כדי לחסום אוטומטית מתקשרים בעלי כוונות זדון כאלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה