דיגיטל וטק

GAME OVER: השוק הזה בסין הפסיד 80 מיליארד דולר בסופ"ש

שוק הגיימינג העולמי מוערך בשנת 2023 ב-250 מיליארד ועל פי הערכות צפוי להגיע בשנת 2028 ל-390 מיליארד דולר, כאשר השוק הסיני תופס חלק נרחב מהשוק. כעת, לאחר הרגולציות החדשות בסין, החברות במדינה מפסידות עשרות מיליארדים
מערכת ice | 
חברות גיימינג (צילום shutterstock, pixabay)
המשבר הכלכלי בסין מחריף מדי יום ומאיים לפגוע  קשות בשוק המקומי, אך הדבר לא הפריע לממשל להחליט על תקנות חדשות לשוק הגיימינג במדינה, אשר תופס חלק רחב משוק הגיימינג העולמי ונחשב ל"מכרה זהב" עבור הסינים.
המגבלות המחמירות עליהן החליטו בסין במהלך סוף השבוע האחרון, מתייחסות לפיתוח משחקים מקוונים, הגבלת תקרת ההוצאות במשחקים והגבלת האפשרות לתגמל גיימרים שמתמידים במשחקים ומוציאים כסף בעת שימוש בפלטפורמה המקוונת. לאחר מכן, ביום שני, ריככה הממשלה את ההגבלות ואותתה כי תהיה קשובה יותר לצרכי בעלי העניין. 
ההחלטה של ממשלת סין שנויה במחלוקת לאור העובדה שתעשיית הגיימינג הסינית מהווה כ-24% משוק הגיימינג העולמי ומוערכת בכ-61 מיליארד דולר בשנת 2023, ועל פי הערכות צפויה להגיע ל-89 מיליארד דולר ב-2028, עם קצב צמיחה מוערך של 7.63%. 
שוק הגיימינג העולמי מוערך בכ-250 מיליארד דולר בשנת 2023, ועל פי הערכות צפוי להגיע לכ-390 מיליארד דולר בשנת 2028, עם קצב צמיחה שנתי של למעלה מ-9% במהלך שלוש השנים הקרובות.
חברת Tencent הסינית חוותה צניחה דרמטית של 43 מיליארד דולר, אשר מהווה את הירידה המשמעותית ביותר של החברה מאז המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008, כאשר גם NetEase ו-Bilibili חוו צניחות משמעותיות. על פי הערכות, שוק הגיימינג הסיני הפסיד 80 מיליארד דולר בסוף השבוע האחרון, בעקבות המהלך של ממשלת סין. 
קאריס וויטי, מייסדת ומנכ"לית מכון המחקר והמדיניות "קבוצת SIGNAL", העוסק ביחסי ישראל סין וסין והמזה"ת אמרה: "התקנות החדשות הן חלק מאידאולוגיה רחבה יותר של ההנהגה בסין, להתמודד עם השפעת המשחקים המקוונים על החברה הסינית, כחלק מן המסע של ההנהגה ל"שיפור האופי הלאומי". על פי המנהיגות הסינית, המשחקים "מנצלים חולשות אנושיות", והטכנולוגיה שלהם אינה תורמת לאומה".
 
עוד הוסיפה וויטי: "הדגש על "שיפור האופי הלאומי" עולה על פני שיקולים כלכליים. ההנהגה הנוכחית היא חסידה של הנהגה חזקה. היא שואבת השראה במידה מסוימת מתורתו של הפילוסוף הסיני האן פיי זה, מי שנחשב לגדול הפילוסופים הלגליסטים. תורתו של האן פיי, הידועה בדעותיו המחמירות על ממשל קפדני וקשוח, מדגישה את החשיבות של אכיפת מערכת חוקים מחמירה על מנת להבטיח סדר חברתי ולהעלות את הרמה הכוללת של האומה. הרעיונות הללו ניכרים היטב בפילוסופיה הפוליטית של ההנהגה, המשולבת כעת בתכנית הלימודים החינוכית מגן חובה ועד כיתה י'ב בסין".
וויטי התייחסה לאפשרות שריכוך העמדות מעיד על שינוי בעמדת הממשל לנוכח המכה הכלכלית, ולצפי בנוגע לעתיד תעשיית הגיימינג, לנוכח ערכי הממשל: "הריכוך בעמדת הממשלה נובע מהכרתה באתגרים הכלכליים של סין. היא כנראה לא ציפתה שתעשיית המשחקים המקומית תחטוף מכה כזו. עם זאת, זה לא מצביע על שינוי בגישה הכוללת לתפקיד ההולך וגדל של האידיאולוגיה הדורשת איזון בין פיתוח כלכלי ושיפור החברה הסינית כולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה