בחירות 2022

נתון מדאיג: אלו הפוליטיקאים בריוני הרשת

הנתונים החדשים המופיעים כאן לראשונה מחדדים את ההבדלים בין הקואליציה המצטיירת כממלכתית בתחילת הקדנציה לעומת האופוזיציה כישירה ובוטה יותר. אלא שנתון חדש וטרי מגלה כי תקווה חדשה חרגה מהקו הממלכתי שנקטה בו בהתחלה וכשהיא בתוך המחנה הממלכתי היא מרשה לעצמה להתיר את הרסן. גם מרצ הקצינה יותר
דוד זולדן | 
מצעד הפוליטיקאים ברשת (צילום פייסבוק, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, יונתן זינדל, הדס פרוש)
מערכת הבחירות מתחממת ועמה גם הסערות התקשורתיות ברשתות החברתיות. מנתונים של חברת סקופר שהגיעו ל-ice, עולה כי הבריונות ברשת המגיעה דווקא מצד פוליטיקאים אינה משמשת, בלשון המעטה, בהכרח דוגמא אישית לציבור שאותם הם מייצגים.
רק 88 פוליטיקאים צייצו בימים אלו. 37 בעלי טוויטר לא צייצו במשך ה-10 ימים האלה. הציוצים הם על טווח התאריכים 23/9 - 02/10. עקב הזמן הקצר של הדירוג הזה (בשונה מהדירוג הקודם שמופיע בהמשך הכתבה) הציון לא בהכרח מייצג את פועלו של האיש.
השורה התחתונה ברורה וחד משמעית: ניכר שהממלכתיות בקואליציה שמאוד נכחה בדירוג הקודם שנעשה לפני פירוק הממשלה פחתה משמעותית בדירוג הנוכחי.
הליכוד שעמל קשות על תדמיתו והעלים מועמדים משלטי חוצות ואסר על נציגיו "הבעייתיים" להתראיין - קוטף את הפירות ומדורג בראש הרשימה. ש"ס, ישראל ביתנו, כחול לבן וחברי ימינה שומרים גם הם על מקום מכובד.
נראה כי תקווה חדשה חרגה מהקו הממלכתי שנקטה בו בהתחלה וכשהיא בתוך המחנה הממלכתי היא מרשה לעצמה להתיר את הרסן. גם מרצ הקצינה יותר.
במקום להנמיך את הלהבות ולהימנע משפה מסכסכת, בולטים ברשימה חברי כנסת המצטיירים כששים אלי קרב. 12,100 ציוצים מהמדגם הקודם ושמתפרסם כאן לראשונה, מצביעים על מחנה הימין כבוטה וישיר ואת גוש השינוי הנוקט בקו ממלכתי ומרוסן. האם הנתונים הללו הם חזות הכל? האם הם מייצגים נאמנה את השיח של מנהיגי העם? הנתונים מדברים בעד עצמם, יביט הקורא וישפוט. 
במקביל לנתונים הנשענים על איסוף ומחקר של סקופר מתגבשת קבוצת מתנדבים השואפת לקדם שיח מכובד בכנסת אשר לקחה על עצמם פרויקט - לסרוק את תגובות הפוליטיקאים ברשתות החברתיות. הם עברו על 12,100 ציוצים של כל חבר כנסת ושר עד ל - 25 למאי וזו התוצאה.
יצוין כי שיטת הניתוח מתבצעת לפי חלוקת הדירוג לחיובי - כל שיח מפרגן כלפי איש או אוכלוסייה. שלילי - שיח לא מכובד ולא ענייני כלפי איש או אוכלוסייה וכל השאר כללי.
הממצאים מציגים שקלול של חיבור הנקודות (באחוזים) של הכללי והחיובי ביחד. ציוץ שלילי לא נספר וממילא הוא מוריד נקודה מהדירוג הסופי (שהוא 100). נתון מעניין הבולט ברשימה הנוכחית מחדד את ההבדלים בין הקואליציה המצטיירת כממלכתית יותר לעומת האופוזיציה כישירה ובוטה יותר. טבעה של האופוזיציה להיות לוחמנית יותר והגורם השלטוני נוקט בקו ממלכתי יותר לאור מיקומו הדורש ריסון וממלכתיות יתר. האם מדובר באופיו של הימין מול השמאל מבחינה תרבותית וסוציולוגית? את זאת נשאיר לסוציולוגים ולחוקרי מדיניות ולא נתיימר להכריע בסוגיה שבה האמת עשויה להיות סובייקטיבית.   
  
נתון מעניין נוסף מצביע על פוליטיקאים שהם מוארים גם בהיבט חיובי וגם בזווית שלילית מבחינת כמות אמירות והתבטאויות - מה שמעיד על תופעה רווחת ולפיה ישנם אנשים שאומרים את האמת בפרצוף ויכולים להיות מאד מפרגנים ומאחדים וביום אחר לומר בדיוק את ההיפך.
דודי גולדברג בן 32, פעיל חברתי שמקדם פרויקטים חברתיים וממובילי המיזם מסביר על הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט: "אני חושב שהשיח המפלג בעם אשר מתחיל בכנסת הופך משיח ענייני לשיח אישי ומוביל אותנו לפלונטר פוליטיות ובלימת יוזמות חשובות". דודי החליט להרים את הכפפה  ולהילחם כשהמטרה  היא שיפור השיח לענייני ומכובד.
יצוין כי הפעיל החברתי תומר אביטל מלווה את המתנדבים" איתי ארני, ליאת הלר הכט, איתי גבר וכל שאר המתנדבים. אביטל שואף באמצעות המיזם לייצר לחץ והשפעה על נציגי ציבור על מנת שיורידו את מפלס המתח וינמיכו את הטונים הצורמים ובמטרה לקדם שיח מכבד ולהימנע משפה מסכסכת ואלימה"
יצוין כי הנתון המופיע בתחילת הדף הוא נתון מהרבעון האחרון והנתון המופיע בסוף הכתבה  מעודכן לעכשיו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה