השוק

דויטשה בנק: אם טראמפ ייבחר - כך זה ישפיע על הדולר

הכלכלן הראשי של דויטשה בנק: "אי הוודאות של הבחירות לנשיאות בארצות הברית, אינן שליליות עבור מטבע הדולר אלא רק ההיפך: אם הנשיא לשעבר דונלנד טראמפ יזכה בבחירות בחודש נובמבר, הדולר עשוי להתחזק בשל העובדה שטראמפ עשוי להציג מכסים גבוהים יותר על כלל הייבוא של ארצות הברית ובמיוחד מסין"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום אילוסטרציה AI)
כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, פרסם את הסקירה השבועית שלו לשוק האמריקאי, הבריטי, הסיני וההודי.
לפני הכל
"עם הירידה בציפיות המשקיעים למיתון, השווקים תוהים לעצמם מה יבוא אחרי? הריבית עדיין גבוהה אבל הרווחיות חזקה -חזקים מספיק בשביל השוק להמשיך לטפס כלפי מעלה. מיתונים מתרחשים לרוב ללא התראה מוקדמת ואין משהו מסוכן יותר מאשר תחושה נוחה מידי. עם זאת, ישנו בהחלט סיכוי סביר שהכלכלה תוכל לצאת בבטחה מהירידה הזאת, בשל העובדה שההסתברות כעת למיתון נמוכה מ-50% על פי קונצנזוס הכלכלנים בבולמברג.
כאשר בוחנים את ההסתברות למיתון, האינדיקטור הכלכלי שזוכה למעקב מקרוב במהלך השנים הוא ההיפוך בעקום התשואות של אגרות החוב הממשלתיות לשנתיים ועשר שנים. כאשר העקום ביצע היפוך ב-6 ליולי 2022 (כלומר תשואת אגרת החוב הממשלתית לעשר שנים נמוכה מזאת של שנתיים), היו קולות שהתריעו מפני בואו של מיתן בקרוב. כאשר אנו מתחילים את השבוע הזה, ההיפוך הנוכחי בעקום התשואות נמשך 420 יום, כאשר השיא הקודם עמד על 423 יום (החל ב-18 לאוגוסט 1978 והסתיים ב-1 למאי 1980). כאשר המרווח כרגע עומד על פער שלילי של 40 נקודות בסיס, יהיה זה בטוח יחסית לומר שהיא יישבר ויוחלף בשיא חדש.
מבט רחב יותר על תמונת הצמיחה הכללית, ההכנסה הריאלית רושמת צמיחה כעת בארצות הברית ואירופה, בעוד שסין הצרכנים נראה שנמצאים על קרקע יציבה(החששות לגבי היציבות בסקטור הנדל"ן נמשכת. בינה מלאכותית היא יותר מנרטיב בשוק המניות ומביאה להשקעות מהותיות ברחבי העולם. רמות התמחור מגיעות לרמה מדאיגה בחלק מהסקטורים ומניות ספציפיות, אך עדיין ישנם אזורים שמציעים ערך רב. למקרה ויש ספק, משקיעים כרגע לא רואים סיבה של ממש למה לא להישאר מושקעים לטווח ארוך".
ארצות הברית: נתוני אינפלציה, מכירות קמעונאיות, ייצור תעשייתי ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן
"הרבה נתוני מאקרו חשובים השבוע, רובם סביב האינפלציה. מנת הפתיחה תוגש היום עם פרסום ציפיות אינפלציוניות של שלוחת הפד, אשר צפויים להישאר ללא שינוי ברמה של 3%. ביום שלישי נקבל את מדד המחירים לצרכן, קונצנזוס התחזיות צופה כי שיעור האינפלציה במדד הכללי יישאר ללא שינוי ברמה של 3.1%, כאשר מדד הליבה (בניכוי מזון ואנרגיה)ירשום ירידה של 20 נקודות בסיס לרמה של 3.7%.
ביום חמישי יפורסם מדד המחירים ליצרן ושם קונצנזוס התחזיות מצביע שהמדד הכללי יישאר ללא שינוי והקטגורית שאינן מזון ואנרגיה יירשמו ירידה של 30 נקודות בסיס מחודש ינואר, מרמה של 0.5% לרמה של 0.2% וכך למעשה קצב האינפלציה יוותר על 2%. ביום שישי נקבל את ציפיות האינפלציה שמופיעות במדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר צפוי לרשום שיפור. הציפיות האינפלציוניות שנה קדימה צפויות להיוותר ללא שינוי ברמה של 3% כאשר אלו לחמש שנים צפויות לרשום ירידה קלה לרמה של 2.9%. בנוסף, נקבל את נתון המכירות הקמעונאיות, כאשר הקונצנזוס צפוי להצביע על התאוששות לאחר הירידה בחודש ינואר ואת נתון הייצור התעשייתי שצפוי להצביע על עלייה סולידית גם כן.
שורה תחתונה: נתוני אינפלציה ופעילות כלכלית ימשיכו להשפיע על מדיניות הפד לאחר דוח התעסוקה בשבוע שעבר".
בריטניה: התאוששות כלכלית עם נקודות חולשה
"שלל נתונים כלכליים צפויים להתפרסם השבוע, בהתחלה ביום שלישי עם פרסום נתונים אודות שוק העבודה, לאחר מכן ביום רביעי עם פרסום ייצור תעשייתי, נתוני תוצר חודשיים ותפוקה בענף הבניה, מדד מחירים הבתים ביום חמישי וסקר הציפיות האינפלציוניות של הבנק המרכזי הבריטי ל-12 החודשים הקרובים.
ייצור, לצד תעשייה ובניה היו הגורמים המרכזיים לחולשת הכלכלה הבריטית בשנה שעברה. עם זאת, במהלך החודשים האחרונים, אינדיקטורים מצביעים על כך שסקטור התעשייה נמצא בתהליך התאוששות. החולשה בשוק הבניה צפויה להימשך. אנו סבורים כי הנתונים שיפורסמו השבוע יאשרו שכלכלת בריטניה חמקה ממיתון טכני. ההתמתנות בקצב האינפלציה נעצרה מתחת לרף ה-4% ואינפלציית הליבה ממשיכה לעמוד על סביב 5%. לכן יהיה זה מעניין לראות האם הירידה בציפיות האינפלציוניות תמשך.
שורה תחתונה: האינדיקטורים הכלכליים שיפורסמו השבוע, צפויים לאשר שכלכלת בריטניה ממשיכה להתאושש וצפויה לחמוק ממיתון טכני".
הודו: אינפלציה, סחר וייצור
"השבוע מדד המחירים לצרכן בהודו ומדד המחירים הסיטונאיים צפויים להצביע על ירידה של 4.97% ו-0.06% בהתאמה לעומת נתון החודש הקודם שעמד על 5.1% ו-0.27%. האינפלציה היא נושא מרכזי עבור הבוחרים בהודו לקראת הבחירות הכלליות המתקרבות שייערכו בחודשים אפריל-מאי. הייצור התעשייתי לחודש ינואר צפוי להצביע על עלייה של 4.1% לעומת קצב של 3.8% בחודש דצמבר. הקונצנזוס מצביע על גידול קל בגירעון הסחר בחודש פברואר לרמה של 19 מיליארד דולר לעומת 17.5 מיליארד דולר בחודש ינואר.
שורה תחתונה: כל האינדיקטורים המאקרו כלכליים צועדים בכיוון הנכון עבור הודו שנמצאת במצב של גולדילוק, הבא לידי ביטוי בצמיחה איתנה והתמתנות באינפלציה. מדובר בכלכלה הדינמית ביותר לאחרונה, עם קצב צמיחה של 8.4% בתוצר במונחים שנתיים ברבעון הרביעי של 2023".
סין: ריבית הבנק המרכזי ונתוני שוק הדיור
"על פי קונצנזוס התחזיות, סין צפויה להשאיר את שיעור הריבית לטווח הבינוני על כנה ברמה של 2.5%. עם זאת, הבנק המרכזי הסיני אותת לאחרונה במסגרת ועידת הקונגרס הלאומי של סין שישנו מקום להקלה מוניטרית נוספת, לצד שמירה על יציבות המטבע כאשר לאחרונה רואים מומנטום נחלש במטבע הדולר. סין תדווח גם על השינוי במחירי הבתים בחודש פברואר בהשוואה לחודש הקודם. מחירי הדיור רשמו ירידה זה שבעה חודשים רצופים.
שורה תחתונה: בעוד שבניית הביטחון מחדש תיקח זמן, הקצב והאפקטיביות של הטמעת המדיניות יהיו מפתח בעמידה בקריאה של בייג'ינג ליציבות או במילים אחרות לצמיחה יציבה ועקבית".
 
תחזית שוק המט"ח: מטבע היורו דולר בטווח מוגדר
"עבור מטבע היורו דולר, ניתן לצפות למהלך הקלה מוניטרי שיחל באמצע שנת 2024 ויתרחש במקביל הן מצד הפד והן מצד הבנק המרכזי האירופי. השווקים כרגע מתמחרים בין שלוש לארבע הורדות ריבית של 225 נקודות בסיס מצד שני הבנקים. הפער בתשואת אגרת החוב של ארצות הברית לשנתיים לזאת של גרמניה עשוי להצטמצם בצורה מתונה עד מרץ 2025, מאחר ולפד יש יותר פוטנציאל להוריד את הריבית בשנת 2025 מאשר הבנק המרכזי האירופי, אם כי לא בשיעור רב שעשוי להוביל להתחזקות משמעותית של היורו. מאחר והפער ביניהם עשוי להישאר בטווח צר מוגדר יחסית במהלך שנת 2024 והתשואות הן בגוש היורו ובארצות הברית נופלים לאחרונה, אין צפי לתנועות חדות במטבע היורו דולר בעתיד הנראה לעין.
עם זאת, בהחלט יש סיכונים לתחזית שלנו להתחזקות מדודה של היורו בראייה לטווח הבינוני. היורו עשוי להיות תחת לחץ אם הבנק המרכזי האירופי יהיה זה שיוריד את הריבית ראשון, אם הפד יישאר בהמתנה שישה חודשים אחר כך או יותר-זהו בהחלט לא התרחיש המרכזי שלנו. לחילופין, היורו עשוי לפרוץ כלפי מעלה אם כלכלת ארצות הברית תיכנס למיתון מפתיע ולתהליך הורדת ריבית מוקדם מהצפוי על ידי הפד-גם כן לא התרחיש המרכזי שלנו. כאשר הפד יעבור לשלב של הורדת ריבית, הוא כנראה יצטרך להוריד את הריבית בקצב מהיר יותר מאשר בנקים אחרים לאור נקודת הפתיחה הגבוהה היותר בה נמצאת הריבית בארצות הברית.
הגירעון הגדול במאזן הסחר עשוי להשפיע לשלילה על הדולר גם כן. מחוץ למדיניות המוניטרית, צמיחה גלובלית נמוכה ומתחים גיאופוליטיים עשויים לספק תמיכה למטבע הדולר לאור היותו חוף מבטחים. אי הוודאות של הבחירות לנשיאות בארצות הברית, אינן שליליות עבור מטבע הדולר אלא רק ההפך: אם הנשיא לשעבר דונלנד טראמפ יזכה בבחירות בחודש נובמבר, הדולר עשוי להתחזק בשל העובדה שטראמפ עשוי להציג מכסים גבוהים יותר על כלל הייבוא של ארצות הברית ובמיוחד מסין. זה עשוי להיות גם תרחיש לא נעים עבור יצואניות אירופאיות גדולות.
לסיכום, אנו צופים התחזקות קלה עבור מטבע היורו אל מול הדולר עד למרץ 2025, כלומר שער של 1.1 יורו לדולר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה