השוק

בנק אוף אמריקה מסביר: כיצד הבינה המלאכותית תשפיע על השקל?

במסמך שפרסם הבנק חשף כי טכנולוגיית ה-AI תשפיע על שערי החליפין בעולם באמצעות שיעור גידול הפריון. על פי הדוח, האצת הכלכלות המתפתחות שתנבע מטכנולוגיית הבינה המלאכותית תהיה בקצב נמוך יותר מבכלכלות המפותחות, ולמטבעות בשווקים המתפתחים יהיה קשה להתחרות מול הדולר, אך קל יותר מול היורו והין
מערכת ice | 
בנק אוף אמריקה (צילום shutterstock)
הבינה המלאכותית תשפיע על שערי החליפין בעולם באמצעות השפעתה על שיעור גידול הפריון במדינות, כך מעריך בנק אוף אמריקה במסמך שפורסם הבוקר (רביעי) בכלי התקשורת. גידול הפריון הוא פרמטר בכלכלת המאקרו שנחשב לאחד מגורמי ההשפעה הבסיסיים על ערכם של מטבעות.
משמעו של גידול בפריון היא שבהינתן אותם משאבים, מיוצרת באותה יחידת זמן תפוקה בעלת ערך גדול יותר. לפי בנק אוף אמריקה, אם AI משלימה עבודה מסוימת ולא מחליפה אותה, רמת השכר בה תוכל לעלות – ולהיפך, נכתב במסמך. לפי נתוני קרן המטבע, 60% מהמשרות בשווקים המפותחים חשופים ל-AI, לעומת 35% בשווקים המתפתחים.
 
על פי דיווח של איתי פת-יה באתר דה מרקר, בדירוג המוכנות, מרכז מזרח אירופה, ישראל ואיחוד האמירויות קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בשווקים המתפתחים. מלכתחילה ההשקעה בשווקים מתפתחים נעשית בהנחה שיציגו גידול גבוה יותר בפריון מאשר מדינות מפותחות, והבינה המלאכותית תוכל לחזק את תזת ההשקעה הזו.
בבנק אוף אמריקה כותבים כי האצת הכלכלות המתפתחות שתנבע מ-AI תהיה בקצב נמוך יותר מבכלכלות המפותחות, ולמטבעות בשווקים המתפתחים יהיה קשה להתחרות מול הדולר, אך קל יותר מול היורו והין היפני, למשל. עוד טוענים בבנק אוף אמריקה שמטבע היואן הסיני והוון הדרום-קוריאני ממוצבים בעמדה הטובה ביותר.
 
אחריהם, במשקים הקטנים יותר מבין השווקים המתפתחים, הם מציינים את השקל הישראלי (אף שבדירוגים רבים ישראל נחשבת כמדינה מפותחת), הזלוטי הפולני, הדולר הסינגפורי, הדולר הטייוואני החדש והדירהם של איחוד האמירויות. למדינות אלו ציונים גבוהים בארבעה פרמטרים שמודדת קרן המטבע: ההשקעות הפרטיות ב-AI, המוכנות להטמעתה (שתלויה בתשתיות, מחקר ופיתוח, חינוך ורגולציה), החשיפה אליה והמידה שבה היא משלימה את הפעילות הכלכלית. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה