השוק

בנק אוף אמריקה: "שוק ה-EV בהתקררות, נתונים נמוכים מהציפיות"

בסקירה המציגה את המצב של שוק הרכבים החשמליים, ציינו האנליסטים כי "המכירות העולמיות בפברואר ירדו ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת, נתון המושפע בעיקר מההאטה בסין בשל חגיגות השנה החדשה". בבנק הורידו את תחזיות המכירות הכוללות שלהן לרכבים חשמליים בעולם ב-2024 מ-12.1 מיליון רכבים ל-11.9 מיליון רכבים
מערכת ice | 
בנק אוף אמריקה (צילום shutterstock)
שיעורי החדירה בשילוב עם מחירי המניות של יצרניות ה-EV שקרסו בשנים האחרונות ומחקו מעל 1.4 טריליון דולר של כספי משקיעים, מסמנות ככל הנראה את התפוצצות בועת הרכבים החשמליים. מצד שני, קרנן של חברות הרכב המסורתיות עולה מחדש, במיוחד כאלה שמתמקדות ברכבים היברידיים כמו טויוטה.
האנליסטים בבנק אוף אמריקה, בסקירה המציגה את המצב של שוק הרכבים החשמליים, ציינו כי "מכירות הרכבים החשמליים (BEV) מתקררות לאחר חודשים של צמיחה מואצת". על פי בנק אוף אמריקה, "המכירות העולמיות בפברואר ירדו ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת, נתון המושפע בעיקר מההאטה בסין בשל חגיגות השנה החדשה. במקביל, חדירת השוק של רכבים חשמליים באירופה ובארה"ב נמצאת ברמה נמוכה מהציפיות".
 
בבנק אוף אמריקה הורידו את תחזיות המכירות הכוללות שלהן לרכבים חשמליים בעולם ב-2024 מ-12.1 מיליון רכבים ל-11.9 מיליון רכבים, וב-2025 מ-15.3 מיליון רכבים ל-15 מיליון רכבים. עם זאת, למרות ששיעורי החדירה מאטים, בבנק צופים המשך האצה לאחר 2025.
טסלה היא אולי דוגמה בולטת ביותר לקשיים עמם מתמודד שוק ה-EV. החברה הציגה לראשונה מזה ארבע שנים ירידה במספר המסירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ומספר שאכזב אפילו את האנליסטים הפסימיים. טסלה מסרה 387 אלף רכבים במהלך הרבעון בהשוואה ל-420 אלף ברבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים הפסימיים ביותר שצפו גם כן מסירות של 420 אלף רכבים.
"טסלה ו-BYD חוו ירידה משמעותית במכירות ברבעון הראשון של 2024, ויצרניות רכב מסורתיות באירופה מצליחות להחזיר לעצמן חלק מהשוק", כותבים בבנק אוף אמריקה. עם זאת, הבנק מציין כי ישנה אפשרות שפוליטיקאים ויצרניות רכב ידונו בהקלות ברגולציה על פליטות פחמן בשנים 2025-2035..

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה