השוק

אלפי רכבי EV כבר הגיעו לארץ - למה אי אפשר עדיין לקנות אותם?

ברקע עליית המס בינואר על הדגמים החשמליים, וכשהיבואנים היו בדרך להשקות חגיגיות - החלה המלחמה בעזה ועצרה את הכל. אלא שמכוניות רבות כבר נמצאות בנמלים, חשופות לגשם ולשמש. למרות זאת, נראה כי המחירים הצפויים לעמוד על רבע מיליון שקל ומעלה
מערכת ice | 
פריסת עמדות טעינה ברחבי ישראל (צילום freepik, unsplash)
המכוניות החשמליות החדשות שיבואני הרכב ציפו להשיק עבור ציבור הצרכנים הישראלי בחודשים נובמבר-דצמבר הגיעו כבר לנמלים. עם זאת, הן לא הושקו באופן רשמי והן עומדות בנמל ומחכות למועד השקה לא ידוע, בעקבות המלחמה. חרף העובדה שהציבור הישראלי מחכה לרכבים אלו, שצפויים לשבור את השוק - לא ידוע מתי הם יוצעו למכירה.
מבדיקת כלכליסט עולה כי אחד הדגמים החשמליים המדוברים ביותר המיועדים להגיע לישראל הוא SEAL של BYD. בתמונות שהתקבלו מרציפי נמל חיפה, אשר קולט את המכוניות המיובאות מסין, ניתן להבחין במכוניות BYD SEAL ראשונות שממתינות בנמל. חלק מהן עדיין נושאות כיתובים בסינית. ה-SEAL מקבילה ככל הנראה בגודלה לטסלה 3.
 
מכוניות של XPENG הסינית אותרו בשטחים סמוכים, ועל אף השקה משמעותית שתוכננה בישראל, מועד המכירה נדחה. קרסו אמנם דאגה לרישוי לכמה מכוניות ראשונות, אך עוד אין צפי למכירה בישראל. כך, בנמל ממתינה קבוצה של עשרות מכוניות XPENG, חשופות לגשם ולשמש.
 
מכוניות XPENG P7 עליהן שכבות ניילון הגנה לבן חונות בנמל, כשלצידן גם G9. רכב הכביש שטח הבכיר של XPENG משתרע על אורך משמעותי של כמעט חמישה מטרים והוא יושק ככל הנראה במחיר של מעל 300 אלף שקל עוטה כבר שכבת אבק עבה. בינואר הקרוב יעלה מס הקניה על הרכבים החשמליים מ-20% ל-35%.
 
לעת עתה לא ברור עדיין מה יהיה מחירם של הדגמים החשמליים לאחר עליית המס, אך ככל הנראה יבואני הרכב יהיו חייבים לפצוח בשנה הבאה בשורה של מבצעים כדי להיפטר מכ-80 אלף מכוניות חדשות שמוחזקות כעת בנמלי ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה