תיירות

בהלה בניו יורק: סופת גשמים משתוללת, הטרמינל והרכבת שותקו

רשויות ארה"ב הכריזו על מצב חירום. שיטפונות עזים בכבישים והצפות ענק בדירות מרתף. מושלת המדינה הוקול: "אירוע מסכן חיים". ראש העיר אדמס הזהיר את התושבים וקרא לא לזלזל בסכנה. למרות זאת, רבים המשיכו את שגרת חייהם וחלקם הגדול של בתי הספר והאוניברסיטאות פועלים כרגיל
מערכת ice | 
סופת גשמים בניו יורק (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
אמש (שישי) החלה סופת גשמים עזה בניו יורק שגרמה לעצירת קווי הרכבת התחתית ולסגירת טרמינל בנמל התעופה לה גווארדיה. נהגים רבים נטשו את רכבם נוכח השיטפונות הקשים בכבישים, והרשויות הכריזו על מצב חירום וביקשו מהתושבים להישאר בבתיהם. קאתי הוקול מושלת ניו יורק הגדירה את האירוע: "אירוע מסכן חיים".
דירות מרתף רבות ברחבי העיר הוצפו כליל. הוקול הוסיפה כי על אלה המתגוררים במרתפים להישאר עירניים. ראש העיר ניו יורק אריק אדמס הפציר בתושבים לא לזלזל בסכנה העלולה להתרחש. כמה מהרכבות הוסטו למסלולים אחרים מבלי להודיע על כך לנוסעיהן. "אין לי מושג מה קורה ולאן אנחנו ממשיכים", אמרה פקחית באחד מקווי הרכבת התחתית.
גורמים רשמיים ברשות המטאורולוגית ובעיריית ניו יורק ציינו כי בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי ירדו 22 סנטימטרים של גשם. מדובר בשיא כמות הגשם היומית בחודש ספטמבר, שנשבר בפעם האחרונה בזמן סופת ההוריקן דונה בשנות השישים. רק בשכונת ברוקלין לבדה ירדו יותר מ-18 סנטימטרים של גשם.

חרף פגעי מזג האוויר והשיבושים הקשים בקווי הרכבת התחתית, רבים מהתושבים המשיכו בשגרת חייהם וחלקם הגדול של בתי הספר והאוניברסיטאות בעיר פועלים כרגיל. טיסות לנמל התעופה לה גווארדיה נדחו בשל הצפה באזור התדלוק. הסופה לא גרמה עד כה לפגיעות בנפש או לפציעות חמורות.
 
"ככל שידוע לנו", ציינה המושלת הוקול, "אף ילד לא נמצא בסכנה". בכמה מבתי הספר הורים הגיעו לאסוף את ילדיהם בחזרה לביתם. תושבת ברוקלין ואם לשניים אמרה: "להמשיך בשגרת בתי הספר כשידעו שזה מתקרב, מרגיש חסר אחריות". הרשויות הדגישו כי להחזיר את הילדים הביתה על אף הסופה הקשה הוא צעד "שגוי". לפני כשנתיים הסופה איידה פגעה בעיר ניו יורק וגבתה את חייהם של 13 בני אדם, אירוע שנחקק קשות בזכרונם של המקומיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה