השוק

מובילאיי מנמיכה את התחזיות: "הטרגדיה השפיעה על כולנו"

הצפי השנתי החדש: טווח הכנסות של בין 2.07 ל-2.09 מיליארד דולר. 9% מעובדי החברה גויסו למילואים. עם זאת, המפעלים והלקוחות ממוקמים בחו"ל כך שמדובר בפגיעה מועטה למדי. יצרנית המערכות לרכב האוטונומי היא החברה הישראלית הראשונה בוול סטריט שמפרסמת דוחות כספיים מאז פרוץ המלחמה
מערכת ice | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
יצרנית המערכות לרכב האוטונומי מובילאיי, חושפת היום (חמישי) נתונים טובים עבור הרבעון השלישי של 2023. עם זאת, החברה מנמיכה את תחזיותיה השנתיות. בחברה מבהירים כי המהלך אינו נוגע למלחמה בישראל אלא להאטה כללית בשוק הרכב החשמלי. החברה מספקת את מערכותיה, שהופכות את הנהיגה לכמעט אוטונומית, עבור יצרניות רכב חשמלי כגון POLESTAR. 
לעומת התחזית הקודמת שבה הטווח העליון היה 2.114 מיליארד דולר, מובילאיי צופה כעת טווח הכנסות של בין 2.07 ל-2.09 מיליארד דולר. עם זאת, על פי נתוני החברה, ההפסד התפעולי צפוי להיות נמוך יותר, ויעמוד על רמה של 62-79 מיליון דולר למול תחזית קודמת שסיפקה טווח של 98-129 מיליון דולר. על פי כלכליסט, השיפור הזה נובע מירידה בהוצאות התפעול בשני הרבעונים האחרונים של 2023.  

מובילאיי היא החברה הישראלית הראשונה בוול סטריט שמפרסמת דוחות כספיים מאז פרוץ מלחמת ישראל בחמאס. בשיחה עם אנליסטים, ציין מנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע כי 9% מעובדי החברה גויסו למילואים ומרבית החברה עברה לעבודה מהבית. מעבר לכך, הוא הדגיש כי למובילאיי אין מפעלי ייצור בישראל וגם לא לקוחות בישראל, כך שביצועיה לא צפויים להיפגע. אפילו להיפך, כבר בתחזית הנוכחית, העלתה החברה את הצפי לרווחיות, מה שנובע במידה רבה מהפיחות החד בשקל מול הדולר.
את הרבעון השלישי סיימה מובילאיי עם הכנסות של 530 מיליון דולר, מעל התחזיות, ועלייה של 17% לעומת הרבעון הקודם והתקופה המקבילה. הרבעון השלישי מסיים רצף של כמה רבעונים חלשים יותר במובילאיי עם שחיקה בהכנסות. גם הרווחיות התפעולית השתפרה ברבעון השלישי: מובילאיי מצליחה לרשום איזון תפעולי לעומת הפסד של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-28 מיליון דולר ברבעון הקודם. על רקע זה היא גם עברה לרווח נקי של 17 מיליון דולר וזאת לעומת הפסד של 45 מיליון דולר לפני שנה. 
 

תזרים החברה עומד על 285 מיליון דולר, ויתרות המזומנים שלה הן 1.2 מיליארד דולר. בניכוי סעיפים חד פעמיים, מובילאיי רשמה רווח נקי של 181 מיליון דולר ברבעון השלישי, כלומר 22 סנט למניה. "מאז סוף הרבעון השלישי, האירועים הטרגיים בישראל השפיעו על כולנו, אבל תוכניות המשכיות עסקית חזקות יחד עם לקחים שהופקו מתקופת הקורונה ותפקוד הצוות שלנו, מאפשרים לנו להגביל את ההשפעה ולהמשיך בביצוע בהתאם לתוכניות", ציין שעשוע עם פרסום הדוחות.
מובילאיי היא מקרה נדיר בשוק: כל הכנסותיה מגיעות מחו"ל, ואילו הרוב המכריע של הוצאות התפעול שלה הוא שכר העובדים בישראל שמשולם בשקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה