השוק

יוליוס בר מעריך: הפד יוריד את הריבית בחודש ספטמבר

הכלכלן הראשי של בנק ניהול העושר, דיוויד קוהל, ציין כי נתון צמיחה חזק ברבעון הראשון יצדיק שינוי, וכי כרגע "אין דחיפות להקל את המדיניות המוניטרית כאשר הכלכלה צומחת ברמת הפוטנציאל או מעט מעליו". לדבריו, טווח התחזיות לצמיחה נע בין 1.7% ל-3.1% ומצביע על כך שהצריכה הפרטית היא מנוע חשוב ביותר
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
על רקע ההערכות ביחס להחלטת הריבית המתקרבת של הפדרל ריזרב, טוען הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר יוליוס בר דיוויד קוהל כי הצפי להורדת ריבית על ידי הבנק המרכזי של ארה"ב הוא חודש ספטמבר. בסקירתו השבועית שפורסמה הבוקר (רביעי) ציין כי קיים סיכוי להפחתות ריבית נוספות בישיבות הפד בנובמבר ובדצמבר.
לדבריו, ארה"ב צפויה לדווח על צמיחה בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ותחזיות שונות מצביעות על כך שהכלכלה צמחה הרבה יותר חזק מההערכה השמרנית שלנו לצמיחה שנתית רבעונית של 1.5%, ואף קיים סיכוי שהדיווחים יחרגו מאומדן הקונצנזוס לצמיחת התמ"ג של 2.5%.
 
טווח התחזיות לצמיחה נע בין 1.7% ל-3.1%, וגידול נאה בהוצאות הצריכה הפרטית בשלושת החודשים הראשונים של השנה מצביע על כך שהצריכה הפרטית הייתה שוב מנוע צמיחה חשוב. "הצמיחה עשויה להיתמך גם בצריכה ובהשקעות של הממשלה, למרות עמדת המדיניות המוניטרית המגבילה", הסביר קוהל. "גורמים שתורמים באופן מסורתי לתנודתיות בצמיחה, כמו יצוא נטו ומלאים פרטיים, צפויים להשפיע השפעה שלילית קטנה על הצמיחה הפעם".
קוהל הוסיף כי נתון צמיחה חזק ברבעון הראשון יצדיק את המעבר האחרון של הפד מהורדות ריבית נוספות. "אין דחיפות להקל את המדיניות המוניטרית כאשר הכלכלה צומחת ברמת הפוטנציאל או מעט מעליו, שכן האבטלה עומדת על 3.8% והאינפלציה על 2.7%". בהתאם לכך, מסביר קוהל כי תחזית ריבית 'גבוהה יותר לזמן ארוך יותר' שתומחרה לאחרונה צפויה להיות מוצדקת על ידי דיווחי צמיחת תמ"ג חזקים ברבעון הראשון.
"אנו צופים שהפד יתחיל להוריד את הריבית רק בספטמבר השנה, כפי שמשתקף כעת בתמחור שוק הכסף, עם סיכוי להפחתות ריבית נוספות בישיבות הפד בנובמבר ובדצמבר, וזאת למרות החפיפה עם הבחירות לנשיאות. הביטחון שלנו בשתי הורדות הריבית הללו נמוך למדי", קוהל מסכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה