בארץ

החרם הטורקי נכשל? זו חברת הענק שטוענת: "הפגיעה לא מהותית"

ברקע החשש כי הפסקת המסחר של טורקיה עם ישראל תשפיע לרעה באופן ניכר על הכלכלה, חברת בז"ן לה קיימים קשרי מסחר ענפים עם טורקיה דווקא טוענת: "פגיעה שתגרם בתוצאותיה הכספיות של החברה לשנת 2024 צפויה להיות בהיקף שאינו מהותי"
מערכת ice | 
ישראל, טורקיה (צילום freepik, shutterstock)
שלשום (חמישי) גורמים במשרד המסחר הטורקי אישרו כי קיימת הנחייה האוסרת יבוא ויצוא לישראל, וכנראה כי מדובר בהחלטה של ארדואן לנוכח הכניסה האפשרית של ישראל רפיח. אחת החברות אשר עלולה להיפגע באופן קשה מהחלטה זו, היא בז"ן (חברת בתי הזיקוק לייבוא נפט גולמי), בשל העובדה כי היא מקיימת קשרי מסחר ענפים במיוחד עם טורקיה.
בדו"חות הכספיים שפרסמה החברה לשנת 2023, היא התייחסה לתרחיש של הפסקת המסחר עם מדינות חשובות, וכתבה: "מצב של עימות מזוין שיוביל לדעת קהל שלילית ביחס לישראל או הרחבת החרם המוטל על ישראל למדינות נוספות הסוחרות עם ישראל עלולים לפגוע ביכולת החברה לקנות נפט גולמי או תשומות אחרות, וכן ביכולת החברה להובילם לנמלים בישראל".
 
עם זאת, בהודעה שפורסמה לאחרונה לבורסה לאחר הערכת מצב מחודשת נכתב כי "אף אם על-פי ההודעה תחול הפסקת סחר מלאה בין המדינות כאמור לעיל, בהתחשב בתנאי השוק הנוכחיים, בכך שמוצריה של החברה הם commodities (מוצרים בעלי סחירות גבוהה מאוד) ולאור הפעולות שהחברה צפויה לנקוט לצמצום נזקיה, הפגיעה שתגרם בתוצאותיה הכספיות של החברה לשנת 2024 צפויה להיות בהיקף שאינו מהותי".
מכאן שלמעשה בז"ן מאמינה כי בשל העובדה שבכל העולם קיים ביקוש נפט ודלקים, יהיה ניתן למצוא חלופות אחרות לטורקיה כך שלא סביר כי הפסקת המסחר איתה תשפיע באופן דרמטי על תוצאות החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה